AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #21 Del Skrevet 17. desember 2015 Jeg skulle også til å foreslå Vipps, TS! Denne kan du bruke når du har lagt ut for dem, for å få tilbake pengene.Ellers må du bli flinkere til å markere at middagen er et fellesprosjekt. Hvis de er der når du begynner å lage middag, kan du sende dem ut på butikken for å kjøpe inn noe du trenger, drikke, dessert el.l. Mens du blir hjemme og går igang med maten. Tenk framover når du vet de kommer på besøk. Si at hvis de har lyst til å bli til middag, er de velkomne til det, men du har lite mat i huset, så fint om de kan ta med kjøttdeig/vin/XXX ettellerannet.Noen venninner må rett og slett oppdras litt (men på en subtil måte). Anonymkode: 08736...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2015 #22 Del Skrevet 17. desember 2015 Det innlegget jeg skrev der var kun om hun ene. Hun er ekstrem! Hun er så gjerrig. Gir INENTING tilbake. Når vi er i byen vil hun alltid til meg.. Når jeg foreslår å dra til henne unnskylder hun med at det er "så langt til henne", men hun bor kun 15min unna med t-banen. Det er ikke langt. Hun sliter ikke økonomisk, nei. Hun er bare gjerrig og grådig. Forrige gang bare gikk vi rundt i byen fordi jeg ikke ville ha henne på besøk når hun bare snylter på meg og hun ville ikke ta meg med hjem til henne, selvom hun har vært hos meg så mange ganger at jeg har mistet oversikten og spist og drukket på min regning. TsAnonymkode: 64f75...381På tide å kutte henne ut kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #23 Del Skrevet 17. desember 2015 Jeg skulle også til å foreslå Vipps, TS! Denne kan du bruke når du har lagt ut for dem, for å få tilbake pengene.Ellers må du bli flinkere til å markere at middagen er et fellesprosjekt. Hvis de er der når du begynner å lage middag, kan du sende dem ut på butikken for å kjøpe inn noe du trenger, drikke, dessert el.l. Mens du blir hjemme og går igang med maten. Tenk framover når du vet de kommer på besøk. Si at hvis de har lyst til å bli til middag, er de velkomne til det, men du har lite mat i huset, så fint om de kan ta med kjøttdeig/vin/XXX ettellerannet.Noen venninner må rett og slett oppdras litt (men på en subtil måte).Anonymkode: 08736...4e2Takk, skal ordne vipps Det var gode ideer. Takk for forslag. Skal definitivt gjøre det! Ja.. Var en gang vi var hos meg og bare skulle ut med hunden. Da vi var ute fikk vi lyst på kaffe. Jeg hadde ikke på meg penger, så hun skulle legge ut. Jeg sa hun kunne få tilbake når vi kom inn igjen. Da vi stod i køen ombestemte hun seg å ville ikke legge ut (!!) for en kaffe. Det var ikke snakk om at hun skulle spandere den engang. Kun legge ut for den. Synes det er skammelig når hun har fått sp mye av meg. Hun burde egentlig spandert den, men så ville hun ikke legge ut for en kaffe engang... Ts Anonymkode: 64f75...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #24 Del Skrevet 17. desember 2015 På tide å kutte henne ut kanskje?Joda, men jeg har egentlig ikke så mange venner. Vil beholde de jeg har. Hun er hyggelig ellers. Det er bare vondt å føle seg utnyttet. Skal slutte å betale for all mat og drikke når vi er her. Får se hvordan det går ... Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2015 #25 Del Skrevet 17. desember 2015 Joda, men jeg har egentlig ikke så mange venner. Vil beholde de jeg har. Hun er hyggelig ellers. Det er bare vondt å føle seg utnyttet. Skal slutte å betale for all mat og drikke når vi er her. Får se hvordan det går ... TsAnonymkode: 64f75...381Bare begyn å lag nok til deg selv og gi bskjed om at du ikke har råd til å spandere som før, er hun en god venn så vil hun forstå og respektere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #26 Del Skrevet 17. desember 2015 Hva med å faktisk begynne å besøke disse vennene litt mer? Gjerne litt før middagstider, og så kan du se om de etter hvert begynner med å lage middag. Eller om de kvier seg (og kommer med unnskyldninger) for å slippe dette.... Anonymkode: 23a9b...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #27 Del Skrevet 17. desember 2015 Bare begyn å lag nok til deg selv og gi bskjed om at du ikke har råd til å spandere som før, er hun en god venn så vil hun forstå og respektere det. Men jeg kan vel ikke sitte å spise forran henne uten at hun får noe? Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #28 Del Skrevet 17. desember 2015 Hva med å faktisk begynne å besøke disse vennene litt mer? Gjerne litt før middagstider, og så kan du se om de etter hvert begynner med å lage middag. Eller om de kvier seg (og kommer med unnskyldninger) for å slippe dette....Anonymkode: 23a9b...ecbDe vil jo aldri dra til dem. Skal jeg bare dra dit uanmeldt ? Det går jo ikke det heller :/ ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2015 #29 Del Skrevet 17. desember 2015 Men jeg kan vel ikke sitte å spise forran henne uten at hun får noe? TsAnonymkode: 64f75...381Det kan du ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #30 Del Skrevet 17. desember 2015 Må innrømme jeg ikke pleier å invitere så ofte til meg selv fordi jeg har så utrolig dårlig plass, men da bidrar jeg jo selvsagt til å kjøpe maten vi bruker. Det skulle jo bare mangle! Enten handler vi sammen og deler på to, eller så bytter vi bare på det. Kanskje det kunne vært noe å gjøre? Anonymkode: beff1...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #31 Del Skrevet 17. desember 2015 Må innrømme jeg ikke pleier å invitere så ofte til meg selv fordi jeg har så utrolig dårlig plass, men da bidrar jeg jo selvsagt til å kjøpe maten vi bruker. Det skulle jo bare mangle! Enten handler vi sammen og deler på to, eller så bytter vi bare på det. Kanskje det kunne vært noe å gjøre?Anonymkode: beff1...5e2da gir jo du tilbake Ja, skal gjøre det. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 17. desember 2015 #32 Del Skrevet 17. desember 2015 Det er jo vanlig høflighet å invitere tilbake.. Hun ene er virkelig så grådig. En gang vi var her begynte hun å lage pastasalat, da jeg skulle ut med hunden. Jeg sa hun kunne ta to kyllingbryst. Da jeg kom inn igjen hadde hun skjært opp fire(!!!) Så sa hun at "jeg lagde litt mye jeg, hehe". En annen gang skulle vi bestille pizza. Jeg sa kun pizza, men hun ringte å bestilte. Hun bestilte med guacomole, rømmedressing og brus itillegg. Da jeg sa at det skal vi ikke ha, så sa hun at hun kunne betale for det ekstra, men da maten kom betalte hun ikke noe! Er irritert over at hun lagrer seg digre lunsjen og snylter på meg. Nå er det nok! Føler det hun i det minste bør ha nok folkeskikk til å invitere meg tilbake.. Ts Anonymkode: 64f75...381Det må stå dårlig til med henne, for jeg kjenner ikke en eneste kvinne som har fysisk magemål til å trykke ned pastasalat med 4 kyllingbryst.Du vet det går an å 'si opp' vennskap som ikke er gjensidige på noe vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #33 Del Skrevet 17. desember 2015 Det må stå dårlig til med henne, for jeg kjenner ikke en eneste kvinne som har fysisk magemål til å trykke ned pastasalat med 4 kyllingbryst.Du vet det går an å 'si opp' vennskap som ikke er gjensidige på noe vis?Det står ikke dårlig til. Ikke økonomisk! Hun er bare en grådig gjerrigknark. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. desember 2015 #34 Del Skrevet 18. desember 2015 Det står ikke dårlig til. Ikke økonomisk! Hun er bare en grådig gjerrigknark. TsAnonymkode: 64f75...381Da skal det ikke være noe problem med å ete foran henne uten å by henne på noe. Hun kan kjøpe seg burger på vei heim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #35 Del Skrevet 18. desember 2015 Da skal det ikke være noe problem med å ete foran henne uten å by henne på noe. Hun kan kjøpe seg burger på vei heim.Det er jo litt ukoslig. Prøver på å spleise først, eller få henne til å kjøpe med noe slik som nevnt i tråden.. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. desember 2015 #36 Del Skrevet 18. desember 2015 Det er jo litt ukoslig. Prøver på å spleise først, eller få henne til å kjøpe med noe slik som nevnt i tråden.. TsAnonymkode: 64f75...381Drit i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. desember 2015 #37 Del Skrevet 19. desember 2015 Jeg er en sånn venninne, da jeg bor på 20m2 og hun som oftest inviterer til middag har barn. Men jeg betaler gjerne for halvparten av maten, noe hun vet. Jeg kjører også alltid til henne for å besøke, noe som tar 45 min hver vei, kan hende at mye av kostnadene går opp i opp bare der. Hun er for all del velkommen til min hybel også, men kan ikke forvente like fancy mat eller rom til at barnet kan utfolde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #38 Del Skrevet 20. desember 2015 18 timer siden, Inwe skrev: Jeg er en sånn venninne, da jeg bor på 20m2 og hun som oftest inviterer til middag har barn. Men jeg betaler gjerne for halvparten av maten, noe hun vet. Jeg kjører også alltid til henne for å besøke, noe som tar 45 min hver vei, kan hende at mye av kostnadene går opp i opp bare der. Hun er for all del velkommen til min hybel også, men kan ikke forvente like fancy mat eller rom til at barnet kan utfolde seg. Du er jo ingen snylter, slik som min venninne.. Hun har aldri tilbudt å spleise på noe som helst. Aldri! Hun skal bare få og få og få... Til og med når vi er i byen hender det at hun begynner å tigge.. Prøver å få meg til å kjøpe ting. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå