Gå til innhold

Hvor mange prosent står varmekablene på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å forstå logikken i forskjellen på de forskjellige rommene mine. Jeg mistenker det kan være noe galt med varmekablene her. (og det ER % og ikke grader :) )

Måleren viser prosentandel. På badene er det 40% og i gangen gir den knapt lunk på 55 %.

Dere som har det, hva står den på og hvor stort er rommet?

Anonymkode: 7e94c...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare med grader på. Str på 30 på vadet og 25 på stuen. Det er jo ikke så mange grader i rommene da... Det ville vært litt vel varmt...

Skrevet

Hvor varmt rommet faktisk blir når du kun har justering av % avhenger av størrelsen på rommet og effekten til varmekablene. For to like store rom som begge er innstilt på 40% vil det rommet med varmekablene med høyest effekt bli varmest. 

Det er umulig å si hvilken % som er det riktige hos dere. Eneste løsningen er å prøve seg fram. Dette vil også variere med utetemperaturen. 

Det beste er å bytte ut termostatene med termostater som justerer etter temperatur. Dere får høyere komfort og sparer helt sikkert også noen kroner på lavere strømforbruk. Regn med fra 2000 kr per termostat for å få en elektriker til å bytte. 

Anonymkode: ad185...496

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...