Gå til innhold

Audi A3 vs Volvo v50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må lage en ny tråd igjen vedr biler, og håper noen kan hjelpe meg til en avgjørelse. Må ta en avgjørelse innen i morgen formiddag mellom 2 biler, som nevnt over. Dette er jo såklart to ganske forskjellige biler, men håper noen kan gi innput i forhold til erfaringer, driftssikkerhet, driftskostnader, etc.

Bil nr 1; Audi A3 2011 modell, sportback. 1.6 diesel, gått ca 109 000. Pris 149 000. Bilen har ikke hengerfeste eller multifunksjonsratt. 2 års forhandler garanti. Cruise control 

Bil nr 2; volvo v50 2011 modell, summum. 1.6 diesel, 115 hk. Skinnseter. Avtagbart hengerfeste, cruice kontroll. Pris 165 000 kr, kmstand 87 000. 2 års forhandler garanti. 

Tror begge bilene har isofix.

Har per i dag ingen barn, men har hatt liten stasjonsvogn frem til nå som jeg har hatt god nytte av. Kjører mest bykjøring, men innimellom langkjøring (omtrentlig annenhver mnd).

Noen innspill?

Anonymkode: 10401...e47

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

:)

Skrevet

Har du bestemt deg? Volvoen har den mye omtalte Peugeot-dieselen som kan lage litt krøll. Men resten av bilen er fantastisk. Audi begynner nok å falle fra hverandre snart i den alderen. Dyrt å holde på veien da også vanlig vedlikehold er helt hinsides kostbart. Min stemme går altså til den mer praktiske, gjennomtenkte og pålitelige svensken.

Anonymkode: 838b8...000

Skrevet

Har du bestemt deg? Volvoen har den mye omtalte Peugeot-dieselen som kan lage litt krøll. Men resten av bilen er fantastisk. Audi begynner nok å falle fra hverandre snart i den alderen. Dyrt å holde på veien da også vanlig vedlikehold er helt hinsides kostbart. Min stemme går altså til den mer praktiske, gjennomtenkte og pålitelige svensken.

Det ble volvo, bare en litt eldre modell enn jeg hadde i tankene da jeg postet tråden. Har fått med det dårlige ryktet rundt motoren, derfor jeg var litt betenkt. Men jeg tror det mest gjaldt 1.6 literen, og særlig 2004-2006 modellene. Jeg gikk for en 2.0 liter, 2008 modell. A3´en var veldig morsom å god å kjøre, men jeg tror nok at V50 blir en langt mer praktisk bil for meg, og som du sier, billigere å vedlikeholde. Dieselpartikkelfilter blir byttet av forhandler før levering, så da slipper jeg den utgiften (volvo har intervall på 120 000 km). Gleder meg :)

• Liker 2
Skrevet

Kjempegodt valg - gratulerer! :)

Skrevet

Kjempegodt valg - gratulerer! :)

Tusen takk, gleder meg til ny bil med deilige seter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...