AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Jeg og min samboer skal til mine foreldre i år og feire jul. Vi blir borte fra 21 des til en dag i romjulen (har ikke bestemt oss helt).Vi har to nydelige pusejenter, og jeg lurer litt på hva som er best for dem, å bli med eller være igjen alene hjemme?De går begge ute og trives godt i hverandre sitt selskap. Vi har gode svigerforeldre som har tilbydd seg å se etter kattene, også har vi noen gode naboer som har tilbudt å slippe dem inn/ut hver dag.Kattene er ikke så lenge ute av gangen på vinteren, så jeg er litt redd for at de skal føle seg "utelåst" om ingen kommer å åpner når de vil inn. Naboene bor jo under et steinkast fra oss så det blir jo ikke sånn at de blir sperret ute i timesvis, men forde så brenner kattemor-hjertet mitt litt av tanken.Vi kan ta med pusene, men de hater å kjøre bil. Det er ca 4 timer å kjøre, og jeg tror ikke de ville ha syntes noe om det. Dessuten har mine foreldre hund (kattene er sånn halvveis vandt med hunder, og har møtt den aktuelle hunden mange ganger, men selv om de går greit sammen så blir det masse leven. De jager hverandre, snuser, bjeffer, og styrer. De slåss aldri,og kattene er ikke redd for den.) så jeg lurer litt på om kanskje det er mest hensynsfullt å la kattene bli hjemme.Vi kan i verste fall feire jul her hjemme, men da blir det bare meg og min samboer og jeg føler det blir ganske trist. De fleste katter klarer å være alene hjemme i noen dager med tilstrekkelig pass og hverandre som selskap, og katter vet jo ikke hva jul er, så de føler seg jo ikke "mer" forlatt - selv om det føles litt sånn for meg. Vi var i sommer på ferietur og da hadde vi den minste katten hos en venninne (hun gikk ikke ute da, så syntes en uke var for lenge for henne å bare gå hjemme) mens storekatten var alene hjemme med vinduet åpent så hun kunne komme og gå som hun ville + nabopass. Hva tenker dere? Anonymkode: 0ee8f...b07
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Så lenge noen passer dem ville jeg ha latt dem bli hjemme . Anonymkode: c6fc9...a46 5
Sirah Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Jeg ville latt dem bli hjemme. Du har jo masse pass til dem 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Seriøst naboen sin katt er så søt og interressant at jeg har lyst til å kidnappe den, derimot andre naboen sin er en drittkatte som klorte meg og smittet meg med virus. Anonymkode: c064e...98c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg hadde hatt dem hjemme om jeg hadde hatt så gode hjelpere som du har. Det blir mer som vanlig for dem og det er kjent og trygt. Men jeg skjønner deg godt :), du trøster jo deg selv mens du skriver og jeg forstår at du er veldig glad i kattene dine :).Håper dere finner en grei variant for deg også :).Joda, jeg har passet katt for ei dame som var på rehabilitering, katten måtte snakke i telefonen med mamma hver dag :). Det var nok mor som hadde det verst i de ukene! Anonymkode: 0ef98...03d 2
MapleSirup Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 De må få være hjemme slik jeg ser det.Katter er ikke veldig fleksible..De vil jo ikke trives hos andre. Kun forvirrende.Ditt behov for å ha de er nok ikke så relevant 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Dersom kattene har det bra hjemme, kan du evt medbringe deg denne http://www.vg.no/nyheter/utenriks/japan/katteelsker-naa-faar-du-katteduft-paa-flaske/a/23579428/dersom savnet for deg blir for stort Anonymkode: e5a2b...e73 2
Tvist Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Jeg hadde tatt med meg mine, de hadde ikke kunnet være hjemme uten mye oppmerksomhet i mange dager.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 De må få være hjemme slik jeg ser det.Katter er ikke veldig fleksible..De vil jo ikke trives hos andre. Kun forvirrende.Ditt behov for å ha de er nok ikke så relevant Jeg har ikke et behov for å ha de med. Jeg lurer på hva som blir best for dem.Kattene har vært med på besøk til foreldrene mine før når jeg har vært der en stund og da har de trivdes veldig bra. Fått gå ute og tatt seg godt til rette. Men jeg lurte uansett ikke på hva som blir best for meg, men for kattene. Tenker siden det er vinter og de kanskje fryser ute? Kanskje jeg bare er paranoid med kattene mine Men uansett, takk for gode svar! Tenker de får det fint her hjemme selv om vi er bortreist. Katter vet jo tross alt ikke hva jul er Anonymkode: 0ee8f...b07 1
Gjest Tigress Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 La dei vere heime aleine med nabopass. Det funkar veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå