AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Tok meg tilfeldig i hodebunnen, og merket at jeg hadde et slags seigt lag som lå i håret helt inn mot hodebunnen. Gnidde på det, og det løsnet litt, så sjekket jeg resten av hodebunnen, og hadde flere "områder" med slike lag. Gnidde og gnidde, og etter jeg da børstet håret var det masse hvite biter i hårbørsten. Altså litt seigt, ikke så hardt som flass pleier å være (tror jeg?). Noen som vet hva dette er? - Jente, 21 Anonymkode: 1db4a...ae3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Jeg aner ikke, men jeg opplever det samme. Jeg har psoriasis i hodebunnen, men akkurat nå uten utbrudd (kløe og tørr eksem) Men kanskje dette seige laget allikevel kan ha en sammenheng med psoriasisen? Anonymkode: 347c0...c09
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Jeg aner ikke, men jeg opplever det samme. Jeg har psoriasis i hodebunnen, men akkurat nå uten utbrudd (kløe og tørr eksem) Men kanskje dette seige laget allikevel kan ha en sammenheng med psoriasisen? Anonymkode: 347c0...c09Det er mulig, jeg har aldri hatt psoriasis, så tror ikke det har sammenheng med det hos meg i alle fall. Merker ikke noe til det, utenom da jeg tilfeldigvis tok meg i hodebunnen og syntes det kjentes så rart ut! Anonymkode: 1db4a...ae3
lovedrug Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 kan det være hårprodukter som sitter igjen i hodebunnen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 kan det være hårprodukter som sitter igjen i hodebunnen?Tenkte på det… Men synes det er litt rart, bruker "bare" vanlig sjampo og balsam, og varmebeskyttende spray når jeg bruker rettetang. Men sprayer jo ikke i hodebunnen. Bruker også hårkur, men det er bare i lengdene av håret. Kan jo være sjampoen kanskje? Men har brukt sjampo på samme måte hele tiden, og er ikke før nå jeg har fått dette seige laget i hodebunnen.. Anonymkode: 1db4a...ae3
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Kanskje du har produktrester i hodebunnen? Da er det kanskje en god idé å bruke en rensesjampo (clarifying shampoo) innimellom. Jeg bruker også en massasjebørste for hodebunnen når jeg sjamponerer håret.
EmmaDe Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Det er kanskje andre typer sykdommer du har, kanskje arvelig er det? Huden flasser som vanlig, men da må man bare observere hodebunnen videre, eventuelt oppsøke legen. Også bruke naturlige midler som ikke belaster håret og er svært næringsrike.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Den Monday, December 14, 2015 at 11.06, AnonymBruker skrev: Tok meg tilfeldig i hodebunnen, og merket at jeg hadde et slags seigt lag som lå i håret helt inn mot hodebunnen. Gnidde på det, og det løsnet litt, så sjekket jeg resten av hodebunnen, og hadde flere "områder" med slike lag. Gnidde og gnidde, og etter jeg da børstet håret var det masse hvite biter i hårbørsten. Altså litt seigt, ikke så hardt som flass pleier å være (tror jeg?). Noen som vet hva dette er? - Jente, 21 Anonymkode: 1db4a...ae3 Uten å ha sette hodebunnen din, men fått beskrevet situasjonen i hi, så vil jeg tro du har eksem med eller uten soinfeksjon. Gå til lege. Du er kvalifisert for en øhj time på dagen. Ring når legen din åpner telefonen. Du trenger behandling. Anonymkode: e84dd...ec8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Kanskje seboreisk eksem i hodebunnen? Anonymkode: 60ae7...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå