AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Hei! Den siste måneden har jeg kjøpt 2 vesker fra Hermès. Ikke samtidig. Det var 2 forskjellige ordrer og ikke i samme uken heller.Den første jeg kjøpt fikk jeg tydelig telefon fra skjultnummer, jeg tok det ikke. Men det viste seg å være fra websiden som prøvde å få tak i meg. Jeg ringte tilbake dagen etter på, og de lurte på om jeg har kjøpt den modell før og farge var ganske mørk, ville ikke jeg skulle misforsto at det var svart. Men jeg kjøpte riktig og vi var enige. Det gikk samtalen. Etter på kjøpte jeg en annen modell. Fikk tlf. igjen og nå vet jeg at det er dem. Så jeg tok telefon og de informerte meg at jeg KUN kan kjøpe 2 vesker pr. kalender år! Hva for noe?! Uansett, jeg spurte om den informasjonen står på nettsiden deres eller ikke? De sa nei, så spurte jeg om det ikke var viktig det eller? Slikt informasjonen er ganske viktig å få vite det på forhånd. Så sa hun at jeg "forteller deg nå". Altså, jeg hører det at du forteller til meg nå. Men hva med at jeg egentlig planlegger en annen veske som kanskje kom på nettsiden en eller annen gang da? Så sa hun, du kan returnere den du skal få nå og igjen, jeg forteller deg nå om dette. Da begynte jeg å bli mild forbannet. 1. Jeg synes ikke butikken i Oslo har godt utvalgt. Men det verste av alt er service'en der. Takler det ikke. Lite kunnskap i tillegg.2. Jeg bor ikke i nærheten slikt at jeg kan bare gå innom butikk og kjøpe meg/bestille meg en veske. Dermed er det mye lettere å kunne bare bla gjennom i fred og ro hjemme og kjøpe seg det man har lyst.3. Jeg vet at de har begrensning på flere butikker i verden. Spesielt i Paris. Jeg får ikke mulighet til å reise dit eller andre steder særlig ofte, dermed tenker jeg at nettet var en fin løsning for meg.4. For dere som ikke vet det, så er det kø til å kjøpe "lethergods" på mothership-butikken deres i Paris. DET ER IKKE service. DET ER IKKE greit å stå i kø. Jeg er ikke på Mc'en (dette her en en annen diskusjon) liksom. Så jeg synes at det er greit å slippe å stå i kø. For det gjør jeg ikke. Men igjen det tar meg tilbake til at det er til og med begresning på nettet også? Hva om jeg er handikap? Hva er greia?5. Hvorfor gjør de dette? Det mest luksuriøse brand i hele verden gjør dette? Pga. reseller i markedet eller?6. Hvorfor har de ikke informasjon om dette på nettet? Hvorfor sa de ikke om dette på den første bestillingen jeg gjorde? Uansett, rett etter samtalen ble jeg forbannet og gleder meg ikke til å få den veska nå. PS: ikke kom med "ikke kjøp det da eller velg en annet brand da vel-kommentar". Kun seriøse kommentarer, takk! Anonymkode: 267b8...34b
amadine Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Hei! Den siste måneden har jeg kjøpt 2 vesker fra Hermès. Ikke samtidig. Det var 2 forskjellige ordrer og ikke i samme uken heller.Den første jeg kjøpt fikk jeg tydelig telefon fra skjultnummer, jeg tok det ikke. Men det viste seg å være fra websiden som prøvde å få tak i meg. Jeg ringte tilbake dagen etter på, og de lurte på om jeg har kjøpt den modell før og farge var ganske mørk, ville ikke jeg skulle misforsto at det var svart. Men jeg kjøpte riktig og vi var enige. Det gikk samtalen. Etter på kjøpte jeg en annen modell. Fikk tlf. igjen og nå vet jeg at det er dem. Så jeg tok telefon og de informerte meg at jeg KUN kan kjøpe 2 vesker pr. kalender år! Hva for noe?! Uansett, jeg spurte om den informasjonen står på nettsiden deres eller ikke? De sa nei, så spurte jeg om det ikke var viktig det eller? Slikt informasjonen er ganske viktig å få vite det på forhånd. Så sa hun at jeg "forteller deg nå". Altså, jeg hører det at du forteller til meg nå. Men hva med at jeg egentlig planlegger en annen veske som kanskje kom på nettsiden en eller annen gang da? Så sa hun, du kan returnere den du skal få nå og igjen, jeg forteller deg nå om dette. Da begynte jeg å bli mild forbannet. 1. Jeg synes ikke butikken i Oslo har godt utvalgt. Men det verste av alt er service'en der. Takler det ikke. Lite kunnskap i tillegg.2. Jeg bor ikke i nærheten slikt at jeg kan bare gå innom butikk og kjøpe meg/bestille meg en veske. Dermed er det mye lettere å kunne bare bla gjennom i fred og ro hjemme og kjøpe seg det man har lyst.3. Jeg vet at de har begrensning på flere butikker i verden. Spesielt i Paris. Jeg får ikke mulighet til å reise dit eller andre steder særlig ofte, dermed tenker jeg at nettet var en fin løsning for meg.4. For dere som ikke vet det, så er det kø til å kjøpe "lethergods" på mothership-butikken deres i Paris. DET ER IKKE service. DET ER IKKE greit å stå i kø. Jeg er ikke på Mc'en (dette her en en annen diskusjon) liksom. Så jeg synes at det er greit å slippe å stå i kø. For det gjør jeg ikke. Men igjen det tar meg tilbake til at det er til og med begresning på nettet også? Hva om jeg er handikap? Hva er greia?5. Hvorfor gjør de dette? Det mest luksuriøse brand i hele verden gjør dette? Pga. reseller i markedet eller?6. Hvorfor har de ikke informasjon om dette på nettet? Hvorfor sa de ikke om dette på den første bestillingen jeg gjorde? Uansett, rett etter samtalen ble jeg forbannet og gleder meg ikke til å få den veska nå. PS: ikke kom med "ikke kjøp det da eller velg en annet brand da vel-kommentar". Kun seriøse kommentarer, takk!Anonymkode: 267b8...34bHvilke vesker kjøpte du? Jeg har hørt om regelen to vesker i året, men trodde det kun var gjeldene for birkin, kelly og Constance(usikker på om constance går innenfor regelen).
Gjest kokomacola Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Hvilke vesker kjøpte du? Jeg har hørt om regelen to vesker i året, men trodde det kun var gjeldene for birkin, kelly og Constance(usikker på om constance går innenfor regelen). Kjøpte Garden Party og den siste var Picotin Lock. Det er liksom populære også tydeligvis? Personlig så forstår jeg at det er begrenset på antall butikker når man er ute og reiser. Men å begrense på nettet og selger du på forsalgs der er vel litt meningsløs, eller? Hvis de skulle begrense det, hvorfor ikke står tydelig på kassa (rett før man betaler, f.eks?), evt. et sted på nettsiden der alle kan se? Er det spesifikke modeller de mener skal begrense seg til? Det er liksom rart, hvorfor når de ringte fra sentralbordet for Hermes.com så sa de at de "jeg kan ikke kjøpe noe mer vesker i år". Hvorfor gjør det sånn? Er det fordi de skal "kjempe mot" "reseller" i markedet? Da har de ikke lykkes noe særlig, for å si det sånn. Flere hundre eller tusen reseller i markedet bare på Instagram. Give me a break, liksom!Føler at de som liker disse veskene eller begynner å bli intr. for merket som går ut over og ikke mot reseller, hvis det er de jobber i mot. Det er ikke slikt service jeg ser for meg av en av de dyreste merkene i verden, for å si det mildt! Man må liksom står i kø på hoved butikken i Paris for å få hjelp. Det er dit og det er dat. Hvis det er så mye problemer med dem på denne måten, null service policy, så kommer jeg bare til å kjøpe heller direkte fra reseller og heller betale mer for den service de gi meg, rett og slett! Jeg er bare rett og slett frustrert over at et slikt brand kan gjøre så mye gale (ikke gale for dem, mtp. at de tjener mer og mer for hvert år, og Birkin og Kelly er like attraktive som før, så godt har det gjort for seg selv, men neppe for kunder som oss) mot kundene sine. Alle andre er jo ikke sånn. Ikke engang i nærheten. Dior, LV, Gucci, DG osv. osv. Det er ikke kø i butikken og det er i hvert fall ikke be kundene sine til å slutte å kjøpe vesker, fordi de kan få maks 2 stk. pr. år! Endret 16. desember 2015 av kokomacola
Mis(s)Understood Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Årsaken er nok såre enkel: Hermés ønsker å ha eksklusive kunder til sine eksklusive produkter.Ingen av produktene deres er laget for å være "This season only".Når gatene flommer over av 14-åringer med Hermésveske som skoleveske så undergraver dette produsentens gode navn og rykte (for ikke å snakke om renômé).Produsenten beskytter varemerket sitt, og det spør de ikke kundene om de får lov til å gjøre, - de gjør det.For spesielle navn bør det holdes åpent at det potensielt kan gjøres unntak i gitte tilfeller. 8
amadine Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Kjøpte Garden Party og den siste var Picotin Lock. Det er liksom populære også tydeligvis? Personlig så forstår jeg at det er begrenset på antall butikker når man er ute og reiser. Men å begrense på nettet og selger du på forsalgs der er vel litt meningsløs, eller? Hvis de skulle begrense det, hvorfor ikke står tydelig på kassa (rett før man betaler, f.eks?), evt. et sted på nettsiden der alle kan se? Er det spesifikke modeller de mener skal begrense seg til? Det er liksom rart, hvorfor når de ringte fra sentralbordet for Hermes.com så sa de at de "jeg kan ikke kjøpe noe mer vesker i år". Hvorfor gjør det sånn? Er det fordi de skal "kjempe mot" "reseller" i markedet? Da har de ikke lykkes noe særlig, for å si det sånn. Flere hundre eller tusen reseller i markedet bare på Instagram. Give me a break, liksom!Føler at de som liker disse veskene eller begynner å bli intr. for merket som går ut over og ikke mot reseller, hvis det er de jobber i mot. Det er ikke slikt service jeg ser for meg av en av de dyreste merkene i verden, for å si det mildt! Man må liksom står i kø på hoved butikken i Paris for å få hjelp. Det er dit og det er dat. Hvis det er så mye problemer med dem på denne måten, null service policy, så kommer jeg bare til å kjøpe heller direkte fra reseller og heller betale mer for den service de gi meg, rett og slett! Jeg er bare rett og slett frustrert over at et slikt brand kan gjøre så mye gale (ikke gale for dem, mtp. at de tjener mer og mer for hvert år, og Birkin og Kelly er like attraktive som før, så godt har det gjort for seg selv, men neppe for kunder som oss) mot kundene sine. Alle andre er jo ikke sånn. Ikke engang i nærheten. Dior, LV, Gucci, DG osv. osv. Det er ikke kø i butikken og det er i hvert fall ikke be kundene sine til å slutte å kjøpe vesker, fordi de kan få maks 2 stk. pr. år!Kan du ikke få en slektning eller venn til å handle på nettsiden for deg?
Gjest Tigress Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Eg synest det er skikkeleg dårleg service. Det er ikkje så himla vanskeleg å halde seg eksklusiv, det er berre å lage få produkt. Så kan det vere at somme får tak i 10 vesker, og somme får tak i 0, det er uproblematisk, når det er utselt er det utselt. Kan ikkje fatte at det skal vere noko poeng å setje eit tal på det - ein slags demokratisk luksus, liksom.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Årsaken er nok såre enkel: Hermés ønsker å ha eksklusive kunder til sine eksklusive produkter.Ingen av produktene deres er laget for å være "This season only".Når gatene flommer over av 14-åringer med Hermésveske som skoleveske så undergraver dette produsentens gode navn og rykte (for ikke å snakke om renômé).Produsenten beskytter varemerket sitt, og det spør de ikke kundene om de får lov til å gjøre, - de gjør det.For spesielle navn bør det holdes åpent at det potensielt kan gjøres unntak i gitte tilfeller. Jeg skjønner det at det er det de "tror" de prøver å oppnå. På et vis har de klart det. Altså håndlaget produkter, ingen søm er sy med maskin. Du får hjelp hele veien fra når du lurer på noe helt til du gå ut av døra osv. osv. Men det er en motsigelse når ikke engang du kan få hjelp med å se på noe veske, så er det bare å stå seg i kø. Eller at de skal ikke ha mange 14-åringer som skal gå med deres veske, er en svak argument, mener jeg selv.Prisene de har på veskene er i de dyreste i markedet. Så å ha unge jenter (eller damer for den saksskyld) vil ikke være noe problem for Hermès, for de fleste er ikke disse veskene billige, der man kan bare å gå inn og kjøpe. Men at man sparer eller rett og slett har penger til det. Så prisene har de holdt seg eksklusive, det skal de ha."This season only" har de absolutt, bare ikke selve modell. Men farger, år etter år har de kommet ut med masse forskjellige farger som skal være en hit og det har de klart, men selvfølgelig som Noir, Gold eller Etoupe ville de alltid være tilgjengelige i de fleste produkter. Men igjen, dette handler ikke om det jeg spør om eller er frustrerte over.Men ja, spesielle navn det skal de forbehold. Det vil være i de fleste merker. Slikt er det. Og jeg har ikke noe imot det i det hele tatt. Og som Tigress sier: så lag begrenset antall på disse da. Ikke legg noe ut tilsalgs på nettet for å begrense noe mulighet for folk som ønsker å kjøpe. Legg ut det de ønsker å få solgt og ikke være kynisk om det.Kan du ikke få en slektning eller venn til å handle på nettsiden for deg? Jeg har handlet selv, det er prinsippet hva det er der med 2 stk. pr. år.Eg synest det er skikkeleg dårleg service. Det er ikkje så himla vanskeleg å halde seg eksklusiv, det er berre å lage få produkt. Så kan det vere at somme får tak i 10 vesker, og somme får tak i 0, det er uproblematisk, når det er utselt er det utselt. Kan ikkje fatte at det skal vere noko poeng å setje eit tal på det - ein slags demokratisk luksus, liksom. Det synes jeg også. De fleste andre merker gjør jo slikt. Begrenset antall på produkter hvis det er veldig eksklusive eller evt. forbeholder dem til VIP-kunder. Ikke legg ut på nettet og etter på send en e-post og be meg til å vite at det var maksimalt for i år. Anonymkode: 267b8...34b
amadine Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Jeg skjønner det at det er det de "tror" de prøver å oppnå. På et vis har de klart det. Altså håndlaget produkter, ingen søm er sy med maskin. Du får hjelp hele veien fra når du lurer på noe helt til du gå ut av døra osv. osv. Men det er en motsigelse når ikke engang du kan få hjelp med å se på noe veske, så er det bare å stå seg i kø. Eller at de skal ikke ha mange 14-åringer som skal gå med deres veske, er en svak argument, mener jeg selv.Prisene de har på veskene er i de dyreste i markedet. Så å ha unge jenter (eller damer for den saksskyld) vil ikke være noe problem for Hermès, for de fleste er ikke disse veskene billige, der man kan bare å gå inn og kjøpe. Men at man sparer eller rett og slett har penger til det. Så prisene har de holdt seg eksklusive, det skal de ha."This season only" har de absolutt, bare ikke selve modell. Men farger, år etter år har de kommet ut med masse forskjellige farger som skal være en hit og det har de klart, men selvfølgelig som Noir, Gold eller Etoupe ville de alltid være tilgjengelige i de fleste produkter. Men igjen, dette handler ikke om det jeg spør om eller er frustrerte over.Men ja, spesielle navn det skal de forbehold. Det vil være i de fleste merker. Slikt er det. Og jeg har ikke noe imot det i det hele tatt. Og som Tigress sier: så lag begrenset antall på disse da. Ikke legg noe ut tilsalgs på nettet for å begrense noe mulighet for folk som ønsker å kjøpe. Legg ut det de ønsker å få solgt og ikke være kynisk om det.Jeg har handlet selv, det er prinsippet hva det er der med 2 stk. pr. år.Det synes jeg også. De fleste andre merker gjør jo slikt. Begrenset antall på produkter hvis det er veldig eksklusive eller evt. forbeholder dem til VIP-kunder. Ikke legg ut på nettet og etter på send en e-post og be meg til å vite at det var maksimalt for i år.Anonymkode: 267b8...34bMente at noen kunne handle for deg, men at de bruker deres navn. Da kan det ikke spores tilbake til deg.
Gjest kokomacola Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Mente at noen kunne handle for deg, men at de bruker deres navn. Da kan det ikke spores tilbake til deg. Takk for foreslaget. Men det er prinsippet. Ikke at HVORDAN jeg skal kunne snike meg flere vesker fra nettet.Jaja, får "lov" å kjøpe 2 vesker i 2016 og kanskje til neste år blir jeg verdenskjent , så ville dette problemet forsvinne helt! Skal ikke bry meg noe mer. Har hatt bare sure og negative utfall av alt dette. Mistet energi for ingenting egentlig. Det er ikke sånn at Hermès kommer til å gjøre noe med dette heller.Reseller er løsningen når jeg får brukt opp "kvoten" min i alle fall!
amadine Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Takk for foreslaget. Men det er prinsippet. Ikke at HVORDAN jeg skal kunne snike meg flere vesker fra nettet.Jaja, får "lov" å kjøpe 2 vesker i 2016 og kanskje til neste år blir jeg verdenskjent , så ville dette problemet forsvinne helt! Skal ikke bry meg noe mer. Har hatt bare sure og negative utfall av alt dette. Mistet energi for ingenting egentlig. Det er ikke sånn at Hermès kommer til å gjøre noe med dette heller.Reseller er løsningen når jeg får brukt opp "kvoten" min i alle fall!Jeg opplevde noe av det samme hos de. Fikk kun lov til å legge inn bestilling på en veske, ikke to. Så skjønner frustrasjonen din.
goldenchanel Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Er samme med belter også, jeg bestilte to i slengen og de ringte meg og informerte om at kvoten min var brukt opp. Og det var ikke per kalender år men et år fra kjøpsdato!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #12 Skrevet 17. desember 2015 Jeg opplevde noe av det samme hos de. Fikk kun lov til å legge inn bestilling på en veske, ikke to. Så skjønner frustrasjonen din. Er samme med belter også, jeg bestilte to i slengen og de ringte meg og informerte om at kvoten min var brukt opp. Og det var ikke per kalender år men et år fra kjøpsdato!Hmm, dette er intr.! Lurer på om det er generelt det der med leather goods (altså inkl. small leather good og sko også?) at de begrenset dette. Og er det stygt å si at det var deilig å føle at jeg er ikke alene? En ting er også intr. Slikt som jeg har forstått det, så kan de nekte deg i generelt basis også, les her under dette punktet fra hjemmesiden deres: 5.3.b) Confirmation of payment method and payment of orderHERMÈS SELLIER reserves the right to not accept any order placed by a customer with whom it has a dispute concerning a prior order, or if HERMÈS SELLIER has reasonable cause to suspect that such customer has violated these Terms and Conditions, or is engaged in any fraudulent activity, or on any other legitimate grounds. Og for noen dager siden hadde jeg tenkt å levere noe produkter tilbake, men på hjemme siden så står det at jeg kunne bare ta kontakt med dem og en "carrier" (de bruker FedEx), for å levere produkt tilbake.Igjen, da..... Så var jeg nødt til å ringe til dem for å "vite mer om info." bla bla bla. Utrolig tungvint og ikke noe særlig service, nei. Men ja, jeg ringte til dem og det viste seg at jeg var nødt til å levere tilbake til butikken i Oslo! Altså.. Plutselig er jeg nødt til å bruke mine egne penger på frakten (det er i utgangspunktet gratis frakt og retur for ordre over kr. 850) og så er jeg nødt til å finne ut mer om dette selv. (Det er ikke slikt at man ikke finne adr. og tlf. til butikken på Gulesider altså, men igjen, prinsippet! Det står jo da ikke på nettsiden). Så sa jeg at da at informasjonen er helt feil på nettsiden deres, jeg tror ikke jeg har oversett det at man skulle levere produkter tilbake til Oslo, sa jeg til kunderservice'en på tlf. De minte igjen meg på at jeg var nødt til å levere til bake der, fordi butikken foretrekker det... Og så ble jeg irritert og sa til dem igjen at, men ja, det er jo informasjonen som er feil. Dere må rette på det. De mente at problem med trollvesenet som gjør at det ble slikt, jeg sa det skjønner jeg. Uansett grunnet er, så må dere ha riktig info. på nettet. Hvis jeg ikke hadde ringt, hva hadde det skjedd? Varene kunne bli borte fordi jeg sendte tilbake på den adr. som står på hjemmesiden deres? Og jeg var så usikker hva jeg skulle gjøre, så jeg ringte Oslo butikken og spurte de om det. Og gjett hva de sa da? Jo, det der var ikke vanlig. Det er ikke slikt det gjøres, og jeg var igjen nødt til å ringe tilbake på kundeservice.... Og de sa akkurat det samme som tidligere og de ville nå informere butikken at varene blir levert til dem Hva er dette her for noe luksus merke? Hva slags service er dette her? Aldri sett maken, skal jeg si dere! Uff og uff.... Det er ikke rart mange ty til reseller i markedet. F*** meg mye styr og dårlig kundebehandling at jeg har så lyst å spy! Jeg blir faktisk spent på om noe "gale" skal skje igjen, jeg. Håper i det minste at jeg får pengene mine tilbake etter jeg har levert produktene nå da... Hadde ikke overrasket meg hvis de f**** dette opp også. Anonymkode: 267b8...34b 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #13 Skrevet 17. desember 2015 Er samme med belter også, jeg bestilte to i slengen og de ringte meg og informerte om at kvoten min var brukt opp. Og det var ikke per kalender år men et år fra kjøpsdato!Det var faktisk ikke det de sa til meg. De sa at nå i 2015 så har jeg brukt opp kvoten min. Men neste år så kan jeg igjen kjøpe 2. Så da lurer på om hvilken informasjon som er riktig, min eller din? Anonymkode: 267b8...34b
goldenchanel Skrevet 17. desember 2015 #14 Skrevet 17. desember 2015 Det var faktisk ikke det de sa til meg. De sa at nå i 2015 så har jeg brukt opp kvoten min. Men neste år så kan jeg igjen kjøpe 2. Så da lurer på om hvilken informasjon som er riktig, min eller din?Anonymkode: 267b8...34bTil meg så ringte de når jeg prøvde å legge inn en bestilling i februar, hadde da kjøpt 2 belter i november. Men fikk beskjed om at kvoten min for året var brukt opp og jeg måtte vente til november... løste seg fint med å bestille i en annen i husstanden sitt navn. Så det er tydelig at det går på navn og ikke adresse, for på min adresse er det kjøpt 8 Hermes belter i år. Når jeg returnerte noe fikk jeg tydelig beskjed om at det måtte returneres med post/fedex og kunne IKKE leveres i butikken. Jeg kunne eventuelt bytte varen i butikken. Var også innom Hermes i Oslo for å høre om venteliste på Birkin. Fikk da beskjed om at ventelisten på Birkin var lukket og de ikke viste når den åpnet. Men har du american exspress black card så får du kjøpt vesker på dagen for det er holdt av. Opplegget til Hermes er veldig spesielt... 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 Til meg så ringte de når jeg prøvde å legge inn en bestilling i februar, hadde da kjøpt 2 belter i november. Men fikk beskjed om at kvoten min for året var brukt opp og jeg måtte vente til november... løste seg fint med å bestille i en annen i husstanden sitt navn. Så det er tydelig at det går på navn og ikke adresse, for på min adresse er det kjøpt 8 Hermes belter i år. Når jeg returnerte noe fikk jeg tydelig beskjed om at det måtte returneres med post/fedex og kunne IKKE leveres i butikken. Jeg kunne eventuelt bytte varen i butikken. Var også innom Hermes i Oslo for å høre om venteliste på Birkin. Fikk da beskjed om at ventelisten på Birkin var lukket og de ikke viste når den åpnet. Men har du american exspress black card så får du kjøpt vesker på dagen for det er holdt av. Opplegget til Hermes er veldig spesielt...Hm, egentlig så er greit at det ikke går på adr. Kan sikkert kjøpe i min kjære sitt navn, svigers og barna og hele slekta hvis jeg ville det da! Jeg tror de har nå bytte måten varene blir levert på, men for sikkerhetskyld så ville jeg alltid ringe og høre med kunderservice'en, altså. Jeg kjenner noen som faktisk har hatt tilgang på hvor mange Birkin (og Kelly, men det er ikke likte popu. her) de har hatt på lageret når de først får leveranse. Det er mange det. Jeg har også venner og bekjente som har fått tak i de veskene, men rare regler som du sier (det med AMEX er nytt for meg!) og brudd på lover har de også. Jeg vet flere som har invitert til middag og kjøpt f.eks vin og slikt til selger i butikken her i Oslo. For å smiske på dem. Det er ren korrupsjon skal jeg si deg. De velger ut sine kjøper akkurat som mange andre butikker i verden. Det er heller ikke alltid de prioriterer folk som bor her, altså nordmenn, men heller turister som kan gå gale på dyre produkter. Det gjør de også i Paris, f.eks, men der LEVER de av turister. Her i Oslo er det ikke bare, bare å bestille en veske eller et armbånd, hvis du ikke kjenner butikksjefen godt. Må helst være kjendis/kjent navn eller etternavn, eller er en bekjent til sjefen, da får man en sjanse for å få en Birkin. Og den Brikin-listen har de, det er slikt at 1 butikk kan få, så så mange Birkin/Kelly i sesongen, og det er 2 sesonger i året. Så sjefen må gjøre innkjøp for da kan h*n legger inn bestilling for kunder, evt. det de tror er godt for butikken. Det er ikke sånn at de velger hvem de vil setter på listen da, heldigvis. Men om man er på rett tid og spørre om man kan få skrive seg på listen, kun med sjefen, så får man nok. Det er bare å ringe og mase når åpne de listen igjen. Det hjelper også hvis man har masse penger, bestille en med krokodille skinn, forhåndsbetalt. Så får man nok i løpet av noen måneder. Jeg kan babler mye om dette merket og butikken. Men tror jeg må nesten starte et eget innlegg for det Anonymkode: 267b8...34b
amadine Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 Hm, egentlig så er greit at det ikke går på adr. Kan sikkert kjøpe i min kjære sitt navn, svigers og barna og hele slekta hvis jeg ville det da! Jeg tror de har nå bytte måten varene blir levert på, men for sikkerhetskyld så ville jeg alltid ringe og høre med kunderservice'en, altså. Jeg kjenner noen som faktisk har hatt tilgang på hvor mange Birkin (og Kelly, men det er ikke likte popu. her) de har hatt på lageret når de først får leveranse. Det er mange det. Jeg har også venner og bekjente som har fått tak i de veskene, men rare regler som du sier (det med AMEX er nytt for meg!) og brudd på lover har de også. Jeg vet flere som har invitert til middag og kjøpt f.eks vin og slikt til selger i butikken her i Oslo. For å smiske på dem. Det er ren korrupsjon skal jeg si deg. De velger ut sine kjøper akkurat som mange andre butikker i verden. Det er heller ikke alltid de prioriterer folk som bor her, altså nordmenn, men heller turister som kan gå gale på dyre produkter. Det gjør de også i Paris, f.eks, men der LEVER de av turister. Her i Oslo er det ikke bare, bare å bestille en veske eller et armbånd, hvis du ikke kjenner butikksjefen godt. Må helst være kjendis/kjent navn eller etternavn, eller er en bekjent til sjefen, da får man en sjanse for å få en Birkin. Og den Brikin-listen har de, det er slikt at 1 butikk kan få, så så mange Birkin/Kelly i sesongen, og det er 2 sesonger i året. Så sjefen må gjøre innkjøp for da kan h*n legger inn bestilling for kunder, evt. det de tror er godt for butikken. Det er ikke sånn at de velger hvem de vil setter på listen da, heldigvis. Men om man er på rett tid og spørre om man kan få skrive seg på listen, kun med sjefen, så får man nok. Det er bare å ringe og mase når åpne de listen igjen. Det hjelper også hvis man har masse penger, bestille en med krokodille skinn, forhåndsbetalt. Så får man nok i løpet av noen måneder. Jeg kan babler mye om dette merket og butikken. Men tror jeg må nesten starte et eget innlegg for detAnonymkode: 267b8...34bBare å bable i vei Jeg er fascinert av opplegget rundt den berømte ventelisten og merket generelt. Hvis man står på venteliste, er man da garantert at man får den veska eller er det kun for å please kunden å si at de står oppført på lista?
goldenchanel Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Nå har ikke jeg cash flowen til å kjøpe en Birkin, men den dagen jeg har det så kommer jeg til å gå igjennom venner som handler mye mer der enn meg for å kjøpe den! Jeg gidder ikke alt pisset Hermes kommer med.. Har vært der og opplevd at en asiatisk dame med stort følge, var noe statsoverhode i et asiatisk land fikk tilbud om 2 kelly og 3 birkin vesker! Ikke fortell meg at det var tilfeldig.. Jeg syns Hermes er en skikkelig drittbutikk, bare synd jeg liker tingene deres
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Liker heller ikke systemet til Hermes, det å ha begrensinger på antall kjøp for å gjøre merket mer ekslusivt er bare teit.. Men, nå fikk jeg kjøpt birkin veske på Hermes i Oslo for par uker siden, og da hadde de faktisk ganske mange inne. Hadde mulighet til å velge mellom flere farger, men ellers så synes jeg de har veldig lite utvalg på butikken i Oslo. Når jeg spurte om å få se på noen twilly hadde de bare 3 stk inne :/ Damen på butikken sa jeg kunne bestille på nettsiden, men de hadde ikke noe å gjøre med nettsiden og varene ville komme direkte fra paris.. Anonymkode: 7967d...ba1 1
amadine Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Liker heller ikke systemet til Hermes, det å ha begrensinger på antall kjøp for å gjøre merket mer ekslusivt er bare teit.. Men, nå fikk jeg kjøpt birkin veske på Hermes i Oslo for par uker siden, og da hadde de faktisk ganske mange inne. Hadde mulighet til å velge mellom flere farger, men ellers så synes jeg de har veldig lite utvalg på butikken i Oslo. Når jeg spurte om å få se på noen twilly hadde de bare 3 stk inne :/ Damen på butikken sa jeg kunne bestille på nettsiden, men de hadde ikke noe å gjøre med nettsiden og varene ville komme direkte fra paris.. Anonymkode: 7967d...ba1Heldige deg Hvilken farge og skinn valgte du? Og hva kunne man velge imellom? Spurte du eller ble til tilbudt å kjøpe?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Heldige deg Hvilken farge og skinn valgte du? Og hva kunne man velge imellom? Spurte du eller ble til tilbudt å kjøpe? Jeg satte meg på listen ifjor, og hadde egentlig ikke regnet med at jeg kom til å bli tilbudt noen veske, ettersom jeg ikke handler så mye fra butikken. Handler alltid på Hermes i utlandet. Ble oppringt av butikksjefen for par uker siden, fikk vite at de hadde fått inn vesken jeg hadde lyst på , samt noen andre farger og at jeg kunne velge mellom de. Jeg valgte den jeg opprinnelig hadde satt på listen. Birkin 35, svart med gold hardware i togo skinn De andre fargene hadde ikke gold hardware og jeg liker kun gold hardware på veskene mine så det var ikke aktuelt for meg å velge en annen, dessuten så var svart med gold drømmevesken Nå har jeg lyst på en kelly Anonymkode: 7967d...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå