Gå til innhold

Hva tenker du om kjente som plutselig har lagt på seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at "oi, hun må ha fått seg en depotsprøyte stakkar, ante ikke at hun var psykiatrisk pasient" eller noe sånt... Utover det så tenker jeg ikke noe utover at jeg observerer forandringen. - Omtrent som når en observerer at folk skifter frisyre eller hårfarge, eller har fått seg hund?

Men det er jo flott at du observer så mye da.

Anonymkode: 8ba68...e0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke det.

Jeg tror at du har et fornuftig fokus, og at du bryr deg om mennesker og at du ikke har et over-fokus på utseende

(De som har vært ivrige i å kommentere min kropp, er nettopp de som var SYKELIG BESATT AV SIN EGEN VEKT OG UTSEENDE, noe jeg tror at du ikke er :)

Anonymkode: 0635c...cc0

Takk, det var veldig hyggelig sagt. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i den sitasjonen der jeg la på meg 25 kg på under et år. Merkelig nok var det så å si ingen som sa noe bortsett fra mamma som forsiktig nevnte at hun så at jeg hadde lagt på meg og ville hjelpe meg å gå ned litt i vekt. Så gikk jeg ned 25 kg igjen, og da fikk jeg masse kommentarer: "Så tynn du har blitt", "spiser du noe som helst??", "Hva har du gjort for å bli så tynn?", "Nå må du ikke gå ned mer i vekt". Jeg syntes ikke det var så veldig behagelig, jeg hater at folk kommenterer kroppen min.

Uansett så tenker jeg ikke noe negativt om personer som har lagt på seg mye, for jeg har vært der selv, og jeg kommenterer det i alle fall ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Er det kun snakk om litt ekstra vekt de bare hadde godt av å få på seg uansett, tenker jeg at det er flott. Hvis personen er blitt overvektig/i overkant, tenker jeg at personen sliter med noe/har sluttet å bry seg, og det synes jeg er trist. :)  Selvfølgelig tenker de fleste over det, dersom det er stor forskjell - og ikke til det bedre. Det blir lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått opp 10 kg på tre mnd nå og kommentarene jeg har fått er at jeg endelig har fått former og at jeg var en strek før. I følge bmi og så har jeg gått.fra undervektig til normal. Men den følelsen av at ingen klær passer og sånt er likevel fæl. Føler meg nok større enn jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la på meg 10 kg av medisiner jeg brukte for og roe ned og sovne om kvelden i student tiden. 

Så er fullt mulig medisiner,og man trenger ikke være psykisk syk for å gå på medisiner som man legger på seg av. 

I mitt tilfelle fikk jeg også kommentarer at hvis jeg bare spiste mindre usunt så ville jeg gå ned igjen -_- (hadde helt normalt kosthold og spiste ikke mye usunt). 

Jeg tror man ikke skal legge seg opp i sånt. Blir feil å tenke "å stakkars har hatt det psykisk tungt" og. Kan virkelig være alt mellom himmel og jord. Man kan slite litt psykisk og gå på medisiner uten å måtte bli stemplet som en stakkars psykisk syk person og. Har vært oppi det selv, der jeg prøver å forklare hvorfor jeg bruker medisiner, og så overdriver folk noe kolossalt fordi det plutselig er så synd på meg... er ikke mindre menneske jeg enn andre. Er ikke feilfri men er like oppgående som alle andre.

La det være.

Anonymkode: 08035...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg ikke på mer enn ett sekund.

Om det er mennesker jeg ser hver dag så legger jeg ikke merke til det, og om det er mennesker jeg møter med års mellomrom så noterer jeg bare endringen uten at det starter lange tankeprosesser.

Livet er dynamisk og dynamikk betyr endringer.

Anonymkode: 838ea...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere når dere ser feks et familiemedlem/venn/bekjent som pluselig har lagt på seg en del?

Tenker da hvis det feks har gått 1år-6mnd siden sist dere så hverandre. 

Jeg har det siste året gått opp 15kg. Kjente ser det nok, men jeg lurer på hva de tenker....

Anonymkode: 61241...263

"Puuuh, ikke bare meg!"

Anonymkode: e3a60...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er litt så tenker jeg ikke over det, men jeg møtte ei jente på toget som jeg ikke kjente igjen med en gang, hadde gått 1år+ siden jeg så henne sist og hun var nesten ukjennelig, hun var helt seriøst dobbelt så stor, og ikke på en kledelig måte men så oppblåst ut og rett og slett så ut som hun hadde det elendig.  Da tenkte jeg " herregud, er det henne?" det var tydelig at hun kjente meg igjen men stirret i gulvet. Jeg smilte og sa hei da, så småpratet vi litt, var ikke mange minuttene før jeg gikk av. Etterpå tenkte jeg " herregud hva har skjedd med den vakre jenta, må være noe alvorlig". Ble rett og slett litt trist etterpå, men sånn er jo livet, ting skjer. Tenkte på henne i flere dager etterpå.

Normalt går man jo opp og ned i vekt, det gjør jo jeg også, og normale svinginger tenker man ikke over, ikke jeg vertfall, men sånne litt ekstreme forvandlinger da tenker jeg at det har skjedd noe i livet til det mennesket som har ført til det. Fått seg en knekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vektoppgang opp eller ned registrerer jeg ikke. Men 15 kg er såpass mye at jeg hadde reagert og fundert på hvorfor. Forhåpentligvis ville vennen min påpekt det selv, så kunne vi "kommet forbi det" og snakket om andre ting. 

Anonymkode: 8b953...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv lagt på meg en del dette året :( Gruer meg nesten til å reise hjem i julen. Får vel en del kommentarer fra familien om hvor feit jeg liksom har blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere når dere ser feks et familiemedlem/venn/bekjent som pluselig har lagt på seg en del?

Tenker da hvis det feks har gått 1år-6mnd siden sist dere så hverandre. 

Jeg har det siste året gått opp 15kg. Kjente ser det nok, men jeg lurer på hva de tenker....

Anonymkode: 61241...263

jeg vil nok registrere det, men jeg spekulerer ikke hvorfor. På 6 mnd vil ikke folk legge på seg 20 kg pga mindre aktivitetsnivå. Da har personen sittet dønn i en stol og spist veldig mye. Da har du noen plager. Har et fam mld som var slank. Pga alvorlig sykdom så ble det mye medisiner som ga vektøkning. Voldsomt også. En bekjent som var veldig slank fikk kreft. Etter beh med medisin gjorde henne til en tønne i figur. Så ikke alle som er tykke er inaktive og spiser mye,trener lite. Desverre er mye folk farget av at tykke folk er late storspiser. 

Anonymkode: 9a87a...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm

Hva tenker man om noen som har gått mye ned i vekt, da? Jeg kan ikke gi et generaliserende svar på dette eller det TS spør om.

Hva man tenker om de som har gått mye ned i vekt og om de som har gått mye opp i vekt, kommer også an på hvor godt man kjenner personene det er snakk om, og hvordan vekten var før ( var de undervektig, normalvektig, overvektig osv)

Anonymkode: 0635c...cc0

jeg fikk høre at jeg måtte være narkoman for så slank hadde ingen trodd jeg kunne bli selv. Jeg flyttet til Oslo med 80kg (var 90kg på det største) er 55kg nå. Ser normal ut og ikke for tynn. Var nede på 48kg en høst da jeg ble dumpa av eksen. Det var kun kjærlighetssorg og jeg la de fort på meg igjen. 

Jeg kommer fra en liten plass der folk snakker og rykter sprer seg fort. Ikke så veldig gøy når foreldrene mine fikk høre at datteren deres var blitt narkoman, når både de og mine nærmeste rundt meg visste at dette ikke var eller er tilfelle. 

heller ikke så gøy at folk mener at "dette har jeg ikke klart selv".  Viljestyrken min er det faktisk ikke noe galt med. 

Så om man er blitt tykkere elle tynnere... Spiller det noen rolle? :) ... Med mindre man mener det er farlig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk høre at jeg måtte være narkoman for så slank hadde ingen trodd jeg kunne bli selv. Jeg flyttet til Oslo med 80kg (var 90kg på det største) er 55kg nå. Ser normal ut og ikke for tynn. Var nede på 48kg en høst da jeg ble dumpa av eksen. Det var kun kjærlighetssorg og jeg la de fort på meg igjen. 

Jeg er fascinert av sånne som deg:  Fra 90 kg til 48 kg! Det er ganske ekstremt. Du må jo skifte ut hele garderoben når du går så dramatisk opp og ned :sjokkert: 

Jeg har en bekjent som holder på sånn, og jeg vet aldri hvilken versjon jeg vil møte om det går lenge mellom hver gang. Det er klart at man er den samme, men en person på 90 kg ser helt annerledes ut enn en med 30 kg mindre og det er alltid litt mind fuck å forholde seg til vedkommende. 

Prøver ikke å være frekk, er bare oppriktig fascinert av mennesker som går opp og ned så mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke jeg tenker så mye over det, annet enn at jeg registrerer det, på lik linje som om de hadde fått ny sveis eller byttet klesstil...

Anonymkode: a7825...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fascinert av sånne som deg:  Fra 90 kg til 48 kg! Det er ganske ekstremt. Du må jo skifte ut hele garderoben når du går så dramatisk opp og ned :sjokkert: 

Jeg har en bekjent som holder på sånn, og jeg vet aldri hvilken versjon jeg vil møte om det går lenge mellom hver gang. Det er klart at man er den samme, men en person på 90 kg ser helt annerledes ut enn en med 30 kg mindre og det er alltid litt mind fuck å forholde seg til vedkommende. 

Prøver ikke å være frekk, er bare oppriktig fascinert av mennesker som går opp og ned så mye. 

går ikke opp og ned mye. Jeg gikk fra 90kg til 55kg på ca 2år. Jeg hadde hatt stabil vekt en stund da jeg gikk fra 55kg til 48kg. Dette varte ca ett halv år etter brudd med eksen. Da ble det lite mat, søvn og mye fest. Drukna sorgene litt. Møtte min nåværende kjæreste for 5år siden i januar og da gikk jeg opp til rundt 55kg igjen på noen mnd og har holdt meg der siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...