AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Datteren min er 14 mnd, og i går ved henting i barnehagen fikk vi beskjed om at hun ikke hadde sovet mer enn en drøy time (hun pleier å sove rundt to timer) fordi hun hadde våknet opp og grått og vært iskald. Barnehagen tok selvkritikk på dette, og sa at de hadde overvurdert hvor varm posen var. De skulle derfor ta på henne enda mer/legge flere dyner e.l. oppå henne neste dag for å unngå at det skjedde igjen, men jeg synes likevel det er så rart at hun kunne bli så kald i løpet av en time i vogna.I går var det rundt 5-6 minus her, og det hun ble lagt ute i var; som innerste lag tynn ull (body og strømpebukse, så en tykk Mariusdress utenpå, tovede ullsokker på føttene, ullbalaclava på hodet, ullvotter på hendene. Hun lå oppi en Easygrow vinterpose, og med lammeskinn under. Barnehagen sa at de i dag skal ta både et ullteppe over vinterposen, + eventuelt også en dyne oppå der, eller fotposen som tilhører vogna.Men storebror lå ute i flere timer i den samme posen hele vinteren gjennom da han var på alder med lillesøster, og han ble aldri noensinne kald... Flere som synes det er merkelig at et barn kan bli iskaldt etter en times tid med den påkledningen jeg har beskrevet ovenfor?? (Mistror ikke barnehagen her altså, vi er veldig fornøyde med dem, og har egentlig ingen grunn til å tro at de ikke har kledd på jenta alt de har sagt de har kledd på henne. Synes bare det virket så merkelig!) Anonymkode: d64cc...51e
Arabella Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Det er nærliggende å tro at du ikke fikk helt sannferdig opplysning angående bekledning på barnet. 1
Favole Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Høres merkelig ut at hun skulle bli kald etter en time med den påkledningen. Kler min i det samme, ligger i easygrow vinterpose men uten skinn, og har aldri blitt kald selv om han har lagt i vogna i 2-3 timer når det har vært ned mot -10.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Folk, og da også små barn, har ulik metabolisme, og dermed også ulik evne til å kompensere for lave og høye temperaturer. Anonymkode: 8742a...69e 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 tror kanskje de har slurvet med bekledningen(vikar kanskje?) og ikke tør å innrømme det Anonymkode: a18ca...97c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 tror kanskje de har slurvet med bekledningen(vikar kanskje?) og ikke tør å innrømme detAnonymkode: a18ca...97cHmm ja, etter å ha lest det folk skriver her, så begynner egentlig jeg også å lure på om de ikke har kledd på henne alt de sier de tok på. Men det var ingen vikarer der i går, bare de samme, faste godt voksne damene som har jobbet der i Gud vet hvor mange år. Veldig merkelig, men da regner jeg i hvert fall med at det ikke gjentar seg. Anonymkode: d64cc...51e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Barnet brygger ikke på noe da? Lettere å bli kald da.. Anonymkode: ea0c9...2d9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Jeg har en varm unge, men stedatteren min var en skikkelig frysepinn. I 5 minus var det umulig for henne å sove ute, mens guttungen kan sove i stilongs og body i 5 minus. Jeg tror ikke bhg glemte å kle på henne, er hun en kald unge?? Anonymkode: 23491...528 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå