Jintane Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Vi er 8 stk som trenger mye penger til russetiden, så vi tenkte å gjennomføre noen dugnader.Jeg ser at vi kan tjene over 14 000 om vi selger 10 pakker med toalettpapir og 5 med tørk hver http://www.nordugnad.no/produkter/ Er 350 kr dyrt for 56 ruller med toalettpapir eller 28 ruller med tørkepapir? er dette dyrt i forhold til butikken? Ville dere kjøpt dette om det kom noen russejenter å solgte dette på døra? Det er jo noe alle trenger, men det er jo så mange som ikke vil støtte russen. Ville dere kjøpt for å støtte russen?
Angelheart2 Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har kjøpt dette en gang for å støtte min nevø da han var russ, men jeg kjøper ikke igjen.For det første så er papiret veldig dyrt når du ser på kvaliteten. Det er veldig lite papir på rullen og veldig stor innerrull.For det andre så har jeg ikke lagringsplass til en slik sekk med papir......Så, nei, jeg ville ikke kjøpt bare for å støtte, med mindre det var noen i familie eller som jeg kjente veldig godt som trengte støtten. Gjelder for øvrig uansett om det er russ, skoleklasser, korps eller annet. 4
bonsaijenta Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Ja, vi har kjøpt de gangene det dukker opp barn og ungdom på døren og vil selge. Jeg syns det bare er positivt at man lærer tidlig å måtte jobbe for penger:)
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Jeg ville ikke gjort det!Først og fremst fordi jeg har kjøpt på slike dugnader før, og har opplevd at kvaliteten på toalettpapiret ikke er godt.Jeg har i utgangspunktet ingenting i mot russen, jeg har gode minner fra russetiden selv, men jeg liker ikke hvordan russefeiringen har endret seg de siste årene, og jeg vil ikke støtte noe jeg mener har utviklet seg i feil retning. Anonymkode: 8de33...869 3
Belima Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Kjøpt en gang, men aldri mer. Toalettpapiret har for dårlig kvalitet etter min mening. I tillegg er det dyrt som en tidligere skriver. Oppbevaringsplass hos meg er også et problem.Ta en runde og prøv å få bestillinger før dere bestemmer dere for hva dere gjør. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Gjort det en gang, kommer ikke til å gjøre det igjen. Dårlig kvalitet.Også begynner jeg å bli lei av å få dopapirselgende russ og fotballag på døra hele tiden. Her i byen hadde til og med russen egen bod for dopapirsalg på julemarkedet forrige helg :/ Det skapte julestemning for å si det sånn! Anonymkode: cf007...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har slike ruller i boden nå, og er faktisk helt fornøyd med både pris og kvalitet. Ikke noe å utsette på det.Men som innsamling til russebuss er jeg usikker. Da tror jeg dere må sikte dere inn på familie og venner i så fall. Det er mange grupper som bruker dorullsalg til å finansiere ting, og for å være ærlig tror jeg de aller fleste (selv om det sikkert finnes unntak) fyller opp "dorull-, kalender- og kakeboksbehovet" sitt via egne og venners barn. Og hvis jeg skulle støtte andre, noe det hender jeg gjør, så foretrekker jeg nok å støtte idrettsaktiviteter eller skoleturer heller enn russebuss... Tror det kan være et litt vanskelig prosjekt å selge, dessverre. Men det er jo bare det jeg tenker om saken. Anonymkode: c57d7...93c 6
Nonymuss Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Har selv jobbet i dugnadsfirma, dopapirene ville jeg ikke gått for hvis dere skal tjene masse penger. Vil heller kjøre på med kjeks, powersaver eller vafler i byen. Lykke til videre og ha en fin russetid
MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har kjøpt flere ganger og gjør det gjerne igjen.De jeg kjenner,som hat solgt, har solgt ut på kort tid via Facebook.Etter min erfaring, så er dette trygg investering!
MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Har selv jobbet i dugnadsfirma, dopapirene ville jeg ikke gått for hvis dere skal tjene masse penger. Vil heller kjøre på med kjeks, powersaver eller vafler i byen. Lykke til videre og ha en fin russetid Jøss! Har powersaver blitt en sånn vare? Artig
Puny Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Ville nok ikke gjort det. Ikke fordi jeg ikke vil, men hadde noen dukket opp på døren min helt uanmeldt så er sjansen for at jeg har kontanter liggende veldig liten...
GammelKaktus Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Hadde ikke kjøpt så lenge det ikke var noen jeg kjente som solgte. Pleier å kjøpe av en venninne som har en del barn innenfor idrett, å da både får jeg og kjøper litt 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #13 Skrevet 16. desember 2015 Jeg ville ikke kjøpt. Anonymkode: a8b3e...b10 1
MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 #14 Skrevet 16. desember 2015 Ville nok ikke gjort det. Ikke fordi jeg ikke vil, men hadde noen dukket opp på døren min helt uanmeldt så er sjansen for at jeg har kontanter liggende veldig liten...Du kan bruke Vipps og giro.Det selges mest gjennom kjentfolk. Typisk sånt man kjøper for å støtte barnebarn, tantebarn, naboer etc
Gjest Sisti Skrevet 16. desember 2015 #15 Skrevet 16. desember 2015 Jeg syns dopapiret er veldig bra, så kjøper gjerne - men da helst av fotballag eller andre aktiviteter som er litt mer "viktig" enn russetiden. Har ikke så lyst til å sponse ekstremt overforbruk av penger for russen, det har jo tatt helt av...
ElineRB Skrevet 16. desember 2015 #16 Skrevet 16. desember 2015 Nei hadde ikke kjøpt. Syns lite om kvaliteten! Men det er jo mye annet dere kan gjøre for å få inn de pengene. Varetelling er det mange som trenger hjelp til før og etter jul. Vet at Europris har tatt inn skole klasser og betalt de for å ta seg av varetelling, det er noe dere kan gjøre også
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #17 Skrevet 16. desember 2015 Nei. Har gjort det, men ikke flere ganger. Grnnen er at hva jeg leste om dette. Det sitter noen og håver inn masse kr på dette, og det er ikke de som selger det Anonymkode: 8176e...ca1 3
Gjest SykkelJenny Skrevet 16. desember 2015 #18 Skrevet 16. desember 2015 Samle inn penger til russetiden? hehe ,,, nei, det hadde jeg ikke støttet uansett.Og en hel sekk med dopapir hadde vært uaktuelt - selvom formålet hadde vært godt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #19 Skrevet 16. desember 2015 Ville kun kjøpt fra nærmeste familie. Hadde det kommet noen på døra hadde jeg ikke vært interessert. Anonymkode: f9d6f...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå