Gå til innhold

Jeg er fæl til å analysere og tolke

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er mann, og en dame på jobb ville legge meg til som venn på Facebook i dag. No big deal tenker de fleste. Men dette er en dame som jeg er litt betatt av. Fineste dama på jobben, som samtidig er så søt og god.

Hun holdt telefonen hennes mot meg, men jeg kunne ikke se hva som var på skjermen hennes og hørte ikke helt hva hun sa. Jeg så bare at det var noe på Facebook. Men så ble hun avbrutt av noe jobbrelatert. Etterpå sa jeg at jeg ikke hørte hva hun sa. Da sa hun bare at det var et morsomt bilde (det vet jeg at det ikke var, såpass kunne jeg se). Kunne virke som at hun ble usikker på om hun skulle spørre om jeg vil være venn med henne på Facebook eller ikke. Greia er at hun ikke vet hva jeg heter :laugh:

Men så spurte hun om jeg vil være venn med henne på Facebook, og så ga hun telefonen til meg slik at jeg kunne søke opp meg selv og legge meg til. Dette er en veldig asosial og merkelig arbeidsplass hvor det ikke er så vanlig å snakke sammen. Jeg kan komme på jobb og jobbe i noen timer uten å ha snakket med noen overhodet, det ville ikke vært noe nytt. Dette er en stor arbeidsplass, men vi jobber egentlig ikke sammen, vi jobber bare i det samme lokalet hver for oss.

Denne dama snakker bare med kvinnelige kolleger. Og meg. Jeg har aldri sett henne snakke med en gutt/mann. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor det er akkurat meg hun snakker litt med. Det er alltid hun som tar initiativ til å snakke med meg, jeg pleier bare å si hei og smile på eget initiativ, men viser interesse og snakker med henne når hun snakker til meg.

Det jeg ikke får helt til å stemme er at hun virker så sosial og vellykket på alle måter. Virker veldig populær, og det ser jeg på Facebook-siden hennes også (men mest venninner der). Og så er hun på en eller annen måte interessert i meg. Kanskje som venn, jeg aner virkelig ikke. Blir litt usikker på om hun vil ha kontakt med meg eller ikke, eller om hun bare er opptatt av å ha massevis av venner, kanskje først og fremst for å få flere inn på Facebook-siden hennes. Da vi ble venner på Facebook sa jeg at jeg skulle snoke litt. Hun sa at det måtte jeg bare gjøre gjøre, og gjerne kommentere og like ting (ble litt usikker på den siste biten med kommentering og liking, kanskje det er det hun er mest opptatt av). Jeg ventet litt, for å ikke virke for ivrig, og så likte jeg det siste bildet hennes som hun la ut for noen dager siden. Tenkte at det får holde for nå, jeg må ikke virke for ivrig. Jeg kan heller ikke like eller kommentere alt hun legger ut fremover, men må velge ut enkelte ting tenker jeg.

Har på en måte litt lyst til å skrive en melding til henne etter hvert, bare ikke i kveld eller i morgen (igjen for å ikke virke for ivrig), men da må jeg være helt sikker på at det jeg har å si er litt fornuftig og kanskje noe som er en ålreit samtalestarter. Tanker om det?

Noe som evt kan være en utfordring er at hun ikke er etnisk norsk, men kanskje er muslim (men vestlig kledd) og i hvert fall fra "den muslimske verden". I utgangspunktet er det ingen hindring for meg, men kanskje det er en hindring for henne eller hennes familie (hvis det faktisk er slik at hun liker meg, som det kanskje er 1 % sannsynlighet for).

Jeg stiller ikke så mange spørsmål her, jeg bare skriver en lengre roman. Men tar gjerne noen innspill på noe av dette.

Endret av OnFire
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så for meg den flotte høye blondinen jeg nå! Men muslim... Sorry mate, har ingen tips å gi

Anonymkode: 9453d...1ed

Skrevet

Go for it! Vil tro hun håper du skal ta initiativ, mange jenter er sånn (meg selv inkludert og jeg er norsk)..be henne ut på kaffe eller noe...eller be henne om råd til julegavekjøp til mor eller søster..ett eller annet privat just to break the ice.. og selv om hun ikke ser vestlig ut kan hun være adoptert f eks... uansett, lykke til :)

Anonymkode: 97764...5fd

Gjest morhjertegod
Skrevet

Hopp i det, man lever bare en gang :o) Lykke til.

Skrevet

Hun er seriøst fin, og i første haldel av 20-årene. Jeg har så vidt passert 30, vet ikke om det er problematisk. Hvis hun ikke hadde vært så fin ville jeg nesten trodd at hun er interessert i meg. Se for deg at du er midt på treet attraktiv selv (kanskje ikke det engang, for alt jeg vet), og så er det en modellpen dame som viser en eller annen form for interesse.

Skrevet

Vel den harde og tøffe sannheten er at du kommer ikke noe nærmere svaret uten å prøve..det verste som kan skje er jo at du får et nei, men da vet du det.. og er nok av fyrer som er middels attraktive som får modellpene damer...utseende er ikke alt..

Skrevet

Go for it! Vil tro hun håper du skal ta initiativ, mange jenter er sånn (meg selv inkludert og jeg er norsk)..be henne ut på kaffe eller noe...eller be henne om råd til julegavekjøp til mor eller søster..ett eller annet privat just to break the ice.. og selv om hun ikke ser vestlig ut kan hun være adoptert f eks... uansett, lykke til :)

La oss si at hun for eksempel er fra Pakistan (jeg vet ikke). Da er det ikke så veldig sannsynlig at hun har blitt adoptert av en norsk familie. Jeg tror egentlig at hun er muslim, men at familien hennes er ganske vestlige. Hun har brukt et hodeplagg (ikke hijab) på jobb tidligere, men det må være et par år siden nå.

Jeg snakket så vidt med henne om kremer for et par uker siden, fordi jeg hadde fått litt synlig tørr hud nå som det har blitt kaldere. Hun spurte meg faktisk om hva det var. Veldig direkte :laugh: kanskje jeg kunne spurt henne om råd, men vet ikke om det er det beste å starte en samtale med.

Vet ikke engang om jeg skal gå for noe som ligner en samtale heller, eller om jeg skal starte litt forsiktig og bare stille et spørsmål og få et svar (men hun kan jo evt skrive noe som gjør det til en samtale). Det er så dumt om hun virkelig ikke er interessert i meg på den måten og tenker at dette var veldig optimistisk av meg :laugh:

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg er mann, og en dame på jobb ville legge meg til som venn på Facebook i dag. No big deal tenker de fleste. Men dette er en dame som jeg er litt betatt av. Fineste dama på jobben, som samtidig er så søt og god.

Hun holdt telefonen hennes mot meg, men jeg kunne ikke se hva som var på skjermen hennes og hørte ikke helt hva hun sa. Jeg så bare at det var noe på Facebook. Men så ble hun avbrutt av noe jobbrelatert. Etterpå sa jeg at jeg ikke hørte hva hun sa. Da sa hun bare at det var et morsomt bilde (det vet jeg at det ikke var, såpass kunne jeg se). Kunne virke som at hun ble usikker på om hun skulle spørre om jeg vil være venn med henne på Facebook eller ikke. Greia er at hun ikke vet hva jeg heter :laugh:

Men så spurte hun om jeg vil være venn med henne på Facebook, og så ga hun telefonen til meg slik at jeg kunne søke opp meg selv og legge meg til. Dette er en veldig asosial og merkelig arbeidsplass hvor det ikke er så vanlig å snakke sammen. Jeg kan komme på jobb og jobbe i noen timer uten å ha snakket med noen overhodet, det ville ikke vært noe nytt. Dette er en stor arbeidsplass, men vi jobber egentlig ikke sammen, vi jobber bare i det samme lokalet hver for oss.

Denne dama snakker bare med kvinnelige kolleger. Og meg. Jeg har aldri sett henne snakke med en gutt/mann. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor det er akkurat meg hun snakker litt med. Det er alltid hun som tar initiativ til å snakke med meg, jeg pleier bare å si hei og smile på eget initiativ, men viser interesse og snakker med henne når hun snakker til meg.

Det jeg ikke får helt til å stemme er at hun virker så sosial og vellykket på alle måter. Virker veldig populær, og det ser jeg på Facebook-siden hennes også (men mest venninner der). Og så er hun på en eller annen måte interessert i meg. Kanskje som venn, jeg aner virkelig ikke. Blir litt usikker på om hun vil ha kontakt med meg eller ikke, eller om hun bare er opptatt av å ha massevis av venner, kanskje først og fremst for å få flere inn på Facebook-siden hennes. Da vi ble venner på Facebook sa jeg at jeg skulle snoke litt. Hun sa at det måtte jeg bare gjøre gjøre, og gjerne kommentere og like ting (ble litt usikker på den siste biten med kommentering og liking, kanskje det er det hun er mest opptatt av). Jeg ventet litt, for å ikke virke for ivrig, og så likte jeg det siste bildet hennes som hun la ut for noen dager siden. Tenkte at det får holde for nå, jeg må ikke virke for ivrig. Jeg kan heller ikke like eller kommentere alt hun legger ut fremover, men må velge ut enkelte ting tenker jeg.

Har på en måte litt lyst til å skrive en melding til henne etter hvert, bare ikke i kveld eller i morgen (igjen for å ikke virke for ivrig), men da må jeg være helt sikker på at det jeg har å si er litt fornuftig og kanskje noe som er en ålreit samtalestarter. Tanker om det?

Noe som evt kan være en utfordring er at hun ikke er etnisk norsk, men kanskje er muslim (men vestlig kledd) og i hvert fall fra "den muslimske verden". I utgangspunktet er det ingen hindring for meg, men kanskje det er en hindring for henne eller hennes familie (hvis det faktisk er slik at hun liker meg, som det kanskje er 1 % sannsynlighet for).

Jeg stiller ikke så mange spørsmål her, jeg bare skriver en lengre roman. Men tar gjerne noen innspill på noe av dette.

Du stiller ikke spørsmpl,men skriver en lengre roman? :-)Selvironi er sjarmerende.

Men du,ikke gjør alt så komplisert! Hvorfor så opptatt av fb når dere møtes fysisk hver dag? Kan du ikke bare be enne ut på noe? Et tips er å finne på noe antivt,for da er det lettere enn å sitte bare der ovenfor hverandre

Sjekk ut hva hun liker og ta en sjanse!

Skrevet

Det trenger ikke å bety noenting. Jeg er pratsom, har guttevenner, og kan legge gutter til på facebook, men det betyr ingenting. Det betyr bare at jeg tør å legge de til fordi jeg ser på de som venner, er jeg interessert, tør jeg ikke å legge de til.

Anonymkode: 73e33...ea2

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hu ser på deg som en av vennindene på arbeidsplassen.

Skrevet

Høres ut som hu ser på deg som en av vennindene på arbeidsplassen.

Ingenting som tyder på det så langt.

Det er godt mulig at hun tør å spørre om vi skal være venner på Facebook fordi hun ikke er så interessert, men jeg merket jo at hun ble litt usikker.

Vi møtes ikke hver dag. Er 1-2 dager i uka siden vi ikke alltid jobber de samme dagene.

Skrevet

Jeg syns ikke du skal legge så mye i et facebook vennskap. Du skriver også at hun har mange venner på facebook, så kanskje hun er blandt de som bare vil legge til alle hun møter for å få flere på vennelisten.

Anonymkode: 95521...c2d

• Liker 1
Skrevet

vel, i islamittiske miljøer så det vel strengere regler for seksuelle forhold enn i Norge. Skal det bli noe kult i senga for deg så må du nok regne med konvertering og klipping av snuppen på tuppen, som en start. Resten er nok enda verre.

Anonymkode: a99a0...eee

Skrevet

Oi, det var mye tanker ja. Det føltes nesten som å være inne i den heisen i Charlie og sjokoladefabrikken, det gikk på kryss og tvers og opp og ned og masse nye tanker og litt flere tanker osv osv osv.

Men. Du kan fint like og kommentere på FB tror jeg. Hun la deg jo til fordi hun ville ha deg som venn. Kanskje hun er litt interessert i å bli bedre kjent - siden hun stort sett har venninner der som du så.

Og hvis du ikke har den fjerneste anelse om hvor hun kommer fra så trenger hun heller ikke være muslim. Hun kan være fra et land der hun er vokst opp hinduistisk eller buddistisk eller kristent for alt det du vet. Siden du ikke vet noen ting. Står det ikke i profilen hennes på FB hvilket land hun kommer fra?

Hun kan være født og oppvokst her i Norge også. Og selv om hun kanskje kommer fra en muslimsk familie - eller fra et muslimsk land, så trenger hun ikke være muslim selv. 

• Liker 1
Skrevet

Bare konvertering som gjenstår da :laugh: men seriøst, hun er som sagt vestlig på mange måter og det er ikke sikkert at konvertering hadde blitt en nødvendighet (ville vært helt uaktuelt). Etter hvert funnet ut at hun ganske sikkert er muslim. Så at hun har skrevet Insha Allah på Facebook.

Står bare at hun er fra Oslo. Tipper at hun er født og oppvokst i Norge, som andre eller tredje generasjons innvandrer.

Skrevet

Den viktigste lærdommen jeg har lært med åra jo eldre jeg har blitt er fy faen så mye bortkasta energi jeg har brukt på å analysere og overtolke!  Seriøst, det er bare bortkasta. Prøv å lev i nuet og ikke la tankene spinne

• Liker 1
Skrevet

Prøv å lev i nuet og ikke la tankene spinne

Det er lettere sagt enn gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...