Gå til innhold

Til barnefamilier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere!

Jeg lurer på et par ting. Grunnet et skyhøyt forbruk og økonomiske problemer velger jeg å få litt inspirasjon her inne.

Hva får dere tilsammen utbetalt hver måned?

Hva går til husleie, regninger og andre utgifter?

Hvor mye bruker dere på mat og bruksting?

Klær, leker og andre ting?

Sparing?

Hva sitter dere igjen med?

Anonymkode: ce1aa...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier egentlig å ikke svare på sånne temaer, men ettersom jeg alltid leser disse trådene og ser kun de som har veldig mye penger og som kan skryte av å betale ned veldig på lån/sparing osv, så velger jeg og svare og gi deg innsyn i det mer "gjennomsnittlige".

vi har utbetalt ca 48-50 000 kr samlet etter skatt. 

Vi har små barn da så i regningene ligger det barnehage osv. Men vi betaler ca 25000 kr inn på en felles konto, der trekkes alt. Og da mener jeg alt, bensin, årsavgift, nrk lisens, kommunale avgifter, mobilregninger til alle mann, alle forsikringer i tillegg til alt det "vanlige" som huslån, strøm osv. I den summen så ligger det også "sparing, sånn at vi har nok til å betale feks NRK lisens, årsavgift osv da dette kommer.

Vi har et høyt matbudsjett, og jeg tror vi glatt kan bruke 10 000 på husholdningen i måneden. (Såpe, mat, hundemat, dopapir, oppvaskmiddel, skyllemiddel, vaskemiddel osv).

Utover dette så går alt til oppussing, da vi kjøpte oss et relativt billig hus for å pusse det opp, istedet for å kjøpe nytt.  Så det blir ikke mye vi unner oss, og vi handler ofte på tilbud sånn at vi får gjort mest mulig i huset så det blir ferdig.

Nå har vi også en del slektninger som gir gaver til barna feks, så vi har ikke høye utgifter til dyre vinterklær osv da de ofte får dette i gave, det som vi ikke får har jeg gjerne kjøpt på tilbud. Så før noen angriper meg for at barna ikke får det de trenger (På KG vet man aldri) så vil jeg bare påpeke at de får absolutt det de trenger selv om vi prioriterer å pusse opp hus.

Anonymkode: bdc2a...d24

• Liker 1
Skrevet

Vi betaler inn ca 14 000 hver til felleskonto. Der er huslån, mat, husholdning, strøm og alt annet av felles utgifter inkludert. 

Barnetrygden er øremerket klær og lignende til barna. Vi betaler mobilregningene våre separat. Har kanskje 1000 kr til overs i mnd. Vi er vel "fattige" etter norsk standard, men har alt vi trenger.

Anonymkode: 3e206...1e1

Skrevet

TS her! takk for svar! Føler vi aldri kommer ovenpå, vi ligger alltid på etterskudd med noe..tips til hvordan jeg kan løse dette? Tenker nå at vi skal gå for en billigere bil først og fremst. Gå ned 100 000 kr i pris!

Jeg lurer også på hvor mange dere er i familien?

Anonymkode: ce1aa...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...