Gå til innhold

Å fylle opp et tomrom med mat

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et lite problem.

Blir ansett som normalvektig og ser ok ut, men spiser mer enn det jeg har godt av.

Spyr ikke, har ellers ikke et problematisk forhold til mat og kropp, det er bare dette ene: At jeg spiser når jeg kjeder meg, og når noe ikke er som det skal... Eller når jeg tenker for mye. Mener bestemt at dette henger igjen fra tenårene da jeg raidet kjøleskapet hjemme når ting gikk meg imot (og vekta var deretter, alle vet jo hvor enkle tenårene er å gjennomleve).

Noen tips til hvordan jeg kan unngå dette med å spise mer enn jeg trenger? Ikke bare er det kjedelig å legge på seg, men mat koster jo penger.

Hva gjør dere andre når kjøleskapet eller brødboksen lokker, og dere egentlig ikke er sultne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liljedugg

Tar en (EN) skive brød, gjerne med en kopp te.

Og tenker ikke mer på mat.

Må legge til at jeg spiser middag stort sett hver dag, og passer på å få i meg grønnsaker osv.

Når du overser tanken på mat (når du ikke er direkte sulten), så kommer tanken svakere igjen neste gang, og gangen etter det igjen osv.

Etterkommer du lysta, har du det gående... (men er det dagen før mensen, så spiser jeg gjerne alt jeg vil...og tenker ikke mer på det neste dag...)

Ikke les når du spiser og ikke spis i forbindelse med f.eks. et bestemt tv-program. (Du leser jo ikke når du har sex...) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...