Gjest ylvalinn Skrevet 5. oktober 2004 #1 Skrevet 5. oktober 2004 Sønnen min på 3 har fått barnemark. Kjøpte vermox i dag på apoteket. Lurer på hvor lang tid det tar før de ekle krypene blir borte?. Hva gjør jeg i forhold til barnehagen? Kan han gå der etter kuren er påbegynt?
Nasseline Skrevet 5. oktober 2004 #2 Skrevet 5. oktober 2004 Det tar bare et par dager før marken er borte - dersom medisinene virker, da Han trenger ikke å være hjemme fra barnehagen, men kanskje personalet bør informeres - slik at de overholder god håndhygiene i bhg. Barnemark er jo helt harmløst, og det vil nok ikke bli hengt oppslag osv, slik man gjør hvis noen har lus eller vannkopper.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #3 Skrevet 5. oktober 2004 Brenmark kan være veldig smittsomt. Sengeklær skal skiftes og vaskes i ordentlig varmt vann, likeså håndduker. Tror nok det er viktig å si ifra til barnehagen slik at de vet iallefall. Det klør når de har dette og sånn sett kan barn klø seg, putte fingerene i munnen e.l. på denne måten er det viktig å være litt obs.
Nasseline Skrevet 5. oktober 2004 #4 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg er helt enig i det du sier. Det kan være lurt å informere barnehagen. Og, ja, det er smittsomt - hele familien BØR ta samme kuren. Men det er ikke smittsomt som en epidemi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå