Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde muntlig eksamen i dag, gruppevis på masternivå, og vi fikk D. Vi var den dårligste av de fire gruppene som gikk opp til eksamen. Jeg er kjempeskuffa over både meg selv og gruppa. Jeg føler jeg burde ha kunnet gjort mer, samtidig som jeg vet at vi har brukt kjempemye tid på faget (betydelig mer tid enn på de to andre emnene vi tok dette semesteret). Jeg er en typisk "flink pike" og har aldri fått en D før i mitt liv, og som en følge av dette har jeg hatt et lite hysterisk sammenbrudd etter at vi fikk vite resultatet. Jeg forventet en A eller en B ut i fra reaksjonene til sensorene under eksamen, som smilte og nikket mens vi snakket på det vi tolket som en oppfordrende måte som tydet på at det vi sa var både bra, riktig og det de var ute etter.

Jeg synes begrunnelsen vi fikk var veldig dårlig (vi fikk trekk for én ting som vi ikke tok opp i løpet av eksamen, men dette var ikke noe vi ble eksplisitt spurt om). Med andre ord, eksaminatorene prøvde aldri å spørre oss om de delene av pensum som vi fikk trekk for å ikke snakke om under muntlig eksamen. Jeg tror ikke vi har noen instanser å klage til ved UiO(?). for det virker for meg veldig uklart hvilke rettigheter man har ved muntlig eksamen kontra skriftlig eksamen. 

Kan noen fortelle meg om en D på vitnemålet er veldig destruktivt for fremtidsmulighetene mine? De fleste andre fagene jeg har tatt på masternivå er godkjent/ikke godkjent, så jeg føler at en D veier mye tyngre her enn det hadde gjort på bachelornivå... Er redd for å bli stemplet som en D-student i arbeidslivet, når sannheten er at jeg for det meste bare har A og B på bacheloren min, men har hørt at arbeidsgivere veier masterkarakterer mye tyngre... Jeg er rett og slett bare veldig lei meg, og vurderer å kutte ut hele masteren og heller bare gå ut i arbeidslivet. Ser liksom ikke vitsen med det hvis jeg bare får dårlige karakterer og "bestått". De fagene jeg skal ta til våren er også bestått/ikke bestått, så jeg føler liksom at den enslige D'en i og for seg gir en indikasjon på at jeg ikke er bra nok...

Anonymkode: ced70...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta emnet opp igjen?

Anonymkode: fdeef...404

• Liker 1
Skrevet

På muntlig eksamen har du ikke klagerett, og den eneste begrunnelsen du har rett på får du på eksamensdagen. 

Og for all del, gjør ferdig masteren :) Det ser sykt mye bedre ut å ha en master, enn å ha droppet ut fra en master. Alle karakterer betyr at du behersker emnet og en D er ikke farlig. Alle kan ha et dårlig semester eller en dårlig dag. 

• Liker 3
Skrevet

Ossen retning er dette da? er det økonomi, natmat, medisin, juss osv..

Skrevet

Kommer helt an på hva du holder på å utdanne deg til. Noen arbeidsgivere krever gjerne toppkarakterer, mens andre bryr seg mer om hvordan du er som person, hvordan CV og søknad er, hvordan du fremstår på intervju, andre ferdigheter eller kompetanse du kan ta med deg inn i arbeidet osv...
Jeg selv har et snitt mellom C og D foreløpig. Men jeg er tilbudt jobb allerede nå, selv om jeg ikke er ferdig før til sommeren. Men under min utdanning er det mye praksis. Så der teller praksisvurderinger en del og kan være med på å veie opp for "dårlige" karakterer. 

Anonymkode: 756b9...436

• Liker 1
Skrevet

Hva studerer du?

Nå har ikke jeg master, men fikk selv en D en gang på muntlig. Alltid vært vant til å få bedre karakterer enn det. Jeg var bare så fryktelig nervøs, og hadde uflaks med temaet vi fikk (selvfølgelig det ene av 20 temaer jeg hadde lest minst på). Men jeg har nå kommer meg ut i arbeidslivet likevel:) 

Anonymkode: 71452...0a5

Skrevet

Hvordan en D blir tolket i arbeidslivet kommer jo veldig an år hva som er normalt på studiet ditt. Enkelte studer er jo slik at alle får A og B eller tar opp fag til de får A eller B. Jeg går på en sivilingeniørlinjen på NTNU og jeg gjør det stort sett litt over middels bra i forhold til resten av klassen min og jeg har C i snitt (har veldig typiskt fått to C-er en B og en D hvert semester). Jeg syntes D var krise i starten av studiet , men har etter snart 5 år lært meg at det gjør ikke så mye. Er jo selvsagt enkelte arbeidsgivere som ville sagt at karakterene mine er dårlige, men da vil jeg heller jobbe hos noen andre som ikke stiller skyhøye krav. Jeg var på jobbsøkerkurs nå i høst og da fikk vi se en undersøkelse utført hos bedrifter som ansatte siving-er over hva som var viktigst når de anså en kandidat og da kom erfaring/kompetanse, personlig egenskaper, fagkombinasjon, referanser og utdanning alle før karakterer i viktighetsgrad.  Men som sagt, vanskelig å si noe når man ikke vet noe om hvilken utdannielse du tar.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan en D blir tolket i arbeidslivet kommer jo veldig an år hva som er normalt på studiet ditt. Enkelte studer er jo slik at alle får A og B eller tar opp fag til de får A eller B. Jeg går på en sivilingeniørlinjen på NTNU og jeg gjør det stort sett litt over middels bra i forhold til resten av klassen min og jeg har C i snitt (har veldig typiskt fått to C-er en B og en D hvert semester). Jeg syntes D var krise i starten av studiet , men har etter snart 5 år lært meg at det gjør ikke så mye. Er jo selvsagt enkelte arbeidsgivere som ville sagt at karakterene mine er dårlige, men da vil jeg heller jobbe hos noen andre som ikke stiller skyhøye krav. Jeg var på jobbsøkerkurs nå i høst og da fikk vi se en undersøkelse utført hos bedrifter som ansatte siving-er over hva som var viktigst når de anså en kandidat og da kom erfaring/kompetanse, personlig egenskaper, fagkombinasjon, referanser og utdanning alle før karakterer i viktighetsgrad.  Men som sagt, vanskelig å si noe når man ikke vet noe om hvilken utdannielse du tar.

Takk for dette innlegget! Jeg er ikke TS men går indøk - NTNU og synes det er blytungt. Jeg er jo redd for at noen fra f.eks NHH skal bli valgt foran meg der det (etter ryktet) er gått inflasjon i Aer og at arbeidsgiver dermed tenker at disse er bedre enn meg, enda studiet både er enklere og det i tillegg er flere som får toppkarakterer. Men etter det du sier så vektlegger de altså utdannelse mer enn selve karakterene. Tror du det vil være mer attraktivt med NTNU enn NHH for eksempel? Lurte også på hvordan man skaffer seg obb i femte klasse. Tar man selv kontakt med bedrifter? Har jo hørt at de fleste får jobb før endt studie.

Anonymkode: f6419...454

Skrevet

Takk for dette innlegget! Jeg er ikke TS men går indøk - NTNU og synes det er blytungt. Jeg er jo redd for at noen fra f.eks NHH skal bli valgt foran meg der det (etter ryktet) er gått inflasjon i Aer og at arbeidsgiver dermed tenker at disse er bedre enn meg, enda studiet både er enklere og det i tillegg er flere som får toppkarakterer. Men etter det du sier så vektlegger de altså utdannelse mer enn selve karakterene. Tror du det vil være mer attraktivt med NTNU enn NHH for eksempel? Lurte også på hvordan man skaffer seg obb i femte klasse. Tar man selv kontakt med bedrifter? Har jo hørt at de fleste får jobb før endt studie.

Jobb skulle det selvfølgelig stå :)

Skrevet

Ah, så sykt dårlig gjort. Høres faktisk ut som de sensurene var helt på tryne. 
Jeg syns det burde være MYE høyere krav til de som retter prøver og eksamen til folk! først og fremst burde det vert utarbeidet et formelt skjema som alle må følge. For det andre, å ikke kunne en ting, kvalifiserer ikke dere til en D. 

Jeg opplevde at jeg kunne alt, sensoren begynner å spørre litt rundt og rundt og det var til slutt en ting jeg ikke kunne formulere meg på helt - selv om jeg var innenfor ,var det litt klønete fremførelse. fikk en B istedenfor A. Sterk B, sier de. 

Så å ikke kunne EN ting= B
hvor mange ting kan man ikke kunne for å få C? Er det dette som er kravene? 

Anonymkode: 55dec...439

• Liker 3
Skrevet

Ah, så sykt dårlig gjort. Høres faktisk ut som de sensurene var helt på tryne. 
Jeg syns det burde være MYE høyere krav til de som retter prøver og eksamen til folk! først og fremst burde det vert utarbeidet et formelt skjema som alle må følge. For det andre, å ikke kunne en ting, kvalifiserer ikke dere til en D. 

Jeg opplevde at jeg kunne alt, sensoren begynner å spørre litt rundt og rundt og det var til slutt en ting jeg ikke kunne formulere meg på helt - selv om jeg var innenfor ,var det litt klønete fremførelse. fikk en B istedenfor A. Sterk B, sier de. 

Så å ikke kunne EN ting= B
hvor mange ting kan man ikke kunne for å få C? Er det dette som er kravene? 

For å få karakteren A skal prestasjonen din være "fremragende". Dersom du har et kunnkapshull er ikke prestasjonen din det.

Anonymkode: 46380...dd2

• Liker 9
Skrevet

For å få karakteren A skal prestasjonen din være "fremragende". Dersom du har et kunnkapshull er ikke prestasjonen din det.

Men på NHH får maaaaange A og jeg tviler på at det er så utrolig mange som er "fremragende", i såfall er pensum for lett

• Liker 2
Skrevet

Å ikke kunne noe om et emne kaller jeg kunnskapshull, å ikke kunne et tilfeldig utvalgt spørsmål innenfor det emne kaller jeg å være menneskelig. Jeg mener bare at de ikke har formelle krav for vurdering og mye går etter magefølelsen. 

Har jo vert masse styr i media om de som har klaget på en E og fått en A, og de som klager på en B og får stryk. Hvordan kan det være ok at to forskjellige sensurer vurderer en oppgave så forskjellig? fra stryk til toppkarakter? 

• Liker 3
Skrevet

Uff. Jeg forstår hva du føler.

Hadde samme opplevelse på VGS. Jeg gikk på Handelsgym med veldig strenge krav, i tillegg til at jeg fikk 5 eller 6 i de fleste fag. Hadde en forferdelig sensor i muntlig eksamen og endte opp med 3. Var dypt ulykkelig, men fikk heldigvis trøst av foreldre som repeterte at slikt skjer noen ganger - det er få som har en "perfect track record".

Nå er dette selvsagt noe helt annet siden det gjelder master, men prinsippet består. Når det gjelder gruppearbeid, samt muntlige eksamener, så er ikke alt under din perfekte kontroll, alltid.

Hvor mye dette har ¨å si videre har jo alt å gjøre med din utdannelsesretning m.m. Jeg kan ærlig si at jeg ikke har blitt spurt om karakterer for jobbene jeg har søkt i voksen alder, men det er varierer jo mye med retning. Jeg går økonomi, søsteren min gikk jus og der er som kjent karakterer alt (dog de fleste retninger er ikke såpass ille).

Anonymkode: bd8fa...3bb

Skrevet

Nå går ikke jeg indøk, så vanskelig å si noe om hvordan situasjonen er i akkurat Indøk/NHH sammenligningen. Men sånn når det kommer til næringslivet generelt verdsettes ingeniører fra NTNU veldig høyt. Jeg er også rimelig sikker på at dem som rekruterer i større, seriøse bedrifter er veldig klar over vanskelighetsgraden på NTNU og at en C i snitt på NTNU kanskje kan sammenlignes med en B i snitt på en annen høyskole (det har jeg selv hørt fra en som driver med rekruttering for en veldig stor ingeniørbedrift i Norge). 

Når du skal skaffe deg fast jobb så kommer det vel an på kontaktene dine. For 3-4 år siden fikk nok mange jobbtilbud uten å gjøre så mye selv, men det er ikke så gode tider for ingeniører om dagene, og selv om man ikke nødvendigvis hadde tenkt seg en jobb i oljen så kommer den tusenvis av oppsagte ingeniører derfra og tar jobbene i de andre bransjene (det er vanskelig for en nyutdannet å konkurrere med folk med 10år+ erfaring fra arbeidslivet). Igjen, jeg har aldri blitt helt klok på dere fra indøk, så vet ikke hvor "ordinære" ingiørjobber dere går til etter utdannelsen, eller om det er mer økonomi/ledelse. Når det er så dårlig arbeidsmarked som det er for tiden er det i hvert fall ingen håp om å få jobbtilbudene servert i fanget, da må man ut å lete etter stilligsutlysninger (som det er ekstremt lite av) og søke. Om du har noen år igjen av studiet ditt, så tror jeg du skal være glad for det, for det ikke noe kjekke tider å gå ut som nyutdannet ingeniør på arbeidsmerkedet nå. Siste stilligen jeg søkte på var det 1500 søkere.. 

• Liker 2
Skrevet

Nå går ikke jeg indøk, så vanskelig å si noe om hvordan situasjonen er i akkurat Indøk/NHH sammenligningen. Men sånn når det kommer til næringslivet generelt verdsettes ingeniører fra NTNU veldig høyt. Jeg er også rimelig sikker på at dem som rekruterer i større, seriøse bedrifter er veldig klar over vanskelighetsgraden på NTNU og at en C i snitt på NTNU kanskje kan sammenlignes med en B i snitt på en annen høyskole (det har jeg selv hørt fra en som driver med rekruttering for en veldig stor ingeniørbedrift i Norge). 

Når du skal skaffe deg fast jobb så kommer det vel an på kontaktene dine. For 3-4 år siden fikk nok mange jobbtilbud uten å gjøre så mye selv, men det er ikke så gode tider for ingeniører om dagene, og selv om man ikke nødvendigvis hadde tenkt seg en jobb i oljen så kommer den tusenvis av oppsagte ingeniører derfra og tar jobbene i de andre bransjene (det er vanskelig for en nyutdannet å konkurrere med folk med 10år+ erfaring fra arbeidslivet). Igjen, jeg har aldri blitt helt klok på dere fra indøk, så vet ikke hvor "ordinære" ingiørjobber dere går til etter utdannelsen, eller om det er mer økonomi/ledelse. Når det er så dårlig arbeidsmarked som det er for tiden er det i hvert fall ingen håp om å få jobbtilbudene servert i fanget, da må man ut å lete etter stilligsutlysninger (som det er ekstremt lite av) og søke. Om du har noen år igjen av studiet ditt, så tror jeg du skal være glad for det, for det ikke noe kjekke tider å gå ut som nyutdannet ingeniør på arbeidsmerkedet nå. Siste stilligen jeg søkte på var det 1500 søkere.. 

Har vel ingen kontakter egentlig, er det vanlig å ha mange kontakter før man er ferdig utdannet? Må jo bli i nettverket til foreldre eller venners foreldre og har egentlig ikke lyst på jobb med noen "kjente", vil stå på egne ben. Du sier noe med oljen, det er triste tider vi går i møte. Ante ikke at tallene var såpass ille, arbeidsmarkedet generelt om dagen er jo veldig hardt, bare en jobb i matbutikk er jo så godt som umulig. Tror indøk kan brukes til det meste, ingeniørjobber, økonomi, konsulentvirksomhet osv. er det ansett som en litt lett vei av dere ordentlige ingeniører? :P Går andre året så har noen år igjen, heldigvis. Men vurderer også utlandet, det er vel muligheter i andre land nedover Europa? Evt USA? Har du noen planer dersom du ikke får jobb med en gang etter studiet?

Skrevet

Har vel ingen kontakter egentlig, er det vanlig å ha mange kontakter før man er ferdig utdannet? Må jo bli i nettverket til foreldre eller venners foreldre og har egentlig ikke lyst på jobb med noen "kjente", vil stå på egne ben. Du sier noe med oljen, det er triste tider vi går i møte. Ante ikke at tallene var såpass ille, arbeidsmarkedet generelt om dagen er jo veldig hardt, bare en jobb i matbutikk er jo så godt som umulig. Tror indøk kan brukes til det meste, ingeniørjobber, økonomi, konsulentvirksomhet osv. er det ansett som en litt lett vei av dere ordentlige ingeniører? :P Går andre året så har noen år igjen, heldigvis. Men vurderer også utlandet, det er vel muligheter i andre land nedover Europa? Evt USA? Har du noen planer dersom du ikke får jobb med en gang etter studiet?

Du kan jo skaffe deg et nettverk gjennom sommerjobber eller om man er med på bedriftspresentasjoner eller andre arrangement hvor næringslivet er tilstedet. Jeg kommer også til å skrive en masteroppgave etter jul hvor en av veilederene mine er fra en uteforstående bedrift, det er jo også en potensiell kontakt. 

Indøk er vel litt uglesett av de fleste andre ingeniørlinjene på Gløs, men det er jo mest humoristisk ment. Jeg kan vel være ærlig å si at vi som går ordentlige tekniske tunge retninger ser kanskje på Indøk som en ikke like "ingeniør-ingeniør"-retning, men mer en blanding mellom ingeniør og økonom (og kanskje derfor noen mener at det ikke burde være en siving grad, men noe helt annet). Men for all del, jeg aner ikke hva dere driver med, så jeg skal ikke påstå noe som helst. Og dere har jo også kommet inn på en av siving-ene med høyest snitt, så det er jo imponerende :)

Om jeg ikke får meg jobb før august neste år, så blir det nok PPU på meg sånn at jeg blir lektor i matte og fysikk. Men selv da kommer jeg nok til å fortsette å søke og hoppe av om jeg får et jobbtilbud. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo skaffe deg et nettverk gjennom sommerjobber eller om man er med på bedriftspresentasjoner eller andre arrangement hvor næringslivet er tilstedet. Jeg kommer også til å skrive en masteroppgave etter jul hvor en av veilederene mine er fra en uteforstående bedrift, det er jo også en potensiell kontakt. 

Indøk er vel litt uglesett av de fleste andre ingeniørlinjene på Gløs, men det er jo mest humoristisk ment. Jeg kan vel være ærlig å si at vi som går ordentlige tekniske tunge retninger ser kanskje på Indøk som en ikke like "ingeniør-ingeniør"-retning, men mer en blanding mellom ingeniør og økonom (og kanskje derfor noen mener at det ikke burde være en siving grad, men noe helt annet). Men for all del, jeg aner ikke hva dere driver med, så jeg skal ikke påstå noe som helst. Og dere har jo også kommet inn på en av siving-ene med høyest snitt, så det er jo imponerende :)

Om jeg ikke får meg jobb før august neste år, så blir det nok PPU på meg sånn at jeg blir lektor i matte og fysikk. Men selv da kommer jeg nok til å fortsette å søke og hoppe av om jeg får et jobbtilbud. 

Har absolutt planer om å få meg noen relevante sommerjobber, de fleste bedrifter ønsker primært fra 3.-5.årsstudenter så det blir sikkert greiere å søke etterhvert.

Hehe, ja, men man kan vel kanskje være enig i at det ikke helt er ingeniør. Valgte vel egentlig indøk fordi arbeidsmarkedet for ingeniører er blitt så dårlig og indøk finnes jo i flere land, eller tilsvarende da, med blanding av økonomi og teknologi så man har flere muligheter og kan sikkert velge realfagsbiten også. Har lest at noen jobber i Microsoft for eksempel, så noe teknisk innsikt har de nok da. Men de fleste gradene på Gløs er såkalte "integrert master", hvordan er det å bygge på i utlandet? Evt. ta 3 år ved NTNU og så master i utlandet? Er dette umulig siden det ikke er definert som en bachelor, eller vil universitetene se det an? Regner jo med at de fleste fag er dekket.

Trives du med å undervise? Synes vgs virker som et mareritt :P Både lønn og at det er et såpass "lavt" nivå i forhold til det man er vant til så kan ikke forestille meg at man får så mange utfordringer.

Synes forøvrig det er trist at mange som har hatt tunge år på Gløs og kjempet seg gjennom blir nødt til å gå arbeidsledig eller jobbe i matbutikk etter studiene. Denne oljekrisen blir vel ganske langvarig også

Skrevet

Har absolutt planer om å få meg noen relevante sommerjobber, de fleste bedrifter ønsker primært fra 3.-5.årsstudenter så det blir sikkert greiere å søke etterhvert.

Hehe, ja, men man kan vel kanskje være enig i at det ikke helt er ingeniør. Valgte vel egentlig indøk fordi arbeidsmarkedet for ingeniører er blitt så dårlig og indøk finnes jo i flere land, eller tilsvarende da, med blanding av økonomi og teknologi så man har flere muligheter og kan sikkert velge realfagsbiten også. Har lest at noen jobber i Microsoft for eksempel, så noe teknisk innsikt har de nok da. Men de fleste gradene på Gløs er såkalte "integrert master", hvordan er det å bygge på i utlandet? Evt. ta 3 år ved NTNU og så master i utlandet? Er dette umulig siden det ikke er definert som en bachelor, eller vil universitetene se det an? Regner jo med at de fleste fag er dekket.

Trives du med å undervise? Synes vgs virker som et mareritt :P Både lønn og at det er et såpass "lavt" nivå i forhold til det man er vant til så kan ikke forestille meg at man får så mange utfordringer.

Synes forøvrig det er trist at mange som har hatt tunge år på Gløs og kjempet seg gjennom blir nødt til å gå arbeidsledig eller jobbe i matbutikk etter studiene. Denne oljekrisen blir vel ganske langvarig også

Det er jo lagt opp til å kunne ta et utvekslingsår i 4.klasse. Jeg gjorde det ikke, så jeg er vel siste personen å spørre om utvekslingsår eller det å ta større deler av masteren i utlandet. Der bør du ta kontakt med stuideveilder og spørre. Vi som går 5årig master på Gløs får jo ikke bachelor etter 3 år, så det er nok noe som gjør det litt problematisk å slutte på ntnu etter 3 år og begynne på et 2åring masterprogram på et universitet i et annet land. Jeg vil tro at om du ønsker å studere i utlandet, så må du fortsette på ntnu, men legge opp fagene og slikt i utlandet til å passe med det du eventuelt skulle tatt om du var i norge. Men nå snakker jeg bare ut fra fornuft, dette vet jeg ingenting om. Ta kontakt med studieveileder! :)

Jeg trives med å lære bort, ja. Og som lektor i matte og fysikk kan man jo få jobb som matte- og fysikklærer på vgs, altså stor sannsynlighet for å få elever som liker realfag og som derfor har valgt selv å ha det. Nå snakker jeg jo bare av egne erfaringer, men når jeg tenker på klassene jeg har hvert en del av gjennom årene, så er det uten tvil realfagsklassene mine på vgs jeg ville undervist for. Tror prosentvis innhold av skoleflinke og lærevillige elever er ofte ganske mye høyere i disse klassene enn i andre. Også er det jo også tema jeg selv brenner veldig for. Lønn for lektorer er j hakket under siving, men nå har jeg ikke tenkt å ta PPU for å bli lektor resten av mitt liv. Om jeg ikke får jobb innen august så begynner jeg på pedagogikk, men hopper av om jeg skulle få jobb som siving i løpet av det året. Og jeg vil nok hele tiden søke for å få jobb innen ingeniøremnene mine. Men jeg tror en arbeidsgiver i fremtiden vil verdsette et år med pedagogikk studier langt mer enn et år i kassen på Rema. 

Når det kommer til oljekrisen, så tror jeg det er en langvarig endring dette. Men forholdene for ingeniører vil nok bedre seg uansett. Det er bare litt kaos i omstillingsperioden nå. Trolig vil vi nå kunne ta i bruk all den ledige arbeidskraften til å få gjort mer på andre fagfelt. Det tar bare litt tid å få det opp å gå. Så jeg har god tro på at arbeidsledigheten til ingeniører kommer til å gå ned, men det vil nok ta litt tid. 

Skrevet

Masteroppgaven veier nok tyngst og jeg synest du absolutt skal gjennomføre :)  Men jeg vet akkurat hvordan du føler det. Jeg var nemlig der du var i fjor.  Fikk D på muntlig eksamen på masternivå og følte meg helt forferdelig etterpå. Det var individuell  muntlig og som deg hadde jeg en kjempegod følelse under muntlig eksamen. Jeg fremførte et presetasjon som jeg hadde laget på forhånd også måtte jeg svarte på spørsmål etterpå. Jeg synest presentasjonen min var skikkelig god og i tillegg svarte jeg rett på alle spørsmål. Jeg trodde seriøst jeg skulle få A eller B da jeg gikk ut. Sist gang jeg hadde en sånn følelse etter muntlig eksamen fikk jeg B. Jeg ble så utrolig lei meg da jeg fikk slengt en D i trynet og som deg synest jeg begrunnelsene var utrolig dårlig. Sensor kom ikke med noe konstruktivt og fokuserte bare på det negative, som bare var flisespikkeri. Hun var skikkelig streng. Jeg ble veldig lei meg og vurderte å slutte rett etterpå. 

Fikk høre senere at sensor hadde vært sykt strenge med de andre også og gitt C til de jeg forventet skulle få A eller B. I tillegg var nok de interne eksaminatorene veldig uenig med ekstern sensor. De diskuterte i over 10 minutter før jeg ble tilbakekalt for karakter, noe som er uvanlig lenge.

Senere har de ikke betydd så mye. Jeg har klart meg greitt til nå og i tillegg har jeg fått veldig gode tilbakemeldingere på masteren som jeg jobber med nå. I tillegg er det også en gruppekarakter og det kan neppe telle så mye. En D har ikke så myee å si til og fra når du har så gode resultater ellers. Stå på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...