AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har opprinnelig "kommunegrått" hår. Mørk blondt. Har farget det brunt hjemme i sikkert 10 år nå, og jeg har det siste halve året hatt en trang til å bli lysere i håret igjen. For en ca 5 år siden hadde jeg samme trang til å bli lysere, men etter frisørbesøket var jeg så misfornøyd og lei meg at jeg tre uker etterpå kjøpte en mørk hårfarge igjen og farget over hjemme. Følte at jeg så ut som en skunk med de stripene. Så nå har jeg prøvd å lese meg opp litt før jeg drar til frisøren igjen og jeg innser at jeg mest sannsynlig var misfornøyd fordi frisøren la varme striper. Jeg har kalde undertoner, og nå har jeg lest at det visst kræsjer litt med varme farger. Er det vanskelig og få en kald blondfarge? Regner ikke med det er gjort på en dag pga all hjemmefargingen. Har sett litt på askeblondt men er så redd for at det skal bli grått? Og hvor lyst kan man gå før det ser dumt ut? Jeg er helt rådvill. Vil ikke at en ny frisør skal overkjøre meg med tanke på fargen så derfor vil jeg ha en slagplan før jeg går dit. Er 25 år hvis det har noe å si blå øyne, veldig blek hud. Anonymkode: 05846...5e4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har røde toner i mitt brune hår, så mine striper blir alltid litt gule. Men, det fikser frisøren med en korrekturbehandling etter stripingen, koster ca 500kr og tar omtrent 20 min. Da blir stripene kalde og fine. Hjemme vasker jeg håret med sølvshampoo en gang i uken. Anonymkode: 4d8f7...321 1
Sandie Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Min erfaring er at det er lettere å oppnå kald tone på stripene enn varm.Jeg har naturlig brunt hår,men striper det lysere hjemme med Poly Blonde Super M1:http://www.vita.no/harpleie/harfarge/schwarzkopf-blonde-m-1-striperSå lenge jeg lar blekemiddelet virke lenge nok trekkes rødfargen som oppstår under blekeprosessen helt ut og jeg får en ganske kald farge,nesten platinablond.På meg er ikke det så kledelig,derfor går jeg ofte over med en glansvask eller farge i nyansen 8.3 eller 9.3 for å tilføre et mer gyllent skjær.Det er nok individuelt hvor lett det er å fjerne rødtoner og få lyse kalde striper,men hvis du lar blekingen virke maks virketid (vanligvis rundt 45-50 minutter) og vasker håret med en lilla sjampo etterpå vil du ihvertfall få fjernet mye rødskjær (husk å la sjampoen virke litt).Har du mye farge i håret fra før kan det være lurt å bruke en rensesjampo eller en hårfargefjerner før du striper det.Siden du er mørk blond med lys hud og blå øyne vil jeg tro du kler ganske lyst hår også,så lenge du finner den rette balansen mellom varm og kald tone.Er du redd for å bli for lys kan du jo alltids teste på en hårlokk først.Da vil du jo også se hvor mye rødskjær du har,og hvor lett det evt.lar seg fjerne. Endret 16. desember 2015 av Sandie
EmmaDe Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Ikke egentlig viktig hvilken farge man har på. Jeg har også farget hår. Da er det viktig med riktig pleie av farget hår og ernåring. Jeg bruker Vivese Senso Duo oljen og sjampoen. Fungerer nok for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå