Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvordan fungerer insiminering? 

Vi er prøvere på fertilitets klinikken, men tørr ikke å bli insiminert. 

Håper andre erfaring kan få meg til å skifte mening  

Anonymkode: dd776...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er i kontakt med en klinikk, kan du vel be om samtale med de? 

Anonymkode: 61ed8...899

Skrevet

At jeg ikke har tenkt på det før 

Skrevet

Inseminering er helt ufarlig, og gjør på ingen måte vondt synes jeg! Det fungerer sånn at mannen leverer sine varer, og så føres de inn gjennom livmorhalsen din med en sprøyte (uten spiss!) slik at sædcellene kommer direkte inn i livmoren. Da blir det kortere å svømme, og sjansen for graviditet er større. Ofte er det også sånn at du blir medisinert litt i forkant, oftest med medisiner som skal stimulere til at flere egg slippes, og at disse modnes bedre. 

Jeg har vært gjennom det to ganer, og ble gravid på det 2. forsøket. Hun er 4 år nå :)

Jeg tok medikamentet Pergotime (piller) i noen dager i starten av syklusen (gjør sånn at man modner flere egg) og så tok jeg noen dager med Menopur (sprøyter du setter selv med så tynn spiss at du ikke kjenner dem engang). Så går du til ultralydkontroll for å sjekke hvor mange egg du har og hvor store de er. Da får du beskjed om når du skal sette Ovitrelle (eggløsningssprøyte) som gjør at man vet akkurat når eggene slipper, og du får time til selve insemineringen litt før eggene slipper. 

Anonymkode: 362a6...211

Skrevet

Tusen takk for svaret. 

Jeg syns det her er veldig skummelt og vegrer meg veldig, vi har en på 3 han fikk vi med at jeg gikk 3 kurer på pergo. 

Men det funker ikke denne gangen, så nå er jeg på fragmi (tror jeg de heter) for 2 gang. 

Så nå håper jeg det funker, eller blir det insiminering i januar    

Skrevet

Du kan vel bare finne en donor som er villig til å foreta en naturlig inseminasjon? 

Skrevet

Fy,så ekkelt!

Anonymkode: fda6b...f08

Skrevet

Inseminering er som gu. Den tynne plastslangen som føres inn gjennom livmorhalsen kjente jeg ikke i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...