AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Del Skrevet 16. desember 2015 Er det flere enn meg som irriterer seg over det? Jeg har to venninner som aldri inviterer tilbake.. Når vi er hos meg blir de gjerne utover kvelden og da lager jeg alltid middag. Det er selvfølgelig hyggelig når det går begge veier, men når de aldri inviterer tilbake føler jeg de snylter på meg. Ikke så koslig da. De har spist og drukket hos meg mange ganger. Har sikkert brukt flere tusenlapper på mat og drikke til dem. Jeg har aldri spist middag hos noen av de. Aldri! Nå har ikke lyst til å ha dem på besøk lenger. Har sagt fra om at jeg gjerne vil besøke dem også, istedenfor at vi bare er hos meg, men det blir aldri noe av.. Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Del Skrevet 16. desember 2015 Da inviterer du på billigere kvelder. Server te og frukt, f.eks. Anonymkode: c0abe...cf9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Del Skrevet 16. desember 2015 Synes det er koselig med besøk, og sitter gjerne her pga barna. Har aldri tenkt over kostnadene ved å stadig ha gjester, men så har de ofte med noe godt til kaffen, en flaske vin, hjelper til om jeg behøver det osv. Viktigste et vel at dere koser dere sammen, så får du heller ha rimelige middagsalternativer på lur eller begge om ett pengebidrag om dette betyr mye for deg. Eller la være å ha dem over dersom det plager deg mer enn det gir glede. Anonymkode: e4779...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Del Skrevet 16. desember 2015 Da inviterer du på billigere kvelder. Server te og frukt, f.eks.Anonymkode: c0abe...cf9Men det er irriterende uansett! Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Del Skrevet 16. desember 2015 Men det er irriterende uansett! TsAnonymkode: 64f75...381Trodde det var irriterende å måtte servere mye uten å få noe tilbake? Å få besøk er vel ikke irriterende?Jeg foretrekker i alle fall å ha gjester her, i stedet for å måtte kjøre bort til andre. Men så legger jeg sjelden mye i serveringen heller. Middagselskap ol har jeg kun et par ganger i året. I hverdagen får gjester kaffe/te og litt boller/fukt/hjemmebakt kjeks. Anonymkode: c0abe...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 16. desember 2015 #6 Del Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg irriterer meg ikke over det. Synes det er hyggelig å ha besøk selv. De som ikke inviterer igjen har kanskje ikke det overskuddet til å ha besøk, eller føler at de ikke klarer det så godt. Noen føler de ikke kan lage istand noe eller er komfortable med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Del Skrevet 16. desember 2015 Jeg inviterer aldri folk hjem til meg fordi jeg bor i et lytt hus, og naboen min er syk og orker ikke bråk. Jeg pleier å tilby meg å betale for mat på restaurant, eller jeg spør om å få "låne" huset til en av venninnene. De velger oftest det siste for da slipper de å skaffe barnevakt. Anonymkode: 98843...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 16. desember 2015 #8 Del Skrevet 16. desember 2015 Be dem ta med noe neste gang. En dessert eller bidra med en flaske vin eller noe... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Del Skrevet 16. desember 2015 Trodde det var irriterende å måtte servere mye uten å få noe tilbake? Å få besøk er vel ikke irriterende?Jeg foretrekker i alle fall å ha gjester her, i stedet for å måtte kjøre bort til andre. Men så legger jeg sjelden mye i serveringen heller. Middagselskap ol har jeg kun et par ganger i året. I hverdagen får gjester kaffe/te og litt boller/fukt/hjemmebakt kjeks. Anonymkode: c0abe...cf9Det er jo vanlig høflighet å invitere tilbake.. Hun ene er virkelig så grådig. En gang vi var her begynte hun å lage pastasalat, da jeg skulle ut med hunden. Jeg sa hun kunne ta to kyllingbryst. Da jeg kom inn igjen hadde hun skjært opp fire(!!!) Så sa hun at "jeg lagde litt mye jeg, hehe". En annen gang skulle vi bestille pizza. Jeg sa kun pizza, men hun ringte å bestilte. Hun bestilte med guacomole, rømmedressing og brus itillegg. Da jeg sa at det skal vi ikke ha, så sa hun at hun kunne betale for det ekstra, men da maten kom betalte hun ikke noe! Er irritert over at hun lagrer seg digre lunsjen og snylter på meg. Nå er det nok! Føler det hun i det minste bør ha nok folkeskikk til å invitere meg tilbake.. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Del Skrevet 16. desember 2015 Du får si i fra om hva du føler da, virker kanskje som du har litt problemer med det. Anonymkode: 0cd96...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2015 #11 Del Skrevet 16. desember 2015 Er det flere enn meg som irriterer seg over det? Jeg har to venninner som aldri inviterer tilbake.. Når vi er hos meg blir de gjerne utover kvelden og da lager jeg alltid middag. Det er selvfølgelig hyggelig når det går begge veier, men når de aldri inviterer tilbake føler jeg de snylter på meg. Ikke så koslig da. De har spist og drukket hos meg mange ganger. Har sikkert brukt flere tusenlapper på mat og drikke til dem. Jeg har aldri spist middag hos noen av de. Aldri! Nå har ikke lyst til å ha dem på besøk lenger. Har sagt fra om at jeg gjerne vil besøke dem også, istedenfor at vi bare er hos meg, men det blir aldri noe av.. Anonymkode: 64f75...381Inviterer du dem på middag, eller lager du middag og spør om de vil ha mat? Er det sistnevnte så kan du ikke si at de snylter på deg pga de kommer jo ikke for maten, men for å treffe deg. Du er den som lager mat og spør om de vil ha. Og det er jo bare å slutte å lage mer enn en det du trenger for å bli mett. Og si noe sånt som "det er ikke nok å spandere, beklager". Verre er det ikke. Hvis du inviterer og de aldri inviterer deg på noe som helst, så er det jo ikke verre enn at du slutter å invitere på middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2015 #12 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Det er jo vanlig høflighet å invitere tilbake.. Hun ene er virkelig så grådig. En gang vi var her begynte hun å lage pastasalat, da jeg skulle ut med hunden. Jeg sa hun kunne ta to kyllingbryst. Da jeg kom inn igjen hadde hun skjært opp fire(!!!) Så sa hun at "jeg lagde litt mye jeg, hehe". En annen gang skulle vi bestille pizza. Jeg sa kun pizza, men hun ringte å bestilte. Hun bestilte med guacomole, rømmedressing og brus itillegg. Da jeg sa at det skal vi ikke ha, så sa hun at hun kunne betale for det ekstra, men da maten kom betalte hun ikke noe! Er irritert over at hun lagrer seg digre lunsjen og snylter på meg. Nå er det nok! Føler det hun i det minste bør ha nok folkeskikk til å invitere meg tilbake.. Ts Anonymkode: 64f75...381Du gav ikke beskjed om at du hadde sagt bare to kyllingbryst? Og du minnet henne ikke på hennes egne ord?? Du kan for det litt selv også når du ikke gir beskjed, husk det. Endret 16. desember 2015 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 16. desember 2015 #13 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Det er jo vanlig høflighet å invitere tilbake.. Hun ene er virkelig så grådig. En gang vi var her begynte hun å lage pastasalat, da jeg skulle ut med hunden. Jeg sa hun kunne ta to kyllingbryst. Da jeg kom inn igjen hadde hun skjært opp fire(!!!) Så sa hun at "jeg lagde litt mye jeg, hehe". En annen gang skulle vi bestille pizza. Jeg sa kun pizza, men hun ringte å bestilte. Hun bestilte med guacomole, rømmedressing og brus itillegg. Da jeg sa at det skal vi ikke ha, så sa hun at hun kunne betale for det ekstra, men da maten kom betalte hun ikke noe! Er irritert over at hun lagrer seg digre lunsjen og snylter på meg. Nå er det nok! Føler det hun i det minste bør ha nok folkeskikk til å invitere meg tilbake.. Ts Anonymkode: 64f75...381Dette er ikke vanlig oppførsel. Kjenner ingen som tar seg så til rette i andres hjem. Er mer vanlig å dele på utgifter med mindre noen er invitert til middag. Du må snakke med dem, si ifra. Sliter de økonomisk? Endret 16. desember 2015 av Rainstorm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #14 Del Skrevet 16. desember 2015 Jeg er ikke dem som inviterer mye på middagsbesøk, men jeg kan gjerne ha folk her og ta en kaffe eller drikke øl en fredagskveld. Jeg er ikke så veldig flink til å lage mat, og mye av det jeg kan er ikke flott nok til et middagsbesøk syns jeg. Det er også i min ene vennegjeng nærmest krav om treretters middag med drikke, og foruten manglende matlagingskunnskap, så blir det mye dyrere enn jeg har råd til. Så jeg inviterer ikke ofte tilbake på middagsbesøk, men tar gjerne med dessert eller kake til andre, kjøper vin, sjokolade eller har med snacks når jeg er invitert bort. Jeg har en venninne jeg vet det irriterer at jeg ikke har henne (+ mannen og resten av folket) på middag, og hun ser nok på meg som en snylter. Derimot har hun og andre ingen problemer med at jeg, som den eneste med bil og sertifikat, har kjørt de på storhandel, ikea, flytting og diverse i flere år, uten å få en krone til bensin eller bompenger. Så i mitt hodet går det opp i opp. Bestiller vi pizza e.l. så er det naturlig i min gjeng at vi spleiser, ikke at verten betaler. Anonymkode: 71b2c...dc9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #15 Del Skrevet 16. desember 2015 Dette er ikke vanlig oppførsel. Kjenner ingen som tar seg så til rette i andres hjem. Er mer vanlig å dele på utgifter med mindre noen er invitert til middag. Du må snakke med dem, si ifra. Sliter de økonomisk?Det innlegget jeg skrev der var kun om hun ene. Hun er ekstrem! Hun er så gjerrig. Gir INENTING tilbake. Når vi er i byen vil hun alltid til meg.. Når jeg foreslår å dra til henne unnskylder hun med at det er "så langt til henne", men hun bor kun 15min unna med t-banen. Det er ikke langt. Hun sliter ikke økonomisk, nei. Hun er bare gjerrig og grådig. Forrige gang bare gikk vi rundt i byen fordi jeg ikke ville ha henne på besøk når hun bare snylter på meg og hun ville ikke ta meg med hjem til henne, selvom hun har vært hos meg så mange ganger at jeg har mistet oversikten og spist og drukket på min regning. Ts Anonymkode: 64f75...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #16 Del Skrevet 16. desember 2015 Inviterer du dem på middag, eller lager du middag og spør om de vil ha mat? Er det sistnevnte så kan du ikke si at de snylter på deg pga de kommer jo ikke for maten, men for å treffe deg. Du er den som lager mat og spør om de vil ha. Og det er jo bare å slutte å lage mer enn en det du trenger for å bli mett. Og si noe sånt som "det er ikke nok å spandere, beklager". Verre er det ikke. Hvis du inviterer og de aldri inviterer deg på noe som helst, så er det jo ikke verre enn at du slutter å invitere på middag. Nei, jeg inviterer ikke på middag. Når de blir utover lager jeg mat, og da må jo de også få. Du gav ikke beskjed om at du hadde sagt bare to kyllingbryst? Og du minnet henne ikke på hennes egne ord?? Du kan for det litt selv også når du ikke gir beskjed, husk det. Jo, men da var hun allerede igang med å steke all kyllingen.. Hun sa hun skulle ta ut kontant til meg, men kommer aldri til å skje., Får minne henne på det enda en gang da. Ja, det er sant. Får begynne å handle inn mat før vi går hjem til meg da? Så vi spleiser.. Synes bare det er utrolig dårlig p aldri invitere tilbake. Er ikke vant til at man gir og får igjen i et vennskap. Ikke at det bare går en vei, men da får jeg begynne å få dem til å spleise.. Ts Anonymkode: 64f75...381 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 16. desember 2015 #17 Del Skrevet 16. desember 2015 Hvis du fremdeles er interessert i å være med de, men er lei av at du alltid må ta intiativet og at du alltid på stille ditt hjem til disposisjon, så kan du prøve på følgende:*Slutt å ta intiativ (men det er er jo ikke sikkert de kommer til å ta intiativ likevel)*Ta intiativ til å finne på noe, men si at dere ikke kan være hos deg*Dra på uanmeldt besøk til de*Forelså å treffes andre steder enn ditt hjem: kafe, gå på tur, shop, museum osv*Spør de rett ut om hvorfor de aldri tar intiativ og om de faktis ker interessert i å være med deg og ikke "alt du har" (tilbyr de mat og drikke for masse penger) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #18 Del Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg inviterer ikke på middag. Når de blir utover lager jeg mat, og da må jo de også få. Jo, men da var hun allerede igang med å steke all kyllingen.. Hun sa hun skulle ta ut kontant til meg, men kommer aldri til å skje., Får minne henne på det enda en gang da. Ja, det er sant. Får begynne å handle inn mat før vi går hjem til meg da? Så vi spleiser.. Synes bare det er utrolig dårlig p aldri invitere tilbake. Er ikke vant til at man gir og får igjen i et vennskap. Ikke at det bare går en vei, men da får jeg begynne å få dem til å spleise.. Ts Anonymkode: 64f75...381er vant til at man gir og får i et vennskap * Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #19 Del Skrevet 16. desember 2015 Hvis du fremdeles er interessert i å være med de, men er lei av at du alltid må ta intiativet og at du alltid på stille ditt hjem til disposisjon, så kan du prøve på følgende:*Slutt å ta intiativ (men det er er jo ikke sikkert de kommer til å ta intiativ likevel)*Ta intiativ til å finne på noe, men si at dere ikke kan være hos deg*Dra på uanmeldt besøk til de*Forelså å treffes andre steder enn ditt hjem: kafe, gå på tur, shop, museum osv*Spør de rett ut om hvorfor de aldri tar intiativ og om de faktis ker interessert i å være med deg og ikke "alt du har" (tilbyr de mat og drikke for masse penger)De har initiativ, men det har blitt slik at de tar det som en selvfølge at de skal komme til meg eller dra til meg senere.. Ja, kan forsøke å gjøre andre ting. Ts Anonymkode: 64f75...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2015 #20 Del Skrevet 16. desember 2015 Nei, jeg inviterer ikke på middag. Når de blir utover lager jeg mat, og da må jo de også få. Jo, men da var hun allerede igang med å steke all kyllingen.. Hun sa hun skulle ta ut kontant til meg, men kommer aldri til å skje., Får minne henne på det enda en gang da. Ja, det er sant. Får begynne å handle inn mat før vi går hjem til meg da? Så vi spleiser.. Synes bare det er utrolig dårlig p aldri invitere tilbake. Er ikke vant til at man gir og får igjen i et vennskap. Ikke at det bare går en vei, men da får jeg begynne å få dem til å spleise.. Ts Anonymkode: 64f75...381Appen Vipps er genialt til sånt, bare å kreve dem penger og fortell hvorfor i kommentarfeltet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå