Gå til innhold

Star Wars - med spoilere. Gå inn på eget ansvar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en av de første i verden til å se The Force Awakens, føler jeg meg kallet til å lage en tråd med dette emnet. Jeg så filmen klokken 10 i dag og det var definitivt verdt det. Filmen passet mye bedre til den originale trilogien enn til den forrige, den hyller også filmen på flere steder og noen historielinjer er nesten identiske (selv om "trench"-scenen ikke er så lang som i IV).

Er det flere som har tanker om filmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den også klokka 10, og kunne ikke vært mer fornøyd tror jeg. Nesten. Fikk ikke helt sansen for Snoke, uten at jeg helt klarer å si hvorfor. Og så ble det jo veldig trist mot slutten da, men det kom ikke som det største sjokket. Gleder meg til å se hvor historien går videre, fortsetter det på samme måte så blir det veldig bra! Ikke at det ikke er det allerede da, men ;)

Anonymkode: 1b821...9d9

Skrevet

Ja, Snoke satte meg ut litt også, kanskje det var fordi han var så tydelig dataanimert og gedigen, men han var jo ikke i samme rommet som de andre heller så det har nok noe med det å gjøre. Maz Kanata som også var dataanimert, var jo veldig mye mer til stede og troverdig.

Skrevet

Filmen var ekstremt bra. Hva aftenposten, dagbladet osv gir til terningkast bryr meg ikke noe om. Det er sikkert denne person som skriver om filmen som synes at den er dårlig eller bra.

Det var fantastisk å se nye Star Wars filmen og anbefaler til alle. 

Anonymkode: ddec3...013

Skrevet

Nå er det sikkert flere som har sett filmen. Jeg så den i 3D, hva så dere den i?

Det eneste som sto ut (bokstavlig talt) for meg var en scene der en Star Destroyer kommer rett mot oss. Da var det flere i salen som rekte opp hendene for liksom å ta på skipet.

Skrevet

Jeg så den i går, og likte den veldig godt. Jeg så den i 2D da, jeg er ikke noen fan av 3D, sjelden det kommer godt frem. 

Det var trist med Han Solo da, men det lå vel i grunnen i kortene. 

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

En av de desidert verste filmene jeg har sett i mitt liv.
Total skivebom mtp valg av skuespillere, de eneste som passet inn i rollene var de gode gamle.
Satt for det meste å skar tenner av hvor awkward dynamikker var mellom de forskjellige karakterene.
Dessuten har jeg sjelden sett en mer politisk korrekt film.
Men håper den neste får meg til å glemme denne direkte fornærmelsen over de originales minne!
Skjønner godt hvorfor Harrison Ford ba om å bli skrevet ut av historien.

Skrevet

Jeg så den i går og er ikke entusiastisk i det hele tatt. Den var jo en ren remake av originalfilmen. Samme grunnleggende plott og jaggu hostet de ikke opp en supermegadødsstjerne også. Og superskurken var rent tragisk. Der Darth Vader hadde noe mektig og mystisk ved seg, ble denne en ren "Per Pusling". Tror han hadde gjort seg bedre uten det sorte kostymet, faktisk. Effekten var at han ble en ufrivillig komisk kopi av Darth Vader. Hadde de visuelle effektene som kunne minne om Vader vært tonet ned, kunne han nok stått bedre på egne ben. 

Eneste trøsten var at Han Solo fremdeles hadde de gode, ironiske replikkene sine. (Synd det ikke blir fler av de...) 

Håper også på den neste. Jeg ser et visst håp om at Luke kan ta seg opp (han var temmelig kjedelig i de opprinnelige filmene, men nå virker det som om han har fått seg en ryggrad....) Og det var moro å se de gamle (bokstavelig talt) heltene igjen. Enig i at dynamikken mellom karakterene var helt merkelig. Når Maz Kanata er den med mest personlighet så sier det sitt.... 

Så filmen i 3D (min første 3D noensinne). Det var litt merkelig. Hadde forventet å bli dratt mer inn i filmen på den måten, men pga. et synsproblem jeg har vekslet inntrykket mellom 2D og 3D - det ble litt slitsomt, men er selvsagt ikke filmens skyld. Men scenene i ørkenen var flotte i 3D. Og jammen holdt jeg ikke på å få et et par jagere rett i fleisen :ler: . 

Skrevet

Litt skuffet...may the force be with you blir rett og slett litt brukt opp...

Anonymkode: 3d7b6...f07

Skrevet

Jeg synes rett og slett den var veldig bra. Nå er jeg en smule ukritisk når det gjelder filmer jeg liker da;)

Så den i 3D også. Tenkte i grunnen ikke så mye over det etter de første fem minuttene, kun at teksten var litt blurry. Sitter jo selvfølgelig med mange spørsmål nå, lit nedtur å vente i to år til!

Skrevet

Så den i 2D, og jeg likte den veldig godt :)
(ja, sett alle de andre)

Så den med flere, og et par øyeblikk jeg og bestevenninna mi måtte ta hverandre i henda,
flere øyeblikk som ble litt magisk for oss.
Leit med Han Solo, men så det komme.
Gleder meg til neste film, og få svar på ting :)

Skrevet

Okei, jeg har en del å si om denne filmen! Dette er spoilere, og spekulasjoner! (går ut i fra at det går greit siden det er snakk om film-teorier).

Først og fremst, jeg likte filmen. Jeg syns den holdt seg til de originale filmene, og det mener jeg er en god ting. Personlig er jeg en stor fan av episode 1, 2 og 3 (de med forhistorien til Anakin), men det er kanskje delvis fordi jeg vokste opp med de filmene også. Jeg forstår at mange fans av de originale filmene fra 70/80-tallet ikke likte de fra 99/2000 - filmene, men jeg liker alle seks filmer utrolig godt. Ringenes Herre og Star Wars er mine absolutt favoritter, som har satt spor i min oppvekst!

Filmen i seg selv (The force awakens) ga meg et blandet inntrykk. Jeg likte veldig godt filmen i seg selv, og den var visuelt veldig vakker å se på! Det jeg ikke likte er hvor upersonlig karakterene seg i mellom føltes for meg som seer. I de første seks filmene føler jeg de var mer nøye på karakterutvikling, og båndet mellom karakterene. I den nye så fikk jeg inntrykk av at mye av fokuset lå på action, action, action. Og jo, for ikke å snakke om noe av det mest politisk korrekte jeg noensinne har sett i en film. Kvinnelig hovedrolle, og mørkhudet birolle. Det er for øvrig helt greit for min del, men det føles påtvunget for å være ærlig. Dog likte jeg begge skuespillerne godt, og syns det er fantastisk å se en kvinnelig hovedrolle så stor (og så viktig, for mange fans).

Så til min personlige teori (samt blandet med andre teorier) om Rey. Jeg tror hun er datteren til Luke, men siden Kylo Ren vendte seg mot han så har Luke trukket seg tilbake. Kylo drepte jo alle de andre lærlingene, MEN, jeg tror Luke gjemte Rey for hennes egen sikkerhet. Dog tviler jeg litt igjen, for Han og Leia måtte jo ha visst om henne. Muligens hadde hun et annet navn da hun var liten, men sannsynligheten er så som så. Det blir uansett spennende å se hva som skjer videre, og ikke minst hva de splitter nye Star Wars filmene vil handle om! (De som kommer annenhvert år, flettet med episode 8 og 9).

Skal nå se filmen på nytt om noen dager, så mulig jeg får et annet inntrykk da. :) 

Skrevet

Har sett filmen på nytt og likte den enda bedre. Mye action og litt "reprise" av enkelte scener i episode 4. Men jeg synes det var helt greit siden filmen totalt sett ikke var den samme i det hele tatt. Er spent på Luke/Rey-historien. Vil han trene henne og vil han avsløre ting om hennes fortid.

Ellers har jeg en sterk mistanke om at Kylo Ren klarte å komme seg vekk fra planeten ved hjelp av General Hux og overlevde til neste film så han kan bli gjenforent med Leia. Hux fikk jo beskjed av Snoke å ta med seg Ren da han dro derfra.

Skrevet
14 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Personlig er jeg en stor fan av episode 1, 2 og 3 (de med forhistorien til Anakin), men det er kanskje delvis fordi jeg vokste opp med de filmene også. Jeg forstår at mange fans av de originale filmene fra 70/80-tallet ikke likte de fra 99/2000 - filmene, men jeg liker alle seks filmer utrolig godt.

................

Så til min personlige teori (samt blandet med andre teorier) om Rey. Jeg tror hun er datteren til Luke, men siden Kylo Ren vendte seg mot han så har Luke trukket seg tilbake. Kylo drepte jo alle de andre lærlingene, MEN, jeg tror Luke gjemte Rey for hennes egen sikkerhet.

:ler:  Jeg "vokste opp" med de første filmene, men jeg likte 1,2 og 3 likevel, og har aldri skjønt hvorfor de skulle være så dårlige. Denne likte jeg imidlertid ikke så godt, men - vel- Star Wars er Star Wars og jeg gleder meg til de to neste likevel. Forresten, jeg må innrømme jeg kom med et nostalgisk sukk da jeg så "skraphaugen" og skjønte det var Milennium Falcon. 

Jeg er enig med deg, jeg tror også Rey er datteren til Luke, men jeg tror ikke han vet om at hun er det. Det kommer han nok til å finne ut i den neste filmen, eller til og med  i den siste. Jeg tror hun er vokst opp med en historie noenlunde parallell med Lukes egen, dvs. vokst opp hos fosterforeldre og uten å vite at hun har en annen far. 

Jeg er også enig i at Kylo Ren antakelig kom seg vekk fra planeten. De to andre filmene må også ha en skurk, ikke sant, og Snoke fungerer ikke helt som "aktiv skurk". En annen sak er at jeg lurer svært på hva eller hvem Snoke er/var. Foreløpig har vi bare sett ham som et slags hologram så i virkeligheten kan han ha en normal størrelse. Han ser ut som han er/har vært et menneske en gang, men jeg kan ikke huske noen som er blitt så vansiret at de kan ha blitt til Snoke og som samtidig har en link til Sith'ene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...