Gå til innhold

Innpakning for å skjule hva gaven er - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har ønsket seg en spesiell treningsklokke i en evighet. Det han ikke vet er at jeg har spart like lenge, og har kjøpt den til ham i julegave! Den koster mange tusen og han forventer aldri å få den. Han har virkelig fortjent å få den, da han har vært helt fantastisk hjelpsom og uunnværlig for meg både gjennom flere år med studier men også etter at et familiemedlem døde i vår. Han er generøsiteten selv, og nå som jeg endelig har muligheten til å spare til det han virkelig ønsker seg, så grep jeg sjansen :) (sånn hvis noen skulle synes det er dumt å kjøpe dyr gave... Jeg forventer ikke noe dyrt tilbake og dette er et lite unntak fra min side)

men: for å gjøre det ekstra spennende har jeg lyst til å pakke den inn på en kreativ måte sånn at han ikke skjønner hva det er.

eska er ca 10x10x15 cm og han har sett og holdt i den så mange ganger at hvis en eske med den formen ligger under treet skjønner han det med en gang han ser den!

jeg kan selvsagt putte den i en større eske, men tror fremdeles han kommer til å forstå det. Dessuten kan ikke esken være for stor for vi skal fly til familien min til jul med hver vår koffert. Skal ha plass til andre gaver og :-) men hadde vært gøy med en giga eske.. Hehe..

har du noen gang pakket inn en gave på en kul måte? Fortell! kan man pakke inn noe helt annet og få ham til å gå på skattejakt feks?

ps: jeg vil ikke åpne esken og ta klokken ut. Det er et hellig rituale som kjæresten min skal få gleden av å gjøre først ;)

(er anonym for sikkerhetsskyld)

Anonymkode: d4aea...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en billig ball på lekebutikk, sånn i myk plast. Skjær et hull stort nok til at du får inn eska, teip igjen med gaffateip og pump opp ballen igjen

Anonymkode: 22d40...113

• Liker 6
Skrevet

Kakeglass/norgesglass med kaker eller sukkertøy oppi, men klokken på bunnen :laugh: Selvsagt gavepapir rundt glasset, men få vil gjette at det inneholder en klokke 

Skrevet

Bruk ei plastflake, del den i to, legg klokka inni, og teip att. Da tror han det er konjakk....

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kjøp en pringlesrull (om den er stor nok) og stapp masse papir nedi der også klokka :)

eller en annen godteri/snacks boks av noe slag.. :D Pepperkaker feks..

Endret av Ennasus
Skrevet

Kjøp en flytteeske (35x25cm) fyll den med masse papir, eller bamser (?) og legg treningsklokka helt i bunden i midten av eska :)

Skrevet

Masse gode ideer her, men det jeg kanskje hadde gjort, var at jeg kjøpte ett billige skjerf eller noe annet mykt og pakket den inn i det. Da ser ut som han får en litt kjiip ting også er den megakul.

• Liker 4
Skrevet

Masse gode ideer her, men det jeg kanskje hadde gjort, var at jeg kjøpte ett billige skjerf eller noe annet mykt og pakket den inn i det. Da ser ut som han får en litt kjiip ting også er den megakul.

Enig! Eller kombiner skjerfet med et slips og et par sokker:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om Nille har det igjen i år, men sikkert noen andre!

Det finnes hermetiske bokser hvor bunnen er løs, du kan putte gaven oppi og han må åpne med boksåpner:)

Det med ballen var jaggu smart, den skal jeg låne en gang:)

• Liker 1
Skrevet

Alternativt kan du jo kjøpe noe billig ræl og snike inn en lapp hvor det står "se under hodeputa" (eller et annet passende sted) :) 

Jeg fikk en sånn en gang, og syns ideen var bra. Selvfølgelig burde jeg ha luktet lunta da pakken inneholdt et vanngevær av plast, men høflig som jeg er, smilte jeg tappert og lot som om jeg alltid hadde ønsket meg en sånn. Var en smule lettet da jeg skjønte tegninga!

• Liker 1
Skrevet

Stemmer for å pakke det inni et klesplagg. Har flere ganger gått på den selv.

Anonymkode: 6e599...48a

Skrevet

Skjær ut innholdet i en kjedelig bok og legg gaven inni. 

Anonymkode: 12f37...de0

• Liker 2
Skrevet

Haha, veldig mange gode forslag her!!

både skjerf og ball er jo fantastisk..! Samme er flaske delt i to. Kan jo "pakkes" i en sånn gave- vinpose. Tipper han da først hadde blitt rimelig skuffa, han ønsker seg nok ikke konjak akkurat ;-) Skulle likt å sett ham åpne en pakke med vanngevær, haha!

Takk for hjelp :-D kom gjerne med flere ideer!

Anonymkode: d4aea...f21

Skrevet

Hvis du bruker eske-trikset kan du jo legge nedi noe veldig tungt i tillegg ;)

Skrevet

Jeg pakker inn i bobleplast. Det må være bobleplast med store bobler for da er det umulig å gjette hva som er inni der :fnise:

Anonymkode: 02da0...c4c

• Liker 1
Skrevet

Kjøp pølser med enkroners marsipan på rema og bygg inn esken i en gigantisk hjemmelaget marsipangris :erter:

Anonymkode: a4d6b...bd1

Skrevet

Eller evt bygg den inn i et pepperkakehus, som du ber om hjelp til å spise opp etter at han slukkøret har åpnet sin kjipe tulleavledningspresang.

Anonymkode: a4d6b...bd1

Skrevet

Siden han ikke forventer å få den i det hele tatt, så hadde jeg beholdt pakken som den er. Om han skulle få mistanke pga pakkens størrelse, så vil jo det egentlig bare medføre mer spenning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...