AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Svigermor røyker inne. Vi skal dit i julen, og sove over en natt. Hun har sagt at hun kan la være å røyke inne av hensyn til barna (den ene kun fire måneder), men jeg tenker at hun bør jo la være å røyke inne en stund FØR vi kommer, ikke bare mens vi er der. Hvor lenge før bør jeg be henne røyke utendørs, uten at det blir oppfattet som hysterisk og urimelig? Vil ikke ha noen krangling eller dårlig stemning heller. Anonymkode: 63ef4...231
EvaLena Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Tviler på at noen tar skade av røyk i ett døgn. Det vil uansett være røyklukt i hjemmet selv om hun slutter å røyke dagen før dere kommer.La henne røyke, men når dere er der kan hun jo heller gå ut.Jeg vokste opp med to foreldre som røyket inne både i hus og bil og tok ingen skade av det. Eneste som skjedde med meg var at jeg aldri beg å røyke selv 😊 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Jeg er uenig med EvaLena, og hadde ikke engang vurdert å overnatte hos noen som røyker inne med bare meg selv i hvert fall. Kanskje man ikke tar direkte skade av et, men noe så plagsomt og ubehagelig som å være inne hos noen som røyker inne finnes knapt. Anonymkode: 3b39d...38b 16
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Hjelper nok om de slutter å røyke inne et halvt år før dere kommer. Anonymkode: 2f893...51e 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Tviler på at noen tar skade av røyk i ett døgn. Det vil uansett være røyklukt i hjemmet selv om hun slutter å røyke dagen før dere kommer.La henne røyke, men når dere er der kan hun jo heller gå ut.Jeg vokste opp med to foreldre som røyket inne både i hus og bil og tok ingen skade av det. Eneste som skjedde med meg var at jeg aldri beg å røyke selv 😊Lucky you. Jeg fikk astma. Anonymkode: 2f893...51e 8
kaleidoskop Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Tror heller ikke man tar skade av et døgn. Men det lukter jo dritt og all lukta setter seg i klærne, det hjelper ikke at hun ikke røyker inne den ene dagen dere er der...Den sure eima har jo allerede satt seg i veggene. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Svigermor røyker inne. Vi skal dit i julen, og sove over en natt. Hun har sagt at hun kan la være å røyke inne av hensyn til barna (den ene kun fire måneder), men jeg tenker at hun bør jo la være å røyke inne en stund FØR vi kommer, ikke bare mens vi er der. Hvor lenge før bør jeg be henne røyke utendørs, uten at det blir oppfattet som hysterisk og urimelig? Vil ikke ha noen krangling eller dårlig stemning heller. Anonymkode: 63ef4...231Etter å ha lest slike tråder hundre ganger på KG, tror jeg at jeg ikke ville krevet noen spesiell røykfri tidsramme nei. At hun tilbyr seg å røyke ute når barnebarna er der, er bra. Siden dere tydeligvis ikke overnatter der så ofte går det nok helt fint med barna. Risikoen for at hun oppfatter deg som krevende og storforlangende er større enn at barna tar skade av å oppholde seg en natt i et hus der det ikke røykes når de er der. Så jeg ville holdt munn og vært glad for at hun faktisk ikke pukket på å røyke innendørs, slik en del folk gjør.Jeg er eks-røyker selv og forstår ikke at noen orker å røyke innendørs, jeg gikk alltid ut. Men mange synes det er en selvfølge. Godt at svigermor i alle fall tar hensyn den tiden dere er der. Anonymkode: d69c8...948 19
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Hvis hun røyker inne bør hun røyke ute en uke før. 1
MapleSirup Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Etter å ha lest slike tråder hundre ganger på KG, tror jeg at jeg ikke ville krevet noen spesiell røykfri tidsramme nei. At hun tilbyr seg å røyke ute når barnebarna er der, er bra. Siden dere tydeligvis ikke overnatter der så ofte går det nok helt fint med barna. Risikoen for at hun oppfatter deg som krevende og storforlangende er større enn at barna tar skade av å oppholde seg en natt i et hus der det ikke røykes når de er der. Så jeg ville holdt munn og vært glad for at hun faktisk ikke pukket på å røyke innendørs, slik en del folk gjør.Jeg er eks-røyker selv og forstår ikke at noen orker å røyke innendørs, jeg gikk alltid ut. Men mange synes det er en selvfølge. Godt at svigermor i alle fall tar hensyn den tiden dere er der.Anonymkode: d69c8...948Signerer denne.Så lenge det er utluftet og askebegere er fjernet så tåler alle det helt greit 6
Mrs.Under Skrevet 15. desember 2015 #10 Skrevet 15. desember 2015 Som det blir nevnt her, røykes det inne til vanlig, sitter lukta i veggene og teppene. Så røyklukt vil det være i huset. Jeg syns det er fint at hun tilbyr seg å røyke ut. Om du skal foreslå noe, så kan du jo si at hun ikke røyker inne den dagen dere kommer, og at hun lufter godt.Babyen din tar ikke skade av å være i dette miljøet ett døgn. Sats på et godt forhold til svigermor, det lønner seg nok i lengden! 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #11 Skrevet 15. desember 2015 Hun bør minimum lufte som f*** før dere kommer. Røykstanken sitter i hele huset. Anonymkode: 2f893...51e 1
Gjest Magnifiq Skrevet 15. desember 2015 #12 Skrevet 15. desember 2015 Jeg vokste opp med to foreldre som røyket inne både i hus og bil og tok ingen skade av det. Eneste som skjedde med meg var at jeg aldri beg å røyke selv 😊Det er bevist at passiv røyking er fryktelig skadelig, men siden du sier at det gikk fint med deg, så er sikkert den forskningen bare tull 😊
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #13 Skrevet 15. desember 2015 noe så plagsomt og ubehagelig som å være inne hos noen som røyker inne finnes knapt. Én ting er verre: å være sammen med fanatiske, egoistiske ikkerøykere. Ja, røyk lukter, både tobakksrøyk og annen røyk. Og så? Mye lukter, ikke minst det som mange middelaldrende og eldre damer må ha dusjet seg med. Ganske avskyelig å være nærmere enn to meter. Men kjefter jeg dem opp for det? Nei, i motsetning til enkelte andre ikkerøykere har jeg alminnelig oppdragelse. Jeg nekter hverken røykere eller luktende damer adgang til mitt hjem - velkommen til alle! Og tanken at jeg skal prøve å nekte andre å røyke i deres eget hjem, den har faktisk aldri streifet meg. Anonymkode: e1cae...b68 8
Chizue Skrevet 15. desember 2015 #14 Skrevet 15. desember 2015 Du får be henne lufte litt ut før dere kommer...Lukta har nok satt seg fast for lenge siden...spørs litt hva man røyker også... Sigaretter har parfyme og stinker døden etter en stund, mens rulletobakk er ikke helt samme lukt, det lukter røyk, men ikke sur gammel røyk.. Lukta kan ikke fjernes dager i forveien...Må ta en skikkelig nedvask av leilighet og la den luftes og til og med da, så vil det lukte litt røyk, særlig om man røyker sigaretter! ._. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #15 Skrevet 15. desember 2015 Mamma røyker inne. Hun røyker ute fra morgenen den dagen vi kommer, vi pleier å komme utpå ettermiddagen en gang. Hun gjennomlufter huset flere ganger i løpet av formiddagen for å bli kvitt mest mulig røyklukt. Jeg har aldri kjent røyklukt der, men så vokste jeg opp med to innerøykende foreldre også, så huset lukter bare hjemme for meg...Jeg vil anbefale deg å be svigermor røyke ute fra morgenenden dagen dere kommer, samt gjennomlufte flere ganger. Det er liten vits i å røyke ute mens dere er der om ikke den forrige sigaretten er luftet ut Anonymkode: 8fd21...917 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #16 Skrevet 15. desember 2015 Lucky you. Jeg fikk astma.Anonymkode: 2f893...51eEn slektning av meg fikk lungekreft, men hadde aldri røyket hele sitt liv. Kona derimot røyket både i bilen og huset. Anonymkode: 9d165...00f 1
peppermyntete Skrevet 15. desember 2015 #17 Skrevet 15. desember 2015 Det er bevist at passiv røyking er fryktelig skadelig, men siden du sier at det gikk fint med deg, så er sikkert den forskningen bare tull 😊Skulle akkurat til å si det samme!
pøbelsara Skrevet 15. desember 2015 #18 Skrevet 15. desember 2015 En slektning av meg fikk lungekreft, men hadde aldri røyket hele sitt liv. Kona derimot røyket både i bilen og huset.Anonymkode: 9d165...00fDet er vel en ørliten avsporing i forhold til trådstarters spørsmål. Hvis hun lar være å røyke inne den dagen dere kommer og lufter godt, må det vel holde?Og selv om det kan være ubehagelig å være i et rom hvor noen har røkt før, på grunn av den innrøkte lukten, så er ikke det farlig altså, 3
MiaMe Skrevet 15. desember 2015 #19 Skrevet 15. desember 2015 Lucky you. Jeg fikk astma.Anonymkode: 2f893...51eAv å være i røyk i ett døgn? 3
Luckiness Skrevet 15. desember 2015 #20 Skrevet 15. desember 2015 Jeg tror rett og slett jeg ikke hadde orket å feiret jul OG overnattet i et hus med røykelukt. Det er en forferdelig lukt og setter seg i alt av klær og ting - selv om hun evt. røyker ute når dere er der. Jeg har heller aldri skjønt med på dem som absolutt må røyke inne. Jeg forstår at det er forferdelig vanskelig å slutte, og det er kaldt og kjedelig å gå ut 20 ganger om dagen. Men man ødelegger mye av et hus ved å røyke inne. I tillegg kan det bidra til at man ikke får like mye besøk man ønsker, pga lukten. Og tenk den gangen man skal selge da...Jeg hadde aldri kjøpt et sted hvor noen hadde røykt inne. For meg ville jeg følt at personen som bodde der før ikke hadde flyttet ut...Og ikke følt at det var mitt hjem. Men nå gikk jeg ut av hva TS spurte om her...Be henne hvertfall droppe å røyke inne en uke før og be henne lufte masse i dagene fremover og dagen dere kommer. Røykelukt kan føre til ubehag som småkvalme f.eks. Ikke noe kjekt å kjenne på en julaften når man skal spise god mat f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå