Gå til innhold

Vanlig at er åring velger vekke pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på over et år. Hun er skikkelig mamma dalt, det er helt greit det i grunn, men hun velger mormor foran Pappaen sin. Er det vanlig ? Av og til blir hun sur når far tar henne når hun våkner og slike ting. Merker samboeren min synes dette er kjipt. Han blir veldig lei seg når hun ikke velger han fremfor andre. 

Er det noen andre som har det sånn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel helt normalt, har aldri hørt om noen som ikke har opplevd at barnet har hatt sine favoritter i perioder. De tenker jo ikke på at det kan oppleves sårende for den som blir "valgt bort", de er jo så små. Barnet mitt hadde perioder hvor det kun var pappa som gjaldt, perioder hvor det kun var jeg som gjaldt og noenganger var det mormor som var toppen :)

Anonymkode: e8e44...e99

• Liker 1
Skrevet

At små barn kan velge mormor eller andre i familien foran mor eller far er ikke så rart, det er ikke personer de ser hver dag, men gjerne har et veldig godt forhold til og opplever det som positivt å være sammen med. Når "tilgangen" er begrenset er det ekstra stas å få være med akkurat den personen. Slikt går i perioder, det samme med hvem de velger først av mor og far. Vår toåring kan bli illsint en dag for at det er jeg som kommer og henter ham om morgenen, mens andre dager er det pappaen som får kjeft, bruker ikke energi på å ta det personlig, vi er begge likeverdige omsorgspersoner for ham.

Skrevet

Det vil endre seg med jevne mellomrom, 10åringen jeg har driver fortsatt med slikt innimellom.

Akkurat nå er hun inne i en slik mamma-periode og for et år siden var hun veldig på bestemor.

Anonymkode: f1613...c52

Skrevet

Mini som nettopp har blitt to har hatt en laaaaang periode hvor kun jeg har vert brukende. Nå de siste ukene har denne endelig løst seg og han velger pappan like mye som meg. Dette har vert vondt for pappan selvsagt, men de har nok slike perioder de fleste.

Anonymkode: b04fa...d4d

Skrevet

Våre har også sine favoritter. Det går både på kjemi og litt etter hvem som er mest sammen med barna i perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...