kamillete Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 ..og det er ingenting der! Hun er en ganske gammel katt. Hørselen hennes er veldig dårlig, men synet skal det ikke være noe galt med. Ved helsesjekken for et par uker siden nevne de ingenting galt om øynene hennes. I dag har hun ofte stirret lenge opp i taket, akkurat som om hun ser noe. Bortsett fra dette merker jeg ingen forandring i atferden hennes. Er det noe galt med henne, eller er det vanlig at gamle katter stirrer lenge i taket?
absinthia Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Noen ganger stirrer katter på plasser der det er skadedyr som f.eks mus, i veggen eller taket. http://forskning.no/husdyr-dyreverden/2015/02/ti-ting-du-ikke-visste-om-katten 1
kamillete Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2015 Noen ganger stirrer katter på plasser der det er skadedyr som f.eks mus, i veggen eller taket. http://forskning.no/husdyr-dyreverden/2015/02/ti-ting-du-ikke-visste-om-kattenTakk for svar! Det er jo egentlig veldig imponerende! Men hun har veldig dårlig hørsel og reagerer nesten ikke på lyd lenger, så tror ikke hun hører noe. Det som er litt rart. Kanskje hun TROR hun hører noe?
Minya Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Kanskje hun faktisk ser noe?Støvkorn, bittesmå spindelvevbiter eller blomsterfluer du ikke får øye på, som beveger seg akkurat nok til at hun oppdager det og begynner å "jakte" på det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Min katt kan fort gjøre det samme, men vi har spøkelse på loftet (ja... Jeg vet ). Han kikker ofte opp eller kan sitte å stirre mot noe. For all del, kan være han ser støv og finner det fasinerende. Men jeg mener pus ser spøkelse. Anonymkode: 62e46...3f8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Kan være en ånd Anonymkode: f51fe...5ab
Gjest cheshirecat Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 I-lands problemer.. Loves it.
Martine-1337 Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Katten min kan få sånne stirre anfall når den er trett/har spist masse fisk osv.Har hendt at den har stirret på tv'n i en halv time etter at den var slått av, og så plutselig lukket øynene og sovet.
melatonin Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Katten vår gjør det hvis vi har mus i huset.
kamillete Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #10 Skrevet 17. desember 2015 I-lands problemer.. Loves it. TS: Hehe, ja du sier noe der. Egentlig var jeg bekymret for om det kunne være noe fysisk galt med henne. Endret atferd hos dyr kan jo være et tegn på sykdom, smerter eller andre plager. Men er ikke så redd lenger når det kun er spøkelser og ånder som er foreslått her :-)
kamillete Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #11 Skrevet 17. desember 2015 Katten min kan få sånne stirre anfall når den er trett/har spist masse fisk osv.Har hendt at den har stirret på tv'n i en halv time etter at den var slått av, og så plutselig lukket øynene og sovet. Høres ut som en livsnyter :-)
Maleficenta Skrevet 17. desember 2015 #12 Skrevet 17. desember 2015 Katter har jo en tendens til å stirre på ting andre ikke kan se. Katten jeg hadde så en hel masse spennende når hun tittet ut vinduet. Kunne sitte å stirre på et punkt ute kjempelenge 1
Martine-1337 Skrevet 17. desember 2015 #13 Skrevet 17. desember 2015 Høres ut som en livsnyter :-) Ja ikke sant.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #14 Skrevet 17. desember 2015 Katter har jo en tendens til å stirre på ting andre ikke kan se. Katten jeg hadde så en hel masse spennende når hun tittet ut vinduet. Kunne sitte å stirre på et punkt ute kjempelengeDa kanskje hun stirret på en spurv el.l. Anonymkode: 7e526...55f
kamillete Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #15 Skrevet 17. desember 2015 Katten vår gjør det hvis vi har mus i huset.Håper ikke at vi har mus i huset. Ville vært godt gjort om det var det hun merket når hun har såpass redusert hørsel
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #16 Skrevet 17. desember 2015 TS: Hehe, ja du sier noe der. Egentlig var jeg bekymret for om det kunne være noe fysisk galt med henne. Endret atferd hos dyr kan jo være et tegn på sykdom, smerter eller andre plager. Men er ikke så redd lenger når det kun er spøkelser og ånder som er foreslått her :-) Fint at du tar godt vare på katten dinDet kan sikkert ha vært støv, spindelvev eller en kongero el.l. hun ser på Anonymkode: 7e526...55f 1
Maleficenta Skrevet 17. desember 2015 #17 Skrevet 17. desember 2015 Da kanskje hun stirret på en spurv el.l. Anonymkode: 7e526...55ftror ikke det for så hun en figl begynte hun å lage bjeffelignende lyder. Hørtes ut som en liten chihuahua
melatonin Skrevet 17. desember 2015 #18 Skrevet 17. desember 2015 Håper ikke at vi har mus i huset. Ville vært godt gjort om det var det hun merket når hun har såpass redusert hørsel Da er det spøkelse 1
Maleficenta Skrevet 17. desember 2015 #19 Skrevet 17. desember 2015 Håper ikke at vi har mus i huset. Ville vært godt gjort om det var det hun merket når hun har såpass redusert hørsel gjerne hennes reduserte hørsel fortsatt er skarpere enn menneskehørsel. 1
kamillete Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #20 Skrevet 17. desember 2015 gjerne hennes reduserte hørsel fortsatt er skarpere enn menneskehørsel. Nja, kan jo hende hun hører lyder som ikke vi mennesker merker men generelt hører hun svært dårlig. Hun oppfatter ikke lyder med mindre vi roper veldig høyt eller hunden bjeffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå