AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Har du noen gang hatt en forferdelig opplevelse hos frisøren? Da mener jeg ikke bare resultatet, men helhetsinntrykket :-) Anonymkode: 0375d...d81
lillekattepus Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Kom inn, sa jeg ville stusse håret og IKKE ha det kort what so ever. Kom ut med noe som likna på en hockey sveis. Aldri mer dit. Trenger ikke si mer.. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Jeg dro til frisøren for å stusse slitte tupper. Greit nok det. Så sa hun "oy så langt å fint hår du har, hvor lenge har du spart?". Jo da 10+ år sa jeg. Hadde langt hår og naturlige krøller. Ikke krusete og bustete, men slike krøller du lager med krølltang, bare naturlig. Så begynte hun og dele håret og sa "æsj, hva er det?!". Jo det var ett gammelt arr som går bak øret mitt etter en operasjon.Sto så å uffet og æsjet seg under hele timen. Rynket på nesen og brukte den spisse siden av en kam for å flytte på håret rundt arret. Arret var godt over 5 år gammel, så var ikke rødt, ikke så synlig og ihvertfall ikke heslig! Hun hadde ingen grunn til å oppføre seg sånn mot meg, og arret er helt bak øret. Du må presse øret fremover for å se det helt. Plutselig så klipte hun en lang og stor del av håret mitt. Jeg var nesten på gråten og spurte hva hun holdt på med! Jo hun sa at jeg burde ha kortere hår, for langt hår passet ikke til å ansiktsformen min, mente hun. Jeg hadde bollekinn på den tiden, det har jevnet seg ut med årene Mamma ble forbannet, også dro vi derifra med et halvklipt hår. Dro så til noen andre og fikk så vite at 1: Kort hår gjør at jeg ser rundere ut i ansiktet. Og 2: Hun forrige hadde et dårlig rykte.Mamma sa bare hvor vi var, ikke hvem som klipte meg. Og hun beskrev hun og så at hun burde jeg holde meg langt unna. Beskrev både utsende og tatoveringer, så var 100% sikker på at det var henne hun pratet om. Så da ble det halvlangt hår. Etter den dagen så har jeg alltid håret opp i en dott. Gjør det utav vane fortsatt. Har ikke klipt håret mitt på to år, for jeg gruer meg vær bidige gang. For samme hvor mye jeg sparer, så kommer en idiot å klipper bort alt. Stoler ikke på frisører etter det. Håret mitt har blitt ødelagt på grunn av overdreven bruk av hårstrikk. Så vurderer å klippe det kort for å få det langt og sunt igjen. Men tørr ikke, for jeg stoler ikke på frisører for fem flate øre. Anonymkode: 68d91...975 8
melatonin Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Var hos en frisør som skulle lage striper i håret mitt, brukte sånn hette som man stikker ut hår igjennom, hun stakk og stakk meg i hodebunnen så det ble så vondt og sårt (var ganske ung og turte ikke si i fra). Hun skulle lysne etterveksen og så jevne på resten, men det som allerede var lyst ble enda lysere og etterveksten ble da enda mer synlig. Når hun fønet meg så brant hun meg i hodebunnen flere ganger og til og med slo meg i hode med føneren. Hadde klipt en ujevn pannelugg på meg og jeg gråt når jeg kom hjem, dro ned igjen og klade men hun så ikke problemet. Jeg bad om at panneluggen skulle skråne ned etter øyenbrynene, men hun klipe så det så ut som bollesveis.. Hadde det vært i dag hadde jeg ant ugler i mosen allerede da hun hadde begynt med hodbunnsakkepunkturen sin, og jeg angrer så på at jeg ikke var tøff nok til å be henne ta det penere. Det er og ganske vondt å bli brendt i hodebunnen med føneren. Hun så så sur ut og jeg gikk aldri dit igjen. Jeg blir irritert når jeg tenker på hendelsen. Tror jeg har skrevet om det før. Nå har jeg heldigvis frisør som tar seg tid til å høre på og er litt mer forsiktige. 8
bippo Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg skulle bleke håret og farge det rosa for en liten stund siden. Frisøren var sur fra det øyeblikket jeg kom inn, og hostet demonstrativt og var pottesur hele tiden mens hun satt i blekingen. Jeg sa tidlig ifra at jeg er ganske hårsår, men det ga hun en lang faen i og det virket som hun prøvde å skalpere meg hver gang hun tok i håret mitt, og til slutt var jeg omtrent på gråten fordi det var så vondt. Håret skulle dessuten bli lyserosa, men endte opp som en dyp magenta. Jeg plukket sårskorper fra hodebunnen i to uker etterpå, det var helt sikkert blekingen, men at hun stod og rev og slet sånn i håret mitt hjalp neppe noe særlig. Frisøren drev dessuten og baksnakket kollegaen sin til de andre som satt i salongen hver gang kollegaen gikk ut en tur. Ikke noe jeg vanligvis sier om folk, men fy faen for ei møkkakjerring. 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Kommer aldri til å glemme da jeg var hos en av de store kjedene for en klipp og foliestriper. Dette er mange år siden nå.Hun var ikke akkurat noen solstråle i utgangspunktet, men det er greit nok.Da jeg var ferdig med stripene, begynte hun å klippe. Hun virket litt stresset, tittet på klokka stadig vekk.Så vinker hun til seg en av de andre frisørene, og sier at hun må overta meg, da hun skal rekke en buss. For hun var ferdig kl 17 på jobb. Hallo?? Man gjør seg vel ferdig med kunden, selv om man er ferdig på jobb? Da må man beregne tiden bedre.Hun ble tatt til side og tydeligvis forklart akkurat det. For hun gikk ikke.Jeg ble ikke veldig pent klippet heller. De fikk aldri besøk av meg igjen for å si det sånn. Anonymkode: a9b7d...43d 2
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Jeg hadde blekede tupper som var farget over igjen. Tok permanent og håret i luggen og på siden bare smuldret opp som tyggis. Frisøren a hun aldri hadde sett noe lignende.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Jeg var i utlandet og skulle farge håret. Jeg måtte vente der, for de visste ikke når de hadde tid. Etter en time var det ledig. Det var ganske tydelig at dama som farget det ikke likte meg. Hun rev og slet i håret mitt som bare faen, aldri opplevd noe lignende. Jeg er heldigvis ikke hårsår, men jeg lurte til tider på om hun rev ut hår fra hårroten. Så skulle vi skylle håret da. Hun ba meg lene meg frem over, noe som gjorde at jeg fikk masse farge i øynene. Jeg fikk et hånkle som jeg hadde over øynene til slutt. De klarte selvfølgelig ikke å vaske det ordentlig, så når jeg kom hjem til leiligheten der nede, hadde jeg store flekker med farge overalt. Måtte vaske håret på nytt Gikk til en annen frisør neste gang jeg var i landet. Lekse lært til neste gang: Ikke prøv å finn et billig sted, stedet med "stive" priser er der man blir behandlet best. 1
missLynch Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Har hatt noen fæle opplevelser med striping på naturlig blondt hår(altså har ikke håret mitt vært farget rødt eller noe sånt..). Har endt opp med guleaktige, stygge striper tross klar presisering at nettopp det skulle jeg IKKE ha- og betalt 2000 kr for det.....Sist ble jeg regelrett forbannet, for salongen er en av de dyreste i byen. Da mannet jeg meg opp og klaget- og fikk fikset det opp av leder/eier av frisørsalongen. Hun ble så lei seg da hun så hva en av de ansatte hadde gjort, og hun gjorde meg kjempefin Er man veldig misfornøyd, så gå tilbake og få rettet det opp! 11
Cathj Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Jeg skulle stripe håret mitt etter en dårlig hjemmefarging, og betalte greit over 2500,- for det. Mens jeg satt i stolen var det ganske tydelig at frisøren irriterte seg over mengden og lengden på håret jeg hadde da. Hun virket rett og slett forbanna. Da stripingen var over og håret var vasket, fikk jeg beskjed om at jeg nesten måtte gre det selv, for det orket ikke hun.En annen gang var jeg hos en frisør som ødela luggen min. Jeg skulle ha en ganske tung pannelugg, og hun holdt på i evigheter, før hun til slutt sier "oi, jeg tror nesten jeg har ødelagt luggen din..." Den var klippet kjempekort, skjevt, og hadde en snodig undercut. Jeg måtte jo bare gå med den, for det var jo ikke stort annet å gjøre. Og dette var hos en dyr frisør i Oslo. Full pris krevde de at jeg skulle betale også... 2
Frida Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Dette skjedde for mange år siden:Jeg ville ha lyse striper i håret før ferien, og frisøren satte på plasthetten og dro ut hår som skulle lysnes. Det tok sin tid, men jeg hadde aldri stripet håret før og ante ikke hvor mye hun burde ta. Da hun var ferdig var jeg blondine, bortsett fra på ene siden, der var det litt striper av min naturlige hårfarge. De andre frisørene som jobbet der stimlet sammen rundt stolen min og var så enige om at det var kjempeflott og da fikk jeg meg ikke til å klage såklart, men har aldri gått tilbake dit. Etter ferien orket jeg ikke være blondine lenger, jeg kler virkelig ikke lyst hår. Bestilte derfor time hos en annen frisør og forklarte at jeg ville farge håret brunt igjen. Hun prater som en foss, både med meg og de andre frisørene og kundene deres, så hun har tydeligvis ikke fått med seg hva jeg ville ha gjort. Hun setter igang for å bleke håret enda mer! Jeg får stoppet henne i tide og ble endelig brunette igjen. Gikk ikke tilbake dit flere ganger heller! 4
Gjest Trolletrine Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 Jeg hadde langt, flott hår, men ønsket en total forandring. Jeg hadde vært hos en eldre dame et par år tidligere som hadde satt opp håret mitt så fantastisk fint, så jeg ville at hun skulle klippe håret mitt også. Det jeg ikke tenkte på, var at det kanskje er litt forskjell på hva en i tyveårene syns er fint, og hva en dame i 70-årene syns er fint.Hun klippet meg altså så kort, så kjerring og så stygt at jeg nesten begynte å grine (gråt faktisk da jeg kom hjem..). Forsøkte å stelle håret selv før jeg gikk ut av frisørsalongen, men det var jo så kort at ingenting hjalp. Heeelt grusomt. Folk som kjenner meg LO faktisk da de så meg. Så TAKK til de som oppfant hårextension! Så fort håret var "langt" nok, gikk turen til nærmeste frisørsalong med UNGE medarbeidere og fikk fikset håret :-)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 Opplevd å få grønt hår, mørkere enn det det skal være, de hører ikke på deg-kan ikke blond farge og overpriser- går ikke til frisør lenger, gjør det fint hjemme selv, L oreal Anonymkode: f0f62...212 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Ønsket å gå fra mørk brun til mørk blond. Frisøren kjørte på med avfarging, sa noe om at "denne funker jo kjempe bra på deg, så vi kan skylle den ut nå snart" hadde hatt det i håret i mindre enn to minutter. Så hadde hun plutselig ikke tid til å gjøre noe mer. Der satt jeg da.. Med grønnskjær i hele håret og beskjed fra frisøren om å ikke vise meg offentlig uten lue. Fikk pengene tilbake fra en meget sur frisør og stakk innom nabofrisøren som rettet opp i alle feil. 2
ajarRun Skrevet 20. desember 2015 #15 Skrevet 20. desember 2015 Alle mine besøk til frisører. Skulle ønske man fikk lystgass eller narkose, det er grusomt å prate med dem. Ekstra ille er det når de er gravid og skvulper borti deg med magen. 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, ambivalentReaction skrev: Alle mine besøk til frisører. Skulle ønske man fikk lystgass eller narkose, det er grusomt å prate med dem. Ekstra ille er det når de er gravid og skvulper borti deg med magen. Men ekstra bonus når de har store pupper? Anonymkode: b0fdf...6b7
ajarRun Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men ekstra bonus når de har store pupper? Anonymkode: b0fdf...6b7 Ikke egentlig, å masturbere i frisørsalonger er litt som å masturbere på fly, ikke ulovlig men det blir uglesett. Dessuten funker kåpen særdeles dårlig til å tørke opp med, og de blir skeptisk når jeg ber om et ekstra håndkle. Dessuten liker jeg ikke pupper som har vært bort hoder hele dagen, det føles bare skittent. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 Har to SKIKKELIG dårlige erfaringer med frisør... Første gangen skulle jeg farge håret lyst igjen. Jeg er naturlig lys, og hadde farget håret mellombrunt. Gikk til frisøren, som var en god venninne, og hun mente vi skulle legge inn masse lyse striper. Problemet var bare at da vi var ferdige så jeg absolutt INGEN forskjell, annet enn at fargen hadde gått fra å være en pen sjokoladefarge til å rett og slett bare se solbleket og blass ut. Jeg var forberedt på en litt fæl mellomfarge, men det var virkelig INGEN forskjell. Og hun påsto at vi absolutt ikke kunne gjøre noe mer fordi da ville håret mitt falle av. Jeg dro hjem, og samboeren min så heller absolutt ingen forskjell, og jeg hadde betalt 3000 for hele greia. Ikke merket jeg noe til denne såkalte slitasjen frisøren var så hysterisk for heller, så jeg gikk til en ny frisør dagen etter og ba de se på håret mitt. De så absolutt ingen problemer med å lysne håret mitt, så jeg fikk time samme dag. Da avfarget og bleket de hele håret mitt - ikke noe falt av, og jeg ble HELT lys igjen på en konsultasjon. Den første frisøren påsto at det kom til å bli minst to-tre konsultasjoner til... Vet ikke om hun bare var så dårlig i forhold til den andre frisøren jeg gikk til eller om hun skulle dra mest mulig penger ut av meg, men jeg gikk til den første frisøren etter å ha blitt blond igjen og sa at jeg kom ikke til å ha bruk for flere konsultasjoner der. Andre gangen skulle jeg farge det fra blondt til brunt (cirka en 4'er ble jeg og frisøren min enige om, men vi skulle inkorporere litt mørkere striper, ca. farge 2, for å få litt spill i det). Da hun var ferdig med fargingen oppdaget hun at det var enkelte partier som ikke var blitt helt mørkt og spurte om det var greit at en lærling bare fylte inn de områdene. "Jaja, selvfølgelig!", sa jeg. Vel... Hun blandet kun den mørkeste fargen og klæsjet oppi stort sett hele det øverste laget med hår. Også det som allerede var farget. Da jeg var ferdig var jeg nesten en ren 2'er. Altså nesten sort, istedenfor dyp brunt som jeg egentlig ba om. Har sluttet å gå til frisøren etter de to episodene. Har naturlig lyst hår, så jeg bare bleker det til en isblond farge hjemme og bruker olaplex, samt klipper meg med en frisørsaks fra Clas Ohlson hver 3. måned. Sliter ikke med at håret mitt knekker av, og det vokser i rekordfart. Har TYKT hår til omtrent nedenfor brystpartiet nå. Har bare lært meg veldig mye på egenhånd via YouTube. Anonymkode: bc090...be9 6
Claudia Skrevet 23. desember 2015 #19 Skrevet 23. desember 2015 Den 12/21/2015 at 13.42, AnonymBruker skrev: Har to SKIKKELIG dårlige erfaringer med frisør... Første gangen skulle jeg farge håret lyst igjen. Jeg er naturlig lys, og hadde farget håret mellombrunt. Gikk til frisøren, som var en god venninne, og hun mente vi skulle legge inn masse lyse striper. Problemet var bare at da vi var ferdige så jeg absolutt INGEN forskjell, annet enn at fargen hadde gått fra å være en pen sjokoladefarge til å rett og slett bare se solbleket og blass ut. Jeg var forberedt på en litt fæl mellomfarge, men det var virkelig INGEN forskjell. Og hun påsto at vi absolutt ikke kunne gjøre noe mer fordi da ville håret mitt falle av. Jeg dro hjem, og samboeren min så heller absolutt ingen forskjell, og jeg hadde betalt 3000 for hele greia. Ikke merket jeg noe til denne såkalte slitasjen frisøren var så hysterisk for heller, så jeg gikk til en ny frisør dagen etter og ba de se på håret mitt. De så absolutt ingen problemer med å lysne håret mitt, så jeg fikk time samme dag. Da avfarget og bleket de hele håret mitt - ikke noe falt av, og jeg ble HELT lys igjen på en konsultasjon. Den første frisøren påsto at det kom til å bli minst to-tre konsultasjoner til... Vet ikke om hun bare var så dårlig i forhold til den andre frisøren jeg gikk til eller om hun skulle dra mest mulig penger ut av meg, men jeg gikk til den første frisøren etter å ha blitt blond igjen og sa at jeg kom ikke til å ha bruk for flere konsultasjoner der. Andre gangen skulle jeg farge det fra blondt til brunt (cirka en 4'er ble jeg og frisøren min enige om, men vi skulle inkorporere litt mørkere striper, ca. farge 2, for å få litt spill i det). Da hun var ferdig med fargingen oppdaget hun at det var enkelte partier som ikke var blitt helt mørkt og spurte om det var greit at en lærling bare fylte inn de områdene. "Jaja, selvfølgelig!", sa jeg. Vel... Hun blandet kun den mørkeste fargen og klæsjet oppi stort sett hele det øverste laget med hår. Også det som allerede var farget. Da jeg var ferdig var jeg nesten en ren 2'er. Altså nesten sort, istedenfor dyp brunt som jeg egentlig ba om. Har sluttet å gå til frisøren etter de to episodene. Har naturlig lyst hår, så jeg bare bleker det til en isblond farge hjemme og bruker olaplex, samt klipper meg med en frisørsaks fra Clas Ohlson hver 3. måned. Sliter ikke med at håret mitt knekker av, og det vokser i rekordfart. Har TYKT hår til omtrent nedenfor brystpartiet nå. Har bare lært meg veldig mye på egenhånd via YouTube. Anonymkode: bc090...be9 Hva er olaplex? :-)
Djungelvrål Skrevet 26. desember 2015 #20 Skrevet 26. desember 2015 Olaplex er en type bleking eller hårfarge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå