Gå til innhold

barnemark

Anbefalte innlegg

Gjest ylvalinn
Skrevet

Sønnen min på 3 har fått barnemark. Kjøpte vermox i dag på apoteket. Lurer på hvor lang tid det tar før de ekle krypene blir borte?. Hva gjør jeg i forhold til barnehagen? Kan han gå der etter kuren er påbegynt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar bare et par dager før marken er borte - dersom medisinene virker, da :) Han trenger ikke å være hjemme fra barnehagen, men kanskje personalet bør informeres - slik at de overholder god håndhygiene i bhg. Barnemark er jo helt harmløst, og det vil nok ikke bli hengt oppslag osv, slik man gjør hvis noen har lus eller vannkopper.

Gjest Anonymous
Skrevet

Brenmark kan være veldig smittsomt. Sengeklær skal skiftes og vaskes i ordentlig varmt vann, likeså håndduker.

Tror nok det er viktig å si ifra til barnehagen slik at de vet iallefall. Det klør når de har dette og sånn sett kan barn klø seg, putte fingerene i munnen e.l. på denne måten er det viktig å være litt obs.

Skrevet

Jeg er helt enig i det du sier. Det kan være lurt å informere barnehagen. Og, ja, det er smittsomt - hele familien BØR ta samme kuren. Men det er ikke smittsomt som en epidemi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...