Gå til innhold

Pudder som ikke blir blankt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips til pudder eller mineralpudder som ikke blir blankt etter noen timer? Har prøvd bareminerals som ga meg mer uren hud, everyday minerals som ble blankt, tikei som blir veldig blankt, idun som blir veldig kakete.... Har aldri prøvd kompress pudder så er litt nysgjerrig på det kanskje?  Viktig at det ser naturlig ut men samtidig dekker røde hudområder godt

Anonymkode: 07e33...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

evn kanskje det er sånt man bruker kremer til? jeg bruker kun en fuktighetskrem , ikke noe "toner" "base" eller hva disse andre heter da jeg helst vil bruke minst mulig produkter på huden men..

Gjest morhjertegod
Skrevet

Mineralpudderet til Mary Keey, var jeg veldig fornøyd med, dekket bra og hudet ble ikke uren av den.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg har hud som ofte blir fet,særlig på nesen og også litt i pannen.Er veldig fornøyd med dette pudderet:

http://www.vita.no/exclusive/merker/clinique/clinique-stay-matte-pressed-powder

Jeg har det i nyansen "Invisible matte" som er helt usynlig på huden min.Rengjør svampen som følger med regelmessig 1 gang per uke.

Hvordan gjør du det? Jeg vil også vaske mine sånne svamper, men jeg inbiller meg at om jeg gjør dem klissvåte så blir de ødelagte :P

Skrevet (endret)

Hvordan gjør du det? Jeg vil også vaske mine sånne svamper, men jeg inbiller meg at om jeg gjør dem klissvåte så blir de ødelagte :P

Jeg pleier bare å fukte svampen i lunkent vann i springen,påføre litt mild sjampo og skylle den til vannet blir klart.Deretter vrir jeg den godt opp og lar den lufttørke i noen timer.Gjør det samme med alle sminkekoster også,og de har holdt seg fine veldig lenge.Det finnes renseprodukter for rengjøring av svamper og koster,men jeg synes vanlig sjampo funker helt greit :)

Endret av Sandie
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg pleier bare å fukte svampen i lunkent vann i springen,påføre litt mild sjampo og skylle den til vannet blir klart.Deretter vrir jeg den godt opp og lar den lufttørke i noen timer.Gjør det samme med alle sminkekoster også,og de har holdt seg fine veldig lenge.Det finnes renseprodukter for rengjøring av svamper og koster,men jeg synes vanlig sjampo funker helt greit :)

Pleier å bruke babyshampoo på kostene mine så det funker kanskje på svampen også. Uansett, takk for hjelpen :)

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg har hud som ofte blir fet,særlig på nesen og også litt i pannen.Er veldig fornøyd med dette pudderet:

Jeg har det i nyansen "Invisible matte" som er helt usynlig på huden min.Rengjør svampen som følger med regelmessig 1 gang per uke.

Den sverger datteren min også til, hun sier hun må ha den, at alt annet hun har prøvd gir henne kviser. 

Skrevet

Isadora sitt matt pudder, elsker det :D

Skrevet

Den sverger datteren min også til, hun sier hun må ha den, at alt annet hun har prøvd gir henne kviser. 

Det stemmer for min del også :) Var mye mer plaget med uren hud før jeg begynte med dette pudderet.

• Liker 1
Skrevet

Dekker denne noe da? (ettersom den er gjennomsiktig) Eller er den kun for å dempe blank hud?

Skrevet

Det er ikke pudderet som blir blankt det er talgen i huden din som forårsaker det fordi du har fet hud. Jeg har sminket meg i 25 og og enda ikke funnet noe som gjør huden min matt hele dagen. Eneste løsningen er å pudre på nytt eller fjerne sminken og legge ny. 

Skrevet

Det er ikke pudderet som blir blankt det er talgen i huden din som forårsaker det fordi du har fet hud. Jeg har sminket meg i 25 og og enda ikke funnet noe som gjør huden min matt hele dagen. Eneste løsningen er å pudre på nytt eller fjerne sminken og legge ny. 

Hudpleier sa stikk motsatt, jeg trodde selv jeg hadde fet hud, men hudpleier har påstatt at jeg har tørr hud og at det derfor er ekstra vikig å smøre meg godt (i motsetning til før hvor jeg lot huden tørke ut enda mer, som igjen førte til mer fettproduksjon innenfra og enda mer blankhet).

Men har nok en del talgproduksjon på nesevingene, men for meg så blir jeg mye blankere i ansiktet med sminke på enn uten sminke (da holder huden seg som regel matt hele dagen) så jeg tror det ligger i sminken for min del...

Jeg har forsåvidt prøvd garnier sin matte anti shine fuktighetskrem /base under sminke, men den fikk jeg store sorte prikker og urenheter av, så jeg holder meg til nivea sin fuktighetskrem og vil helst ikke smøre mere greier på huden. Bare finne et pudder eller mineral pudder som kan jevne/freshe hudtonen og dekke litt røde hudområder og småkviser uten å bli kakete eller blankt..

Skrevet

Dekker denne noe da? (ettersom den er gjennomsiktig) Eller er den kun for å dempe blank hud?

Det er ikke spesielt dekkende alene,men bruker alltid CC cream under,for å jevne ut hudtonen og dempe rødhet.Da fungerer det veldig bra for min del.Puddere som er dekkende blir veldig fort kakete på min litt fete hud.

Skrevet

bare minerals ready  (kompaktpudder), avslutt med mac prep + prime transparent pudder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...