AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Del Skrevet 15. desember 2015 Sitter her og er helt lost nå ang framtiden.. Er 19 år gammel og har generell studiekompetanse. Begynte i høst å ta matematikk S1 (har 1P og 2P fra vgs), og har sånn ok følelse på eksamen. Føler likevel at jeg ikke helt skjønner realfag. På vgs var jeg veldig god i de typiske lesefagene, slik som sosiologi, politikk, historie, rettslære osv. Jeg syns det er lettere å lese enn å måtte forstå hvis det gir mening. Jeg kan alltids pugge en haug med matteformler, men jeg skjønner dem liksom ikke, forstår ikke det logiske. Og med en gang oppgavene blir litt vanskelige og man må kunne mer enn bare det formelen tilsier, da sier det stopp. Jeg klarer liksom ikke å tenke logisk rundt matematiske formler.Vil det noengang løsne? Kan en som meg en vakker dag forstå disse fagene? Eller skal jeg bare gi opp? Anonymkode: d4695...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 15. desember 2015 #2 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Realfag er modningsfag vil jeg tro, og noen modnes raskere enn andre. Går an å ta noen av fagene som privatist og eventuelt bruke 1-2 år på å lese seg opp til eksamen. Det tar tid å lære logikken bak formler og regler, men fy så interessant det er Endret 15. desember 2015 av Fredsmegleren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå