Gå til innhold

Leiligheten stjeler uvanlig mye batteri på mobilen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  Mobilen min blir tappet uvanlig mye for strøm i typen min sin leilighet..  Dette er bevist. Hjemme hos meg forsvinner bare 3% fra batteriet ved kun å se på klokken etc iløpet av natten den bare ligger uten å være i bruk. Hos typen min kan den ha gått fra 80% til 25% etter natten ved å bare ligge, og kun se på klokken..  Dette har vi nå fått bevist at skjer hver gang.  Jeg har Sony experia z 3 conpact og bruker stamina modus som gjør at jeg hjemme har batteri lenge... Men ikke hos typen... Wtf?? 

Anonymkode: d4179...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig kaldt i rommet? Dårlig wifi-dekning, slik at mobil prøver å koble til wifi hele tiden?

Anonymkode: 1f4d0...1fb

• Liker 6
Skrevet

Veldig kaldt i rommet? Dårlig wifi-dekning, slik at mobil prøver å koble til wifi hele tiden?

Anonymkode: 1f4d0...1fb

min er ikke påkoblet wifi når jeg ikke driver med den/ låsen er på. Det er bittelitt kaldt på soverommet hos han, og litt ellers i leiligheten, men likevel rart. Da burde jo mobilen gå fort tom hos meg også i kalde temperaturer. 

Skrevet

Kanskje det finnes en app som kan sjekke hva som bruker batteri..?

Anonymkode: 274e7...6dd

Skrevet

Kanskje det finnes en app som kan sjekke hva som bruker batteri..?

Anonymkode: 274e7...6dd

har jo oversikt på mobilen hva som bruker batteri.. Det er ikke noe annerledes hos han enn hos meg.  Den bare tappes mystisk...  Men skal sies at det er mest min. Han har ikke merket noe slikt på sin mobil,bare at han har en annen type mobil.  Har merket ting i leiligheten hans par ganger. Så begynner å lure på om det er noe overnaturlig myntet på meg.  Hehe huff :sprettoy:

Skrevet

Bruker vel mye strøm på å finne nettet da. Ikke noe unormalt med det. 

Anonymkode: 73db9...884

• Liker 1
Skrevet

Prøv å skru av trådløst aktivt, (dvs. skru av trådløsnettet i innstillingene), det kan hende mobilen søker etter et nett i tide og utide (og ja, trådløsenheter kan suge strøm selv om de ikke er koblet til, bare ved å være i "søkemodus"). 

Anonymkode: eff15...c0c

• Liker 6
Skrevet

Jeg skal notere bak øret det dere sier så får jeg se hva som skjer når jeg er der neste gang.  Men uansett rart at den kan ha over 80% når vi legger oss og på mårran er det plutselig bare 25% igjen bare med at den har ligget der..  Søk etter nett kan da ikke sluke batteriet alene. Og hvorfor gjør den ikke det hjemme?..  Hmm..  Jeg får se.  Takker for svar. 

Skrevet

hvis det er dårlig dekning slik at telefonen søker etter et bedre nett hele tiden vil batteriet gå tomt ganske fort.

Anonymkode: 3812e...df9

• Liker 4
Skrevet

hvis det er dårlig dekning slik at telefonen søker etter et bedre nett hele tiden vil batteriet gå tomt ganske fort.

Anonymkode: 3812e...df9

det er merkelig for det er like bra / dårlig som hjemme.  

Skrevet

Dekningsindikatoren på mobilen er egentlig ikke så mye til å stole på

• Liker 4
Skrevet

Det tror jeg strengt tatt ikke du vet, som nevnt gir dekningsindikatoren på mobilen en dårlig pekepinn. Dekningen kan også være ekstra dårlig på soverommet.

Skrevet

Det tror jeg strengt tatt ikke du vet, som nevnt gir dekningsindikatoren på mobilen en dårlig pekepinn. Dekningen kan også være ekstra dårlig på soverommet.

er ikke det som er problemet, hva jeg vet eller ikke...  Min telefon kan holde batteri uten å lade den i opp til 2 døgn når jeg er hjemme. Når jeg er der må jeg lade den kanskje en til to ganger hver dag. Og hjemme bruker jeg mobilen mer enn når jeg er hos han. Dette merkes mest når  den ikke har vært i bruk når jeg er der Vs hjemme. 

Skrevet

er ikke det som er problemet, hva jeg vet eller ikke...  Min telefon kan holde batteri uten å lade den i opp til 2 døgn når jeg er hjemme. Når jeg er der må jeg lade den kanskje en til to ganger hver dag. Og hjemme bruker jeg mobilen mer enn når jeg er hos han. Dette merkes mest når  den ikke har vært i bruk når jeg er der Vs hjemme. 

Ja og årsaken kan være at hos han søker telefonen oftere etter kontakt med mobilnettverket enn hjemme hos deg, fordi dekningen kanskje er mer ustabil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...