Gå til innhold

Intervju gikk ræva

kjøttkaker

Anbefalte innlegg

Kan man da sende mail å si man følte man ikke fikk gitt riktig inntrykk/vist seg fra sin beste side, og likevel takke de for å ha tatt meg med til intervju og ønske de lykke til med ansettelsprosessen?

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt! Skriv at nervøsitetet virkelig ødela for deg - og at du sitter med inntrykk av at du ikke fikk vist deg fra den riktige og gode siden. referer til søknaden og cv - og si du gjerne svarer på tilleggspm om de lurer på noe.

Du har ingenting å tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Du viser at du er usikker. Og kanskje litt desperat? For all del kan det jo bare være du som syns intervjuet gikk dårlig. Hvis du absolutt skal kontakte de hadde jeg ringt etter en stund og lurt på hvordan det gikk med prosessen. Da viser du bare at du er interessert.

Anonymkode: af916...071

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Som personen over sier, du kan virke usikker og det ønsker de nok ikke. Ta heller lærdom av det til neste intervju. Det er ikke sikkert de synes du virket aå nervøs som du føler selv. De aller fleste er litt nervøse i et intervju.

Anonymkode: 544c5...b57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De får ikke noe bedre inntrykk av deg om du sender dem en slik mail. Tvert imot framstår du da som usikker på deg selv og hele situasjonen. Du viser dårlig dømmekraft om du gjør noe slikt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gjort det faktisk :) Da viser du at du ser dine egne feil og ønsker å rette på de, noe en arbeidsgiver vil se positivt på

Anonymkode: 97f46...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Slik du formulerer det virker du nesten litt som noen som er redde for å bli dumpet i en datingprosess, og later som du var først ute. "Ønske dem lykke til i ansettelsesprosessen" betyr jo at du avrunder det hele og regner med at du er ekskludert. Hvilket ikke gir noen mening med mindre du faktisk har fått avslag på jobben. Det kommuniserer bare at ditt ego takler avvisning så dårlig at du må slå dem på målstreken. 

Så vent i det minste til resultatet. Dersom du får et nei kan du driste deg til å be om en ny sjanse, og legg til at du var nervøs. Da har du ingenting å tape. Men ikke skrive eller si noe nå, la prosessen gå sin gang. 

Anonymkode: 4ec69...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær av det, og kom deg videre!

Gjort er gjort, og spist er spist!

Ta intervjuet som en erfaring. Den jobben mistet du fordi...

Gjør det bedre neste gang.

Så får du evt. nevne det dersom du kommer på intervju samme sted en annen gang, at du var kjempenervøs eller noe sånt sist, og derfor ble intervjuet ....

Anonymkode: 0cf47...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller ventet til en ev. avvisning dukket opp og så bedt om en liten tilbakemelding på hva du kan gjøre bedre neste gang. Jeg har vært på intervjuer jeg ikke syntes gikk spesielt bra og likevel fått jobben, så det kan fort bli å skyte seg selv i foten å sende en slik mail før de har tatt en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får jobben, så har det nok ingenting å si.

Om du ligger bedre an enn du tror, så kan det dessverre virke negativt.

Jeg ville ikke ha gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt du fikk avslag når du nevner ''vise seg fra sin beste side''. Står det så dårlig til at man må presse fram en god side, som slettes ikke ofte er der til vanlig? Jeg hadde kun ansatt folk som har denne 'gode siden' absolutt hele tiden. Jeg hadde krevd en svært god unnskyldning hvis jeg hadde sett denne mer vanlige 'dårlige siden' titt og ofte, hadde nok gitt sparken med det samme... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lærer av det også går du videre. Jeg hadde selv et intervju som gikk ræva engang. Til neste intervju gikk jeg gjennom hva som gikk galt og hvordan jeg kunne unngå at det skulle skje igjen. Da fikk jeg jobben. Lykke til, av og til går man på ræva ;)

Anonymkode: dee7f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...