Gå til innhold

Kan de pålegge meg dette ansvaret? Svømmelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som kontaktlærer på en barneskole. For noen måneder siden kom ledelsen og sa at jeg må ta over ansvaret for svømmeopplæringen på et annet trinn etter jul. Jeg føler jeg ikke har noe valg og tror de spør meg fordi jeg stort sett er grei og sier ja.

Jeg føler de pålegger meg altfor mye ansvar. Jeg kjenner ikke disse elevene og har ikke utdannelse innenfor svømmeopplæring heller. Dette blir altså mer arbeid for meg fordi jeg må lage vikaropplegg for disse hele dagene hvor jeg skal ha ansvaret for svømmingen. (vi må reise med kollektivt til svømmehall)  I tillegg er det bare uerfarne studenter som er vikarer, og det er mye jobb å komme tilbake for å "rydde opp" etter vikartimer. 

Jeg har virkelig ikke lyst til dette. Ledelsen kommer også hele tiden bort til meg og sier hvor bra det er at jeg skal ta over svømmingen. Jeg ønsker heller at elevene skal få den svømmeopplæringen de har krav på, av en som kan det, men skolen har veldig dårlig økonomi. 

Anonymkode: b8097...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du oppdatert livredningskurs (mindre enn et år siden du tok og bestod kurset)? Hvis ikke har dunikke lov til å ha svømmeundervisning. Dersom du har slikt kurs og kanskje også er den eneste på skolen som har det, tror jeg de kan beordre deg til å gjøre dette. Vikaren som går inn i dine timer, må ta for- og etterarbeidet for disse timene.

• Liker 3
Skrevet

Har du oppdatert livredningskurs (mindre enn et år siden du tok og bestod kurset)? Hvis ikke har dunikke lov til å ha svømmeundervisning. Dersom du har slikt kurs og kanskje også er den eneste på skolen som har det, tror jeg de kan beordre deg til å gjøre dette. Vikaren som går inn i dine timer, må ta for- og etterarbeidet for disse timene.

TS her:

Det er bare en som har livredningskurs på skolen, han som har svømmingen nå. Men av andre grunner (som jeg ikke synes er gode nok) "kan" ikke han ha svømming etter jul.

Jeg må altså på livredningskurs rett etter jul. Hvis det er noe tilgjengelig..

Skrevet

TS her:

Det er bare en som har livredningskurs på skolen, han som har svømmingen nå. Men av andre grunner (som jeg ikke synes er gode nok) "kan" ikke han ha svømming etter jul.

Jeg må altså på livredningskurs rett etter jul. Hvis det er noe tilgjengelig..

Da ville jeg sagt at jeg ikke ønsket det, og at de måtte finne en annen. Så får de beordre deg om de mener du er den eneste skikkede.

• Liker 6
Skrevet

Da ville jeg sagt at jeg ikke ønsket det, og at de måtte finne en annen. Så får de beordre deg om de mener du er den eneste skikkede.

TS her.

Jeg er nyutdannet. Klassen som har svømmingen har også to kontaktlærere som kunne tatt det. De har hatt svømming før med tidligere klasse. Synes det bare er rart at de skal dytte ansvaret på meg. Jeg har minst erfaring om alt på jobben og har nok med klassen jeg er kontaktlærer for. 

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg er nyutdannet. Klassen som har svømmingen har også to kontaktlærere som kunne tatt det. De har hatt svømming før med tidligere klasse. Synes det bare er rart at de skal dytte ansvaret på meg. Jeg har minst erfaring om alt på jobben og har nok med klassen jeg er kontaktlærer for. 

Akkurat dette synes jeg du skal si på en fin måte til ledelsen, samtidig som du spør etter begrunnelsen for hvorfor de har valgt deg.

• Liker 1
Skrevet

Ta en prat med klubbformann. Denne skal kunne rådgi deg ift samtale med ledelsen vedr dette. Å kaste en nyutdannet lærer ut på så dypt vann (yes, pun intended), er fryktelig usympatisk av ledelsen.

Anonymkode: 5c43e...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...