AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Noen som har erfrainger med med dette foret?Tar i mot både positive og negative erfaringer. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 63518...c1b
Skywise Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Uten å ha prøvd fôret selv ville jeg ikke fôret egne katter med det utfra innholdsfortegnelsen.Fra denne siden (http://arion-petfood.no/cat_adult.html) står det at fôret inneholder: kyllingmel, mais, maisgluten, kyllingfett, ris, tørkede hele egg, sikorirot, melkeprotein, linfrø, vegetabilsk olje, ølgjær, hydrolysert protein av fugl, taurin, arginin, metionin, vitaminer og mineraler.Katter er kjøttetere og kan ikke nyttegjøre seg av vegetabilske stoffer, så et fôr som består av store mengder mais og ris som bare fungerer som fyllstoff vil være lite gunstig. Fôr jeg vil anbefale til katt er Bozita våtfôr, Orijen og Canagan.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Uten å ha prøvd fôret selv ville jeg ikke fôret egne katter med det utfra innholdsfortegnelsen.Fra denne siden (http://arion-petfood.no/cat_adult.html) står det at fôret inneholder: kyllingmel, mais, maisgluten, kyllingfett, ris, tørkede hele egg, sikorirot, melkeprotein, linfrø, vegetabilsk olje, ølgjær, hydrolysert protein av fugl, taurin, arginin, metionin, vitaminer og mineraler.Katter er kjøttetere og kan ikke nyttegjøre seg av vegetabilske stoffer, så et fôr som består av store mengder mais og ris som bare fungerer som fyllstoff vil være lite gunstig. Fôr jeg vil anbefale til katt er Bozita våtfôr, Orijen og Canagan.Våtfor får ikke frøkna her på fast basis,og når hun får det bruker jeg royal canin Men har du erfaring med bozita tørrfor?Har hørt flere prate om det foret,men har aldri vurdert det selv. Og takk for svar ang Arion.Jeg velger definitivt ikke det Anonymkode: 63518...c1b
Skywise Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Bozita våtfôr består av omtrent bare kjøtt og er rimelig i pris i forhold til mye annet. I og med at det er et problem hos katter som spiser tørrfôr at de har for lavt væskeinntak, anbefaler jeg å fôre halvt om halvt vått/tørt i alle fall.Bozita tørrfôr har jeg heller ikke erfaring med, men når jeg søkte opp innholdsfortegnelse så inneholder det korn. Om du ikke vil bruke Orijen/Canagan, er det litt et fett om man bruker Eukanuba, Proplan, Bozita tørt osv. da alle er helt ok fôr, men hadde vært bedre om de ikke inneholdt vegetabilske produkter som bare fungerer som fyllstoff. Mais, ris osv. kan ikke katter nyttegjøre seg av, så i realiteten tilsettes det bare fordi det er billig for produsenten. Min erfaring er at Orijen og Bozita vått er drøyere i bruk, de inneholder ikke fyllstoffer så kattene nyttegjør seg av alt, dermed spiser de midre fordi det holder dem mette lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå