Gå til innhold

Nysterilisert pus og ras/leven

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble katten vår sterilisert. I det hun våknet fra narkosen så skvatt hun til live og klarte å "dra opp" hele såret sitt. Hun måtte derfor sy på nytt (tror de la hun i ny narkose, er ikke sikker, de ringte når de var helt ferdig med inngrepet og da fortalte de om det). Hun har derfor fått ganske kraftige smertestillende og dyrlegen sa at hun mest sannsynlig ble litt døsig og klein de neste dagene.

Hun har alltid vært veldig turbo, men vi tenkte at hun i dag når hun kom hjem sikkert kom til å være rolig fordi hun har vært i narkose 1 eller 2 ganger og også fått smertestillende. 

Men hun er helt vill! Hun løper rundt, jager julegavebånd, hopper opp på ting og prater (ja hun er en pratepus). Hun sklir seg etter gulvet og er helt 100% seg selv. Kragen hun fikk glemmer hun at hun har på, men når hun "oppdager" den så klarer hun å komme seg ut. De ville ikke anbefale en "body" på henne fordi de måtte sy to ganger og var redd for at sårene kunne gro inn i hverandre.

Hun forsøker også å hoppe på voksenkatten vi har. De pleier å lekeslåss (uten klør) til vanlig.

Men jeg blir jo litt bekymret da. Er det vanlig at de er så gira igjen med en gang? Tenker også på såret hennes for jeg er redd for at hun raser for mye og "åpner" det igjen. Det er jo 10 dager til stingene skal fjernes så er lenge å holde henne helt i ro. Hun er ikke interessert i såret sitt, hun vasker det ikke og det virker egentlig som hun ikke vet at det er der.

Så tenker litt sånn.. Hva burde jeg gjøre her? Burde jeg sitte å passe på at hun ikke raser og holde kattene unna hverandre? Bærer de vekk om de hopper på hverandre nå, for jeg er redd for at voksenpus skal sprelle med beina på såret hennes (når de liksom ligger og "slåss").

Pleier det å gå bra eller burde jeg gjøre noe mer her? Burde hun ha på kragen om natten? - Da sover jo jeg og er redd hun kan ligge å slikke såret når jeg ikke følger med.. 

Anonymkode: 33901...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det skal gå bra. Men det er lurt å følge med på såret tilfelle noe skal skje.

Det heter forresten å kastrere. Ingen i Norge steriliserer lenger

Anonymkode: e2317...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...