Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra og med januar blir høgskolen i Sør-Trøndelag en del av NTNU. Det er altså ikke høgskolen lengre, men universitetet. 

Lurer på om noen vet om det da blir obligatorisk med fag som exphil og exfac i alle studiene som tidligere var knyttet til høgskolen? Det var jo ikke slike fag i studiene der før. Har prøvd å sjekke studieplaner på nettsidene deres, men de for neste år er ikke lagt ut ennå. 

Anonymkode: 73e11...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra og med januar blir høgskolen i Sør-Trøndelag en del av NTNU. Det er altså ikke høgskolen lengre, men universitetet. 

Lurer på om noen vet om det da blir obligatorisk med fag som exphil og exfac i alle studiene som tidligere var knyttet til høgskolen? Det var jo ikke slike fag i studiene der før. Har prøvd å sjekke studieplaner på nettsidene deres, men de for neste år er ikke lagt ut ennå. 

Nei.

Anonymkode: 2a6ba...30d

Skrevet

Nei.

Sikker?

Skrevet

Sikker?

Ja.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg er helt sikker på at det ikke gjelder ALLE studier, men det kan komme på flere studier enn i dag. 
Jeg ser på sidene til Universitetet i Stavanger: der har f.eks et tradisjonelt høgskolestudium som sykepleie fått en slags exphil tilpasset dette studiet. Samtidig ser det ikke ut som om f.eks barnehagelærer- og lærerstudier har liknende fag på sin plan. 

Skrevet

Høgskolene i Nordland ble universitet for ikke så lenge siden, men de har likevel ikke innfør exphil på utdanninger som tidligere var under høyskolen.

Skrevet

Det vet ingen enda. Ikke en gang ledelsen.  Det er nettopp dette de skal finne ut av det neste halvåret, hvordan studieprogrammene skal se ut og hvilke fag man må ha (som exphil). Men det får vi nok uansett ikke vite før det nærmer seg neste skoleår, Ingen endringer ift. emner og studieløp skjer før neste år uansett, da alle som har begynt på hist mest sannsynlig får fullføre løpet de har startet uten endringer. 

Anonymkode: 1c4bc...735

Skrevet

Det vet ingen enda. Ikke en gang ledelsen.  Det er nettopp dette de skal finne ut av det neste halvåret, hvordan studieprogrammene skal se ut og hvilke fag man må ha (som exphil). Men det får vi nok uansett ikke vite før det nærmer seg neste skoleår, Ingen endringer ift. emner og studieløp skjer før neste år uansett, da alle som har begynt på hist mest sannsynlig får fullføre løpet de har startet uten endringer. 

Anonymkode: 1c4bc...735

Skjønner! Jeg skal begynne høsten 2016, på et studie som tidligere var på Hist, men som nå blir på NTNU. Derfor jeg lurer. Men hvis det blir obligatorisk med feks. exphil, så må de vel kutte ut noe annet i studieløpet, da? Ellers blir det jo for mye til sammen. 

Skrevet

Exphil vil jeg tro kommer. Siden det ble innført på sivingstudiet da NTH ble en del av NTNU. Og ja, slikt fjas går på bekostning av andre fag. Siving mistet innføringsemne i økonomi og jus. 

Anonymkode: 30c9a...8cc

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men ser ut til at ex.phil blir innført på gamle hist studier snart. Vi får vite i vår om vi slipper unna fordi vi allerede har en studieplan (der ex phil ikke inngikk da vi søkte oss inn) eller om vi må ta det istedetfor noe annet.

Noen andre som har hørt eller vet noe?

Anonymkode: ff5f7...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...