Gå til innhold

Hva slags katterase har du/har du hatt

Hva slags katterase har du / har du hatt?  

39 stemmer

1. 1. Hva slags katterase har du / har du hatt?

• Huskatt / blanding
      21
    • Maine Coon
      4
    • Norsk Skogkatt
      7
    • Hellig Birma
      4
    • Perser
      1
    • Ragdoll
      2
    • Bengal
      2
    • Siameser
      2
    • Britisk korthår
      2
    • Abysineser
      4
    • Russian blue
      1
    • En annen rase
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja folkens hva slags rase har dere hatt/ har dere nå. Har selv tidligere hatt en huskatt og siden en Hellig Birma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huskatt, og nå Russian Blue

Anonymkode: ce4a6...be1

Gjest hells bells
Skrevet

Har hatt Norsk skogkatt,har nå tre Maine coon. 

Skrevet

Har en nork skogskatt som det er litt main coone i! Han er kjempe fin, stor og lodden.

Skrevet

Flere huskatter og perser. Perseren var den triveligste av dem. Ønsker meg en devon rex i framtiden når det passer med katt igjen.

Skrevet

Har hatt mange huskatter (egentlig bare huskatter) men 2 stk av de var 25% perser og 25% norsk skogkatt. :sjenert:  Det nærmeste jeg har kommet rasekatt iallefall.

Skrevet

Har en helt vanlig huskatt og en maine coon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Margit Spat
Skrevet

Har hatt vanlige huskatter og en skogkattblanding. Alle var herlige på hver sin måte :) 

Skrevet (endret)

Ragdoll   <3

Endret av Unique
Skrevet

Har hatt mange huskatter (egentlig bare huskatter) men 2 stk av de var 25% perser og 25% norsk skogkatt. :sjenert:  Det nærmeste jeg har kommet rasekatt iallefall.

Nå er vel alle blandinger regnet som huskatt, derfor jeg skrev huskatt/blanding.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt Norsk skogkatt,har nå tre Maine coon. 

Hva er forskjell og hva har skogkatt og MC felles?

Spørr fordi jeg lurer, er det mye likt eller er det store forskjeller på de to rasene.

Skrevet

Nå er vel alle blandinger regnet som huskatt, derfor jeg skrev huskatt/blanding.

Ja, jeg vet det. Ville bare påpeke at de er de eneste rasene jeg vet jeg har på en måte hatt. :)

Skrevet

Tricolor/Calico huskatt

Skrevet

Ja folkens hva slags rase har dere hatt/ har dere nå. Har selv tidligere hatt en huskatt og siden en Hellig Birma.

Samme som deg. Jeg hadde først en semilanghåret hunnkatt, farge skilpaddde og hvit. Vakreste pusen :) Hun måtte dessverre avlives pga sykdom da hun var 4 år.

Noen år senere skaffet jeg meg en Hellig Birma mens jeg var gravid med sønnen min. Dessverre viste det seg at katten avskydde småbarnsgråt og lyder fra babyen (hun angrep...!), så det endte med at svigermor overtok den pusen. Hun hadde to persere fra før, og Birmaen min skled rett inn i gjengen uten problemer, heldigvis.

Anonymkode: 44f03...c54

Skrevet

100% ekte, renraset "Parkvesenets gatemix" ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt flere huskatter, og vært stemor til en perser. Hvis jeg skulle skaffet meg rasekatt, ville jeg mest sannsynlig valgt Maine Coon. Men det spørs om jeg noen gang kommer til å skaffe meg rasekatt. Det er så mange huskatter som trenger et godt hjem.

Skrevet (endret)

I dag har jeg huskatt, når jeg blir pensjonist skal jeg ha en orientaler eller to.

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Skrevet

En Bengalkatt og flere huskatter :catmilk:

Gjest hells bells
Skrevet

Hva er forskjell og hva har skogkatt og MC felles?

Spørr fordi jeg lurer, er det mye likt eller er det store forskjeller på de to rasene.

Er mye likt. Maine coon er jo utseendemessig mye større. Den ene hannkatten her er en snill kjempe på 12 kg. Den største forskjellen er at MC er glad i å leke med vann. Men alle kattene er forskjellige, de jeg har nå,har alle forskjellige personligheter, så jeg vil ikke si at selv om det er den og den rasen, så er den og den sånn. Jeg liker alle katter jeg :pasha:

Skrevet

Ragdoll, skogkatt, huskatt/blanding og glemte å legge til Britisk korthår på avstemningen.

Anonymkode: 681ad...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...