Gå til innhold

Hva svarer man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Jeg er nylig blitt singel etter et langvarig forhold, og er egentlig ikke klar for et nytt forhold nå. Begynte likevel å date, mest for å komme meg ut, og kanskje finne en FF, har også vært åpen ovenfor de jeg treffer om at slik er situasjonen. Så treffer jeg selvsagt en fyr på Tinder, som heller ikke var ute etter noe forhold akkurat nå, men som det klaffet skikkelig bra med. Han har vært singel lengre enn meg, og ble plutselig klar for forhold i løpet av et par ukers dating. Ups.

Problemet mitt er at jeg liker han kjempegodt, og gjerne vil tilbringe mye tid med han, og jeg kan ikke utelukke at det kan bli noe mer etterhvert, siden vi har masse til felles, god kjemi og koser oss skikkelig sammen, og jeg har blitt veldig glad i han på denne korte tida. Men akkurat nå behøver jeg fortsatt tid aleine for å bearbeide gamle greier, og lære meg å trives i eget selskap også. Han derimot vil helst tilbringe all sin våkne tid med meg, følger opp med meldinger og invitasjoner, og sier at han elsker meg... Så hva pokker svarer man på sånt, når man ikke er helt der enda selv, men heller ikke vil avskrive fyren fullstendig?

Anonymkode: 2cc40...0a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Fortell han at du vil gå litt sakte frem, fordi du har troen på at dette kanskje kan bli noe. Fortell at du ikke vil miste han, liker han og er glad i han, men at dette går litt fort :o) Masse lykke til.

Skrevet

Jeg er enig med Morhjertegod. Fortell han at du ikke er heeeelt klar for et forhold riktig ennå, men at du likevel er glad i han. Så kan du si at du vil fortsette datingen, men kanskje holde det litt "low key", så ser dere hva som skjer deretter.

Synes det høres ut som en god plan, og jeg tror ikke han vil bli såret om du tydelig viser han at du liker han og  at du ikke vil ditche han selv om du ikke er forholdsklar :)

• Liker 2
Skrevet

Ja bare fortell han at du syns dette har gått veldig fort og at du trenger tid for å bli trygg på følelsene og ønskene dine, og sleng gjerne på at det er greit om han ikke melder deg så mye sånn at du rekker å savne han. Det er en fin måte å si det på syns jeg, og jo helt ærlig samtidig:)

Anonymkode: 52a56...d55

• Liker 1
Skrevet

Hmm, jeg hadde i hvertfall blitt skremt om en mann sa at han elsket meg etter to uker. De som faller fort og hardt, har en tendens til miste interessen fort også har jeg inntrykk av? Jeg skjønner at du nok har utviklet noe følelser for han siden du ikke lar kjærlighetserklæringene skremme deg vekk, så det er vel egentlig bare å si at du vil ta det veldig med ro. Hvis han da mister interessen var det nok ikke helt sant at han elsker deg alikevel.

Anonymkode: f2c41...699

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde noe lignende for noen måneder siden. Traff en fyr som jeg likte godt, men jeg var ikke klar for et forhold og sa dette til ham ganske tidlig. Jeg måtte ham på kvelden en gang og sa at jeg kom ikke til å forandre meg, jeg var ikke ute etter et forhold, og det var ikke en gang sikkert at jeg ville ha sex hver gang vi møttes, og derfor burde vi slutte å treffes, men han ville absolutt treffes likevel.

Det gikk greit en stund. Vi hadde det fint sammen, jeg sa at jeg likte ham godt, men så begynte han å forvente mer, og hvis jeg ikke ville ha sex en kveld ble han sur, hvis jeg ikke ville oppføre meg som kjærester og sitte inne og se på Netflix og kose hele kvelden, ble han sur, og til slutt måtte jeg si at det ikke funket og vi burde slutte å treffes. 

Jeg tror ikke ting fungerer om man vil ulike ting. En av partene kommer til å bli skuffa til slutt uansett. Om man skal ha et FF-forhold eller noe sånt, så må det være på nøyaktig samme premisser. Hvis den ene allerede har begynt å si "jeg elsker deg" så kommer IKKE dette til å fungere. Det er i hvert fall min erfaring, men nå er jo folk forskjellige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...