Gå til innhold

Date en med et helt forskjellig liv fra meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt i midten av 20 årene og har levd et trygt og godt liv. Jeg har tatt en master grad, har et godt sosialt nettverk, egen leilighet osv. For en stund siden har fikk jeg en venneforespørsel på facebook av en veldig søt jente. Hun er akkurat det jeg leter etter utseende messig, og hun sa hei til meg. Etterhvert i samtalen begynner henne å fortelle om livet sitt, og det kommer frem at det har vært helt anderledes enn det jeg har levd og at hun bl.a. nå jobber for å bli rusfri og at hun klarer det foreløpig. Klart det skremte meg litt, men jeg har fortsatt snakket med denne jenta og tenker at henne kunne være en bra jente og bli sammen med. Hun gir uttrykk for det samme om meg. 

Men jeg er så redd for og bli lurt og at henne bare bruker meg i "behandlingen" sin. Lurer også på hvordan det ville vært å være sammen med en slik jente som virkelig har levd et tøft og hardt liv i forhold til meg som er oppvokst på en av de beste stedene i landet, med en god og velutdannet familie. Vi er like gamle. 

Innspill? 

Anonymkode: 3d0f3...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fremstår bat shit crazy. Kontakte en fremmed på facebook for å legge ut om alle problemene sine?

Det er noe som ikke rimer her. Første jeg tenker er svindel av noe slag. Og om det ikke skulle være svindel så må det være noe annet som er galt fatt. 

Tilnærmet alle damer opp gjennom åra som har buset om problemene sine til meg ved første samtale har etterhvert vist seg å være meget syke og det beste er å trekke seg unna med mindre du er vandt til den slags. 

Du må også huske på at, selvom dette ikke viser seg å være svindel så må du belage deg på mye sorg, bekymringer og lidelse fremover som pårørende til en rusmisbruker med psykiske problemer. For noen som har levd et skjermet liv (som det virker som du har gjort) så vil det bli en stor belastning for deg.

Drit nå i å tenke med pikken din, hjelper lite at hu er flott å se på om hun er damaged goods. 

• Liker 5
Skrevet

Hun fremstår bat shit crazy. Kontakte en fremmed på facebook for å legge ut om alle problemene sine?

Det er noe som ikke rimer her. Første jeg tenker er svindel av noe slag. Og om det ikke skulle være svindel så må det være noe annet som er galt fatt. 

Tilnærmet alle damer opp gjennom åra som har buset om problemene sine til meg ved første samtale har etterhvert vist seg å være meget syke og det beste er å trekke seg unna med mindre du er vandt til den slags. 

Du må også huske på at, selvom dette ikke viser seg å være svindel så må du belage deg på mye sorg, bekymringer og lidelse fremover som pårørende til en rusmisbruker med psykiske problemer. For noen som har levd et skjermet liv (som det virker som du har gjort) så vil det bli en stor belastning for deg.

Drit nå i å tenke med pikken din, hjelper lite at hu er flott å se på om hun er damaged goods. 

Har endret litt på sånne ting for at ikke folk skal kjenne meg igjen. Jeg er 100 % sikker på det ikke er svindel, og jeg kunne aldri sendt henne penger ellerno sånt. Hun har et godt hjelpeapparat rundt seg, og det er jeg som har spurt litt rundt dette med rusen også. Det jeg tenker mer på er om hun bruker meg for å danne et nytt nettverk og at hun egentlig ikke er gira på meg. 

Også skal jeg innrømme at det ikke hadde gjort noe å få henne til sengs. 

Skrevet

Tenker at det ikke er en avgjørelse du trenger å ta akkurat nå. Du trenger ikke å investerte deg emosjonelt helt enda, men heller bli ordentlig kjent med denne kvinnen og se hvordan hun funker.

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette ville vært farlig for din del. Pul henne, men ikke forplikt deg noe særlig. Hun virker batshit crazy.

Anonymkode: ce416...8a6

• Liker 1
Skrevet

Den som intet våger, intet vinner :)

Anonymkode: 73295...f20

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg har en meget god venninne som har vokst opp med et hardt liv, mens hennes mann har det som deg. De var gift i 15 år, og hadde det veldig fint de årene de var gift. kjør på.

Anonymkode: 1aa4b...08d

Skrevet

Lukter drama og helvete, men la gjerne tvilen komme tiltalte til gode. Men om alarmbjellene ringer må du trekke i snoren før det er for sent.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg er en gutt i midten av 20 årene og har levd et trygt og godt liv. Jeg har tatt en master grad, har et godt sosialt nettverk, egen leilighet osv. For en stund siden har fikk jeg en venneforespørsel på facebook av en veldig søt jente. Hun er akkurat det jeg leter etter utseende messig, og hun sa hei til meg. Etterhvert i samtalen begynner henne å fortelle om livet sitt, og det kommer frem at det har vært helt anderledes enn det jeg har levd og at hun bl.a. nå jobber for å bli rusfri og at hun klarer det foreløpig. Klart det skremte meg litt, men jeg har fortsatt snakket med denne jenta og tenker at henne kunne være en bra jente og bli sammen med. Hun gir uttrykk for det samme om meg. 

Men jeg er så redd for og bli lurt og at henne bare bruker meg i "behandlingen" sin. Lurer også på hvordan det ville vært å være sammen med en slik jente som virkelig har levd et tøft og hardt liv i forhold til meg som er oppvokst på en av de beste stedene i landet, med en god og velutdannet familie. Vi er like gamle. 

Innspill? 

Tror neppe hun bruker deg i behandlingen sin,og jeg skjønner ikke hvorfor du tenker på det i det hele tatt.Du fremstår som en smule selvgod.

Bli nå kjent med henne,og bruk litt tid,for det som KAN skje,er at hun vil oppleve en forelskelse som den nye rusen.Så bruk tid på å bli kjent.Du skriver at du kunne tenke deg et forhold med henne ett sted,så å få henne til sengs et annet sted.Bestem deg,og ikke utnytt eller lur henne,hun er i rn sårbar situasjon med tanke på at hun er i rn fase hvor livet hennes skal endres.

Skrevet

Det kan godt tenkes at hun bruker deg som et ledd i å skifte miljø. Det kan også tenkes at hun er ute etter en melkeku. På den andre siden er det jo mulig at hun er oppriktig. Dette finner du aldri ut før du eventuelt prøver og ser selv. Jeg kjenner rusmisbrukere som er fantastiske mennesker. Jeg har også opplevd rusa rasshøl. Det er viktig å se individet bak all statistikken og sikkerhetshensynene. 

Når det er sagt er det bare én jente av veldig, veldig mange andre jenter der ute. Du skal være bra gira for at du skal velge noen som har så store problemer foran andre som fungerer helt normalt. Jeg har troen på at kjærlighet redder mye rart, men jeg er også realist, og jeg kjenner fakta. Familiestabilitet er alfa omega for en sunn oppvekst. En ex-misbruker er alt annet enn særlig stabil. Dette har også med klasse å gjøre. Hun er antakeligvis dømt til å feile. Klassebegrepene er bemerkelsesverdig stabile. Det er nesten uforanderlig. 

Det rasjonelle valget er å finne en som er likere deg selv. Det har mye bedre sjanser for et positivt outcome.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...