AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Klager vi unødvendig mye i dag? nesten et år foreldrepermisjon, barnehage ok, kontantstøtte, sykedgaer om barnet er sykt, rett til redusert stilling mens barna er små Osv.... hvordan var det før? Da var jo foreldrepermisjonen på knappe tre måneder f.eks... Anonymkode: e3fa5...7e9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Jeg synes at mange klager i overkant mye, ja. Vi har det ufattelig godt her på berget (og da sammenligner jeg ikke med fattige u-land, men land ellers i Europa, USA, Japan osv). Og allikevel presterer folk å klage over for få sykedager til barna, for kort permisjon, stakkars barnet som må i barnehage (hallo, foreldrene får jobbe normal arbeidstid, og gå hjem på ettermiddagen. I mange land tilhører dette la-la-fantasy).Tilværelsen som forelder og forsørger er ingen dans på roser, det kan være slitsomt, men jeg lurer ofte på hva moren min tenker når hun hører unge kvinner snakke i dag. Hun måtte levere barna sine til en dagmamma da de var 16 uker, ellers ville hun miste jobben, og ingen hadde rett på mer enn ett års barnehageplass før barna begynte på skolen. Da kan du snakke tidsklemme... Anonymkode: 48615...61f 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Jeg syns det. I andre land har de to uker foreldreperm. Noen til og med ulønnet. Noen foreldre ser knapt barna sine for de må jobbe for å kunne få råd til mat. Noen har ikke engang råd at de faktisk må gi fra seg barnet sitt for at det skal få bedre liv enn mamma og pappa har å tilby. Bruk heller tiden på å hjelpe andre. Anonymkode: bddd4...728
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Jeg blir hovedsakelig satt ut når man etter å ha fått barn krever arbeidsplassen tilrettelegger arbeidstider. SPESIELT når det IKKE er en alenemamma... Jeg kan skjønne kabalen ikke går opp når man er alene, men når man har mann hjemme?Ja, ENKELTE er veldig krevende. Anonymkode: 27e7b...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå