Gå til innhold

Sittende roing / markløft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

i  nybegynnerprogrammet på fitnessbloggen, så står sittende roing som en av øvelsene. Denne kan erstattes med markløft skriver de. Men er det øvelser som tar de samme musklene? Siden de kan erstatte hverandre altså?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Endret av MiniMjau
Skrevet

...nei? Det er da ingenting som kan erstatte markløft.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si nei, Slik hun gjør sittende roing så er jo korsryggen statisk og hun bøyer armene for å dra vekten. Ved markløft så er armene statisk, mens man korsryggen er dynamisk. Ville tro at om hun skulle erstatte markløft med sittende roing så burde hun hatt brukt korsryggen til å dra, kan godt bruke armene etter man har brukt korsryggen for å slå sammen to øvelser i ett.

I tillegg er jo vanlig markløft slik at man løfter med bena, selv om det finnes versjoner av markløft med stive ben.

Men jeg har ikke peiling på styrkeøvelser så si gjerne om jeg tar feil.

Anonymkode: 26b5e...59d

Skrevet

i  nybegynnerprogrammet på fitnessbloggen, så står sittende roing som en av øvelsene. Denne kan erstattes med markløft skriver de. Men er det øvelser som tar de samme musklene? Siden de kan erstatte hverandre altså? 

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Linken funker ikke. Uansett, spør om hjelp på fitnessbloggen!

Anonymkode: dd578...e2e

Skrevet

Linken funker ikke. Uansett, spør om hjelp på fitnessbloggen!

Anonymkode: dd578...e2e

Ops!  Endret lenken nå. Så nå virker den. 

Skrevet

...nei? Det er da ingenting som kan erstatte markløft.

haha, ja det er jo en annen sak, men det var ikke temaet her :) 

enig med deg at markløft er topp! 

• Liker 1
Skrevet

Markløft kan ikke erstatte sittende roing nei. Det er jo to helt ulike øvelser. Sittende roing tar hovedsaklig på musklene i øvre del av ryggen/mellom skulderbladene, mens markløft går på ryggstrekkerne, setemusklene og hamstrings. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...