AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Del Skrevet 14. desember 2015 Litt teit spørsmål, men har egentlig alltid lurt på det, har jo ikke noe å si i praksis sånn egentlig, men jaja.Hvilken dag skal man regne skm første dag i menstruasjonen? Jeg pleier alltid (beklager detaljer) å ha veldig lite blod de første dagene, gjerne brunt og egentlig så lite at det holder med et bittelite bind. Litt mensmurringer her, men ikke alt for ille. Etter ti dager med dette har jeg to dager med kraftig blødning (altså de dagene jeg blør mest, men ikke noe ekstremt), da har jrg også helt ekstremt vonde menssmerter, der jeg må ta smertestillende ellers ligger jeg bare å kaster opp, besvimer og kaldsvetter. Så er det tre dager til uten smerter og lite blødning. Har alltid regnet dag 1 som den dagen da jeg begynner å blø ordentlig, og har da alltid mensen i 5 dager. Men skal jeg egentlig tenke fra første dag der det kommer veldig lite, og mensen varer da i 7 dager?Grunnen til at jeg egentlig lurer er nok fordi jeg er redd for at jeg har endometriose. Gynekologen min sier at det kan godt hende jeg har det, men vil ikke utføre noen operasjon for å se siden vever mitt føltes helt fint ut. Men jeg har fått veldig smerter rundt eggløsning, stikkende smerter i hoftekammen, og dagene etter eggløsning har jeg plagsomme mensmurringer. Og så da de smertene jeg forklarte over her. Men leser på nett at ved endometriose er det vanligst å ha sterke menstruasjonssmerter fra dag en når du har mensen. Så om jeg skal telle fra fleste dag med veldig lite blod så har jrg jo ikke sterke smerter før 2 dager etter mensen har startet.Beklager for at dette ble veldig langt, men plager meg en del fordi jeg er veldig redd for at jeg kommer til å slite med å bli gravid. smertene har jeg jo uansett, men ved endometriose er det jo mange som sliter med å få barn Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. desember 2015 #2 Del Skrevet 14. desember 2015 Første dagen i syklusen er den første dagen du ser blod. Uansett om det er lett blødning de første to dagene og det så starter for fullt to-tre dager etterpå.Selv om du har veldig vonde menssmerter, er det ikke et sikkert tegn på at du har endometriose, da det er veldig mange kvinner som sliter med kraftige menssmerter uten at det er noe annet enn nettopp menssmerter.Kvinner med endometriose er anbefalt å knaske p-piller konstant og unngå pillefri uke for å minske blødningsfaren i evt endo-vev andre steder i kroppen.Uansett vil du sannsynligvis ha god effekt av å bruke p-piller eller lignende hormonprevensjon for å holde menssmertene til et minimum. Med mindre du har tenkt å få barn nå snart da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg har Endometriose og brukte også få spor-blødninger i dagene før. Smerte-krampene kom ikke da før dag 2-3 når menstruasjonen startet for fullt. De fleste med Endometriose får barn. Det som er det større problem med Endometriose er at det er en progressiv sykdom, den blir verre med tiden, eller kan bli, det betyr også at det som var smertefullt til å begynne med, kan bli forferdelig smertefullt etter hvert og ikke bare ved menstruasjonen. I tillegg til tung utmattelse. For øvrig er jo p-piller den beste løsningen, om du ikke tenker å bli gravid snart. Anonymkode: e0c6f...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Del Skrevet 15. desember 2015 Takk for svar Vet det ikke nødvendigvis er endometriose, gynekologen sa at symptomene stemte, men de kunne like så godt ikke være det og at han ikke ville operere for å finne det ut.Siden det blir verre og verre over tid, skjer dette selv om man går på p-piller, eller stopper utviklingen da? Jeg har gått på p-piller i 8 år og prøvd 6 forskjellige typer, men jeg har blitt skikkelig dårlig av dem alle og i tilleg har psyken min blitt helt rar og sexlysten = null. Så p-piller funker ikke for meg, men skal eventuelt prøve p-ring, har egentlig ikke lyst til å gå på hormonell prevensjon, med tanke på hvor sterkt det påvirker meg :/ men om jeg har endometriose vil jeg jo ikke at det skal utvikle seg heller.Også med tanke på det at der blir verre og verre, jeg hadde ekstreme menssmerter før, altså lå bare i fosterstilling i to dager og klarte ikke bevege meg, samme hvor mye smertestillende jeg brukte, men dette er blitt bedre. Har jo fremdles veldig mye smerter, som jeg beskrev i åpningsinnlegget, men ikke like ille som før. Kan dette bety at det ikke er endometriose siden det er blitt bedre? Eggløsningssmertene hadde jeg dog ikke før og det har først dukket opp etter at jeg sluttet på p-piller.Beklagrr min uvitenhet og lange innlegg hehe Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Del Skrevet 15. desember 2015 Takk for svar Vet det ikke nødvendigvis er endometriose, gynekologen sa at symptomene stemte, men de kunne like så godt ikke være det og at han ikke ville operere for å finne det ut.Siden det blir verre og verre over tid, skjer dette selv om man går på p-piller, eller stopper utviklingen da? Jeg har gått på p-piller i 8 år og prøvd 6 forskjellige typer, men jeg har blitt skikkelig dårlig av dem alle og i tilleg har psyken min blitt helt rar og sexlysten = null. Så p-piller funker ikke for meg, men skal eventuelt prøve p-ring, har egentlig ikke lyst til å gå på hormonell prevensjon, med tanke på hvor sterkt det påvirker meg :/ men om jeg har endometriose vil jeg jo ikke at det skal utvikle seg heller.Også med tanke på det at der blir verre og verre, jeg hadde ekstreme menssmerter før, altså lå bare i fosterstilling i to dager og klarte ikke bevege meg, samme hvor mye smertestillende jeg brukte, men dette er blitt bedre. Har jo fremdles veldig mye smerter, som jeg beskrev i åpningsinnlegget, men ikke like ille som før. Kan dette bety at det ikke er endometriose siden det er blitt bedre? Eggløsningssmertene hadde jeg dog ikke før og det har først dukket opp etter at jeg sluttet på p-piller.Beklagrr min uvitenhet og lange innlegg heheAnonymkode: 39ee8...bd5Jeg har endometriose og kjenner meg igjen i dine smerter. Når jeg har "klusset" med p-piller, har smertene vært annerledes. Noen bedre, andre verre. Så at smertene for endometriose blir sterkere stemmer, samtidig som det ikke var slik for meg. Jeg fikk forøvrig hasteoperasjon på grunn av plutselige økte smerter gjennom hele syklus, og det viste seg at jeg hadde hatt moderat med vev ulike steder i underlivet.Operasjon er ikke noe du får, for meg måtte det tvinges gjennom, og det var meg som pasient som fortalte 'spesialisten' på sykehuset at det var det jeg hadde. Selv ikke med symptomer etc ønsket han å operere. Takk GUD for at jeg fikk tvinge det gjennom gjennom fastlege og gynekolog. Jeg anbefaler alle som tror de kan ha det og som opplever smerte å få laparoskopi. Heller det enn at det forverrer seg om det SKULLE være endometriose. Overlegen fortalte meg 4 dager før under en konsultasjon at jeg ikke hadde endo og at jeg sløste bort (ordrett) tiden deres. Noen ble lang i maska av det de fant. Kjemp og få hjelp. Unner ingen det jeg var gjennom av økte smerter fordi de ikke ville operere. Bedre å ta det tidlig enn å la det gå så langt (5 år) som alle legene gjorde med meg. Fikk høre at jeg skulle bruke p-piller, ta flere tabletter, sterkere smertestillende og at jeg rett ut var en hypokonder. 'Alle kvinner har smerter, skjerp deg'. Takk til det ubrukelige helsesystemet, ble denne damen nesten steril, da vevet blant annet lå på eggstokkene... Anonymkode: 51d73...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg har endometriose og kjenner meg igjen i dine smerter. Når jeg har "klusset" med p-piller, har smertene vært annerledes. Noen bedre, andre verre. Så at smertene for endometriose blir sterkere stemmer, samtidig som det ikke var slik for meg. Jeg fikk forøvrig hasteoperasjon på grunn av plutselige økte smerter gjennom hele syklus, og det viste seg at jeg hadde hatt moderat med vev ulike steder i underlivet.Operasjon er ikke noe du får, for meg måtte det tvinges gjennom, og det var meg som pasient som fortalte 'spesialisten' på sykehuset at det var det jeg hadde. Selv ikke med symptomer etc ønsket han å operere. Takk GUD for at jeg fikk tvinge det gjennom gjennom fastlege og gynekolog. Jeg anbefaler alle som tror de kan ha det og som opplever smerte å få laparoskopi. Heller det enn at det forverrer seg om det SKULLE være endometriose. Overlegen fortalte meg 4 dager før under en konsultasjon at jeg ikke hadde endo og at jeg sløste bort (ordrett) tiden deres. Noen ble lang i maska av det de fant. Kjemp og få hjelp. Unner ingen det jeg var gjennom av økte smerter fordi de ikke ville operere. Bedre å ta det tidlig enn å la det gå så langt (5 år) som alle legene gjorde med meg. Fikk høre at jeg skulle bruke p-piller, ta flere tabletter, sterkere smertestillende og at jeg rett ut var en hypokonder. 'Alle kvinner har smerter, skjerp deg'. Takk til det ubrukelige helsesystemet, ble denne damen nesten steril, da vevet blant annet lå på eggstokkene... Anonymkode: 51d73...3aeKan man operere seg endometriose?? Det visste jeg ikke. Trodde det bare var laproskopi for å se om man har det, for så å behandle med p-piller, eventuelt falsk overgangsalder. Det var det gynekologen sa til meg...han sa også at det ikke var noe problem å ha endometriose, man hadde bare vondt, men utenom det var det ikke farlig og man kan helt fint bli gravid osv.Skal til legen etter jul, får prøve å bli henvist til en spesielt eller noe slikt, og ikke bare en gynekolog på et kontor. Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Del Skrevet 15. desember 2015 Kan man operere seg endometriose?? Det visste jeg ikke. Trodde det bare var laproskopi for å se om man har det, for så å behandle med p-piller, eventuelt falsk overgangsalder. Det var det gynekologen sa til meg...han sa også at det ikke var noe problem å ha endometriose, man hadde bare vondt, men utenom det var det ikke farlig og man kan helt fint bli gravid osv.Skal til legen etter jul, får prøve å bli henvist til en spesielt eller noe slikt, og ikke bare en gynekolog på et kontor.Anonymkode: 39ee8...bd5Herregud for en tosk?? Selvsagt kan man operere vekk vevet. Det er jo en grunn til at smertene eskalerer: Vevet sprer seg og vokser ulike steder på organene, i underlivet, noe som selvsagt skaper mer smerte. Jeg har ikke hatt smerter siden jeg ble operert. Hadde de ikke operert når de gjorde, og jeg tvang det gjennom; så hadde vert begynt å gjøre skader på organene (livmorveggen, eggstokker etc). Og p-piller behandler ikke endometriose, men ved å bruke p-piller (hoppe over hver mensen) så unngår man at vevet vokser. Det som er der vil ikke trekke seg tilbake, men pillene kan kun stoppe utviklingen. Ta kontakt med en spesialist, veldig få kjenner til denne sykdommen, og mange kvinner får feil informasjon. Som sagt, jeg måtte selv overbevise legen om at det var det jeg hadde. Og tvinge gjennom en operasjon... Anonymkode: 51d73...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Del Skrevet 15. desember 2015 Legger til at det for meg var så ille at jeg hadde kontinuerlige smerter hver dag, hvor det var uutholdelig ved eggløsning og mensen. Så jeg ønsker ikke å skremme med at det kan gjøre skader på organer, for i min situasjon skulle jeg vært operert lenge før. Anonymkode: 51d73...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Del Skrevet 15. desember 2015 Man kan operere det vekk, noe av det, som oftest fjerner de ikke alt i Norge. Derfor er det kronisk, og kommer som oftest tilbake.Gynekologen din er uvitende. Ikke bare medfører det i økende alvor til tider ekstreme smerter, og smertene kan utvikle seg til å bli kroniske gjennom hele syklusen(sjeldent), pluss smerteanfall ved eggløsning også(alvorlige smerteanfall) I tillegg går man med en mild type bukhinnebetennelse, når man har spredning i buken og mange opplever å ha både lett feber og tung, tung utmattelse. Pluss at mange får problemer med avføringen og kvalme i forbindelse med mat. Så det er ikke bare smerter, utenom i ung alder og ved lite sykdom, da kan det være så enkelt. Endometriose endrer på/eller kommer av endringer i hele immunsystemet, de har funnet endringer helt ned til genene. Og det er eggene til Endometriose-pasienter som blir dårlige, ikke bare mekanikken i det hele. P-piller fungerer ikke godt for mange angående psyken, men når sykdommen blir ille nok, så har man ikke noe valg lengre, om man skal ha et liv i det hele tatt. Det er et valg mellom to onder. P-piller kan kanskje bremse utviklingen av sykdommen, det er dessverre ukjent hvordan sykdommen sprer seg, noen mener den kan spre seg gjennom lymfesystemet eller ved omdannelse av et lignende vev. I alle fall bremser p-pillene symptomene. For min del var smertene varierende i yngre alder, kunne i blant få et alvorlig smerteanfall, for så å ikke få det på lang tid. Har lest at man får disse sterke smertene ved retrograde menstruation, altså når mensen går feil vei. (Vet ikke om det stemmer, er mange myter der ute) I alle fall så ble det mye, mye verre senere i livet. Det er noe med det at man ikke skjønner hvor smertefullt det faktisk kan bli, man tror man har kjent på toppen, men det har man ikke. Vet at spesialistene vil behandle pasientene i så ung alder som mulig, for å unngå at sykdommen utvikler seg til alvorlig grad, og mye av informasjonen om Endometriose er nettopp rettet mot de unge, med milde symptomer, for å nå frem til dem. Så stå på for å få behandling og sikre din egen helse. Anonymkode: e0c6f...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Del Skrevet 16. desember 2015 Ble litt skremt nå Skal som sagt til legen min i Januar, håper han er villig til å sende meg videre til spesialist! Gynekologen har jo sendt han referat fra timen min, så er redd han stoler mer på gynekologen enn meg liksom...Sliter allerede veldig med magen, har crohns, og er også veldig utmattet, begynner endelig å bli litt bedre etter å ha gått på aap i to år. Så vet ikke hvor mye jeg orker å kjempe mer Er så sliten av alt, og så lei av kroppen min som bare ikke kan være normal!!Håper fremdles at det kanskje bare kan være at kroppen ikke har stabilisert seg etter p-pilleslutt, fikk veldig mye kviser på ryggen etter jeg gikk av pillene, og det har jeg aldri hatt noen gang før, og siden dette enda ikke er borte, tenker jeg kanskej at kroppen ikke er kommet tilbake enda til normalen. Men vet ikke hvor lenge kroppen kan være i kluss. en ting til forresten, når jeg har eggløsning så har jeg to smerter, en som ligner på mensmurringer, men også en veldig sterk stikkende smerte som på det verste gjør det helt umulig å bevege seg, men denne smerten sitter 10 cm over eggstokkene, er verst på høyre side. Før jeg så sammenhengen med eggløsning var jeg på legevakten med det, siden det var så vondt, men de skjønte ikke hva det kunne være for noe, så fikk bare veldig sterke smertestillende. Men hvorfor sitter smertene der oppe og ikke ved eggstokkene :s gjør også ekstremt vondt å ha sex under eggløsning, men smerten sitter da også på hoftekammen 10 cm over...hm Takk for svar :) Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #11 Del Skrevet 17. desember 2015 Leger bruker ikke stole så mye på hverandre at det gjør noe. Særlig spesialister..de er alle spesialister selv og bryr seg ikke så mye om hva andre har sagt før dem. Hvis du har avansert Endometriose, så ser de det allerede på ultralyd. Dvs. Endometriomer på eggstokkene. Det blir bare spekulasjon. Avvent med bekymringene til du vet hva som er galt eller ei. Det er mer sjeldent enn vanlig at man blir svært syk av Endometriose, det er noen som blir det, de fleste går det greit med. Skjønner ikke helt hvorfor du har sluttet med p-piller. Hvis det er pga. psyken, så finnes det andre typer. Endometriose-pasienter tåler ikke p-piller bedre enn andre, de har bare ikke noe valg, dermed må de takle det. Anonymkode: e0c6f...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #12 Del Skrevet 17. desember 2015 Endometriose er vev tilsvarende det som finnes naturlig i livmoren og som blør ved menstruasjon, som har vandret ut i bukhulen. Dette vevet kan vandre i alle kroppens organer, er funnet i hjerne og bihuler, som eksempler. Når kvinnen menstruerer, blør også vev på avveie, enten det ligger i hjernen, bihulene eller som er det vanlige i bukhulen. Når kroppen opplever blødning på et sted der det naturlig ikke skal være blødninger, ragerer kroppen med smerte, derav endometriose-/menssmerter. Endometriosevevet vokser for hver gang det blør, altså hver månede med mens. Det kan komme nye flekker, eller det kan vokse seg til svære tumorer, om endometriosen får forbli ubehandlet. Derfor er det viktig med tidlig behandling, ved å fjerne synlig endometriose, og ved å stoppe menstruasjoner for å stoppe utviklingen avmer endometriosevev. Mange, altfor mange kvinner går med plager, og enda flere leger tar ikke sykdommen på alvor delvis fordi de mangler kunnskap. I Norge har vi senter for endometriose på Ullevål. Dit skal alle kunne søke seg. Vil ikke lege eller spesialist henvise til Ullevål, så har vi fritt sykehusvalg som en annen fremgangsmåte. Syketransport skal og dekkes etter nærmere regler. Jeg synes det høres ut som om ts bør be om henvisning til Ullevål, og få hjelp derifra før sykdommen utvikler seg mer. Den stopper ikke opp uansett behandling før kvinnen kommer i overgangsalderen, enten naturlig eller ved hjelp av medisiner for å få kontroll over sykdommen. P piller i vanlig variant er ikke tilstrekkelig og heller ikke annen vanlig prevensjon når sykdommen har fått leve fritt en tid. Det er og en risikosport å la seg operere på mange sykehus, da mange mangler spesialkomeptansek Ullevål besitter. Det er og mulig å få tattMR etter endometrioseprotokoll. Er endometriosen stor nok vil den vises på bilder når en kyndig radiolog vurderer bildene. Det er synd at mange går for lenge med sykdommen før de får hjelp. Forøvrig, første menstruasjontegn/blødning regnes som syklussens første dag. Endometriosesmerter kan du ha ulike dager i syklussen, men de er konstant i hver sykluss på sammesyklussdag, eventuelt økende til flere dager etterhvert som sykdommen utvikler seg. Det er og litt avgjørende hvor endometriosen sitter i bukhulen. Det er og en sykdom som bare går i livmoren, husker ikke navnet i farten. Så kom deg til en lege der du blir oppfattet og behandlet seriøst. Anonymkode: 4cd6c...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #13 Del Skrevet 17. desember 2015 Leger bruker ikke stole så mye på hverandre at det gjør noe. Særlig spesialister..de er alle spesialister selv og bryr seg ikke så mye om hva andre har sagt før dem. Hvis du har avansert Endometriose, så ser de det allerede på ultralyd. Dvs. Endometriomer på eggstokkene. Det blir bare spekulasjon. Avvent med bekymringene til du vet hva som er galt eller ei. Det er mer sjeldent enn vanlig at man blir svært syk av Endometriose, det er noen som blir det, de fleste går det greit med. Skjønner ikke helt hvorfor du har sluttet med p-piller. Hvis det er pga. psyken, så finnes det andre typer. Endometriose-pasienter tåler ikke p-piller bedre enn andre, de har bare ikke noe valg, dermed må de takle det.Anonymkode: e0c6f...90aHvor i alle dager har du den informasjonen (kilde?) På at det er mer sjelden enn vanlig at man blir svært syk av endometriose? Googler du endometriosis Anton Langebrekke, så får du helt annen info opp ennden du gir her. Anonymkode: 4cd6c...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #14 Del Skrevet 17. desember 2015 Leger bruker ikke stole så mye på hverandre at det gjør noe. Særlig spesialister..de er alle spesialister selv og bryr seg ikke så mye om hva andre har sagt før dem. Hvis du har avansert Endometriose, så ser de det allerede på ultralyd. Dvs. Endometriomer på eggstokkene. Det blir bare spekulasjon. Avvent med bekymringene til du vet hva som er galt eller ei. Det er mer sjeldent enn vanlig at man blir svært syk av Endometriose, det er noen som blir det, de fleste går det greit med. Skjønner ikke helt hvorfor du har sluttet med p-piller. Hvis det er pga. psyken, så finnes det andre typer. Endometriose-pasienter tåler ikke p-piller bedre enn andre, de har bare ikke noe valg, dermed må de takle det.Anonymkode: e0c6f...90aJeg sliter som sagt med magen, og på p-piller så blir jeg så dårlig at jeg ikke kommer meg ut av huset en gang og ligger bare hjemme med store smerter og ubehag hele dagen, fra spiserør til endetarm... Så det går rett og slett ikke. I tillegg blir jeg helt ødelagt psykisk også. Men skal som sagt prøve p-ring om smertene fortsetter og det ikke blir noe bedre, men jeg er veldig skeptisk til det siden jrg reagerer såpass sterkt på hormonell prevensjon.Og altså, da jrg sluttet på pillen visste jeg jo ikke at jeg kanskje hadde endometriose. Startet på p-piller da jeg var 17 år gsmmel grunnet sterke menstruasjonssmerter, og at jeg fikk min første kjæreste.Har vært på ultralyd, der så alt helt perfekt ut som legen sa, og vevet rundt kjente han også på, og det var helt mykt og normalt, men han sa det kunne ligge steder som ikke var synlig ved ultralyd eller som han kunne kjenne. Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #15 Del Skrevet 17. desember 2015 Endometriose er vev tilsvarende det som finnes naturlig i livmoren og som blør ved menstruasjon, som har vandret ut i bukhulen. Dette vevet kan vandre i alle kroppens organer, er funnet i hjerne og bihuler, som eksempler. Når kvinnen menstruerer, blør også vev på avveie, enten det ligger i hjernen, bihulene eller som er det vanlige i bukhulen. Når kroppen opplever blødning på et sted der det naturlig ikke skal være blødninger, ragerer kroppen med smerte, derav endometriose-/menssmerter. Endometriosevevet vokser for hver gang det blør, altså hver månede med mens. Det kan komme nye flekker, eller det kan vokse seg til svære tumorer, om endometriosen får forbli ubehandlet. Derfor er det viktig med tidlig behandling, ved å fjerne synlig endometriose, og ved å stoppe menstruasjoner for å stoppe utviklingen avmer endometriosevev. Mange, altfor mange kvinner går med plager, og enda flere leger tar ikke sykdommen på alvor delvis fordi de mangler kunnskap. I Norgehvert som sykdommen utvikler seg. Det er og litt avgjørende hvor endometriosen sitter i bukhulen. Det er og en sykdom som bare går i livmoren, husker ikke navnet i farten. Så kom deg til en lege der du blir oppfattet og behandlet seriøst.Anonymkode: 4cd6c...bc9Måtte fjerne deler av innlegget ditt, for klarer ikke bla ned forbi siteringsboksen med den nye kvinneguiden...Tusen takk for gode svar med mye god informasjon. Bor heldigvis i Oslo, så da er det jo ikke så vanskelig for meg å komme meg til Ullevål heller. Er det bare en sånn kikhulsoperasjon som kan avdekke om man har det eller ikke når de ikke kan se det på ultralyd eller kjenne det? Men vil man ha vondt i det stedet det ekstra vevet ligger, for menstruasjonssmerter mine sitter i hoevdsak nederst magen som murringer. Og eggløsningssmertene er murringer nederst i magen + den stikkende smerten 10 cm over eggstokken ved hoftekammen, men magen er helt myk der oppe også. Anonymkode: 39ee8...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #16 Del Skrevet 17. desember 2015 Måtte fjerne deler av innlegget ditt, for klarer ikke bla ned forbi siteringsboksen med den nye kvinneguiden...Tusen takk for gode svar med mye god informasjon. Bor heldigvis i Oslo, så da er det jo ikke så vanskelig for meg å komme meg til Ullevål heller. Er det bare en sånn kikhulsoperasjon som kan avdekke om man har det eller ikke når de ikke kan se det på ultralyd eller kjenne det? Men vil man ha vondt i det stedet det ekstra vevet ligger, for menstruasjonssmerter mine sitter i hoevdsak nederst magen som murringer. Og eggløsningssmertene er murringer nederst i magen + den stikkende smerten 10 cm over eggstokken ved hoftekammen, men magen er helt myk der oppe også.Anonymkode: 39ee8...bd5Be fastlegen din sende henvisning. Og be han skrive på at du ønsker å komme til Langebrekke, da får du nordens beste lege på området. Hvordan han griper tingene anmavgjør han og Ullevål når de får henvisningen. Du får nok rørst en time på poliklinikken ror undersøkelse og vurdering. Lykke til, og takk for positiv tilbakemelding og gode ord. Anonymkode: 4cd6c...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå