Gå til innhold

Katten min stirrer i taket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og det er ingenting der! :ph34r:

Hun er en ganske gammel katt. Hørselen hennes er veldig dårlig, men synet skal det ikke være noe galt med.  Ved helsesjekken for et par uker siden nevne de ingenting galt om øynene hennes. I dag har hun ofte stirret lenge opp i taket, akkurat som om hun ser noe.  Bortsett fra dette merker jeg ingen forandring i atferden hennes.  

Er det noe galt med henne, eller er det vanlig at gamle katter stirrer lenge i taket? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger stirrer katter på plasser der det er skadedyr som f.eks mus, i veggen eller taket. 

http://forskning.no/husdyr-dyreverden/2015/02/ti-ting-du-ikke-visste-om-katten

Takk for svar! Det er jo egentlig veldig imponerende! Men hun har veldig dårlig hørsel og reagerer nesten ikke på lyd lenger, så tror ikke hun hører noe. Det som er litt rart. Kanskje hun TROR hun hører noe? :ph34r: 

Skrevet

Kanskje hun faktisk ser noe?
Støvkorn, bittesmå spindelvevbiter eller blomsterfluer du ikke får øye på, som beveger seg akkurat nok til at hun oppdager det og begynner å "jakte" på det.

• Liker 2
Skrevet

Min katt kan fort gjøre det samme, men vi har spøkelse på loftet (ja... Jeg vet ). Han kikker ofte opp eller kan sitte å stirre mot noe. For all del, kan være han ser støv og finner det fasinerende. Men jeg mener pus ser spøkelse. 

Anonymkode: 62e46...3f8

Skrevet

Kan være en ånd

Anonymkode: f51fe...5ab

Skrevet

Katten min kan få sånne stirre anfall når den er trett/har spist masse fisk osv.

Har hendt at den har stirret på tv'n i en halv time etter at den var slått av, og så plutselig lukket øynene og sovet. 

Skrevet

Katten vår gjør det hvis vi har mus i huset.

Skrevet

I-lands problemer.. Loves it. 

TS: Hehe, ja du sier noe der. Egentlig var jeg bekymret for om det kunne være noe fysisk galt med henne. Endret atferd hos dyr kan jo være et tegn på sykdom, smerter eller andre plager. Men er ikke så redd lenger når det kun er spøkelser og ånder som er foreslått her :-) 

Skrevet

Katten min kan få sånne stirre anfall når den er trett/har spist masse fisk osv.

Har hendt at den har stirret på tv'n i en halv time etter at den var slått av, og så plutselig lukket øynene og sovet. 

Høres ut som en livsnyter :-) 

Skrevet

Katter har jo en tendens til å stirre på ting andre ikke kan se. Katten jeg hadde så en hel masse spennende når hun tittet ut vinduet. Kunne sitte å stirre på et punkt ute kjempelenge

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en livsnyter :-) 

Ja ikke sant. :laugh:

Skrevet

Katter har jo en tendens til å stirre på ting andre ikke kan se. Katten jeg hadde så en hel masse spennende når hun tittet ut vinduet. Kunne sitte å stirre på et punkt ute kjempelenge

Da kanskje hun stirret på en spurv el.l. :)

Anonymkode: 7e526...55f

Skrevet

Katten vår gjør det hvis vi har mus i huset.

Håper ikke at vi har mus i huset. Ville vært godt gjort om det var det hun merket når hun har såpass redusert hørsel :briller:  

Skrevet

TS: Hehe, ja du sier noe der. Egentlig var jeg bekymret for om det kunne være noe fysisk galt med henne. Endret atferd hos dyr kan jo være et tegn på sykdom, smerter eller andre plager. Men er ikke så redd lenger når det kun er spøkelser og ånder som er foreslått her :-) 

Fint at du tar godt vare på katten din

Det kan sikkert ha vært støv, spindelvev eller en kongero el.l. hun ser på :)

• Liker 1
Skrevet

Da kanskje hun stirret på en spurv el.l. :)

tror ikke det for så hun en figl begynte hun å lage bjeffelignende lyder. Hørtes ut som en liten chihuahua

Skrevet

Håper ikke at vi har mus i huset. Ville vært godt gjort om det var det hun merket når hun har såpass redusert hørsel :briller:  

Da er det spøkelse :P

• Liker 1
Skrevet

gjerne hennes reduserte hørsel fortsatt er skarpere enn menneskehørsel. 

• Liker 1
Skrevet

gjerne hennes reduserte hørsel fortsatt er skarpere enn menneskehørsel. 

Nja, kan jo hende hun hører lyder som ikke vi mennesker merker men generelt hører hun svært dårlig. Hun oppfatter ikke lyder med mindre vi roper veldig høyt eller hunden bjeffer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...