manntrheim Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hei!Kjæresten min er nå gravid i uke 9. Jeg lurer på å få utført en farskapstest da hun ikke er sikker på hvem som er faren. Det står mellom meg og en annen. Er det noen som har erfaring med pappatest.no? Dårlige eller bra/gode? Evt andre som kan utføre slikt før fødsel?Er det også mulig å få sjekket hvem som er faren bare ved hjelp av blodprøver så tidlig i graviditeten?På forhånd takk.Saklige svar..... Endret 15. desember 2015 av manntrheim
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Det ble forbud mot farskapstest før fødsel i 2004. Anonymkode: ec8df...cc5
manntrheim Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2015 Det ble forbud mot farskapstest før fødsel i 2004.Anonymkode: ec8df...cc5Det vet jeg. Men feks pappatest.no sier de kan sjekke hvem som er far. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med den siden evt andre sider.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Jeg kan dessverre ikke svare på andre spørsmål enn dette ene, jeg ville bare avkrefte dette så du ikke fikk falske forhåpninger. Uansett, ønsker at saken løser seg til det beste for dere alle, jeg skjønner at de er en kinkig situasjon.Evt andre som kan utføre slikt før fødsel? Anonymkode: ec8df...cc5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Hvis man ikke en gang vet hvem som er far bør man seriøst vurdere abort. Anonymkode: 608c5...889 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Har kun erfaring fra nav .Der gikk det fort og greit helt gratis. hadde svar når ungen var 3mnd gammel. Anonymkode: 21e7f...902
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hei!Kjæresten min er nå gravid i uke 9. Jeg lurer på å få utført en farskapstest da hun ikke er sikker på hvem som er faren. Det står mellom meg og en annen. Er det noen som har erfaring med pappatest.no? Dårlige eller bra/gode? Evt andre som kan utføre slikt før fødsel?Er det også mulig å få sjekket hvem som er faren bare ved hjelp av blodprøver så tidlig i graviditeten?På forhånd takk.Saklige svar.....Som AB sier så er dette forbudt her i Norge. Hva jeg har lest på kvinneguiden før (dette er ikke første gangen denne problemstillingen har kommet opp, tro det eller ei) er at de har reist utenlands for å få dette testet blant så tror jeg det er mulig å gjøre det i Sverige via blodprøve Den nettsiden du referer til har jeg ingen erfaring med eller kjennskap til. Jeg tittet litt overfladisk på siden og det virker som de kun tester etter barnet har kommet ut av magen? Isåfall må dere jo vente til barnet er født Jeg kan på en måte ikke forestille meg hvordan dere skal få til en hjemmetest så tidlig i graviditeten og få ut DNA fra ungen som ligger godt bevart nedi mors mage. Endret 15. desember 2015 av Steve Rogers
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Hva med å bare vente til etter barnet er født?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Grunnen til at det er ulovlig er at det kan være skadelig for barnet. Blodprøven må bli tatt av barnet og ikke av mor. Dette er risikofylt. Så: hvis det er så viktig for deg å vite om du er far før barnet er født at du faktisk synes det er greit å skade et foster noe som kan føre til mange forskjellige typer problemer når fosteret blir baby og etterhvert vokser burde du virkelig ikke være far i det hele tatt. Ingen mennesker med et normalt følelsesregister vil risikere å skade sitt fremtidige barn på den måten. Dermed er da abort et bedre alternativ. Fosteret dør før det er i stand til å tenke selv og slipper å få skader av din egoisme. Hvordan hadde det føltes for deg hvis barnet hadde blitt født med en varig hjerneskade f.eks som følge at du ville ha en farskapstest? Anonymkode: 14cce...ebc
Norbertine Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og svar til disse.Alice i Eventyrland, mod
Riskrem Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Det finnes flere private tilbydere av dna-tester til privat bruk. Jeg har erfaring med dette (ikke jeg som testet, er en venn av meg som brukte det). Husker ikke siden han brukte til å bestille, men det var en norsk side som virket seriøst. Vet at han var fornøyd med prosessen og svaret fikk han i et brev. Testen tror jeg ble sendt til England og analysert der.Synes det er helt greit å ta dna-test der det er tvil om farskap. Leser at noen over her skriver at det forbudt med farskapstester i Norge. Det er ikke forbudt å formidle slike tester, for å sende de til analyse i utlandet. Det er dette de norske private tilbyderne gjør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå