AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener. Anonymkode: 751da...5b5 10
King in the North Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener.Anonymkode: 751da...5b5Nei tenke seg til at barna har egne liv. Det var du vel forberedt på? 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener.Anonymkode: 751da...5b5Det er nok ganske vanlig når det gjelder studier og/eller arbeid i tyveårene. Men om de ikke har etablert seg der med partner og/eller egne barn allerede så er det faktisk veldig mange som kommer tilbake til hjemstedet når de har "rast fra seg" og etterhvert ønsker et roligere familieliv. Anonymkode: d0ee3...17f 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Er det bare meg som tenker at det blir DEILIG når barna blir store? Jeg har mange ting jeg gjerne vil gjøre selv, og veldig lite behov for å "ha noen i huset", så det er vanskelig å forestille seg at det skal føles tomt og stille når de flytter... Men så skal det sies at jeg er alene med to stk og midt i den travleste fasen med fritidsaktiviteter i hue & rævva og aldri et ledig øyeblikk da... Anonymkode: 69820...307 4
Gjest Blomsterert Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener.Anonymkode: 751da...5b5Kloke ord. En må jo bare akseptere det,men jeg håper inderlig ikke mine flytter utenlands ihvertfall.Ville jo ikke sagt noe i mot det overfor dem,men ville blitt trist.Men en har jo alle muligheter til å ha kontakt når som helst i disse tider,og så ser en jo hverandre i ferier osv.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Godt sagt. Vet jo at den dagen kommer, at barna blir voksne og flytter, men det blir rart. Må besøke min mor snart, skjønner jeg. Anonymkode: 1eaf7...c5c 1
smilo Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Er det bare meg som tenker at det blir DEILIG når barna blir store? Jeg har mange ting jeg gjerne vil gjøre selv, og veldig lite behov for å "ha noen i huset", så det er vanskelig å forestille seg at det skal føles tomt og stille når de flytter... Men så skal det sies at jeg er alene med to stk og midt i den travleste fasen med fritidsaktiviteter i hue & rævva og aldri et ledig øyeblikk da...Anonymkode: 69820...307Neida, du er ikke alene om å glede deg til det. Og her begynner det etterhvert å bli mulig å se for seg at det kommer til å skje også.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener.Anonymkode: 751da...5b5takk❤️ Viktig påminnelse, årene går fort... Anonymkode: a1e98...847
minister-mio Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 dette var vel ikke overraskende, men enig i at det er litt trist,
Gjest chisandra Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Godt å bli minnet på. Når det er sagt, så må jeg innrømme at det er litt deilig når de forlater redet også da - når nye hverdagen kommer i rute etter "sjokket" man får av stillheten.
Millimani Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Sitter her nå med barn som har flyttet både utenlands og på en helg annen kant av landet. Selv sitter vi igjen alene i byen vi en gang valgte å bosette oss i. Trodde vel barna ville etablere seg her. Men nei. Derfor, sier jeg til dere alle, nyt tida, til tross for lite nattesøvn, mye rot. Sekker og bager i gangen. Stressende middager og tidlige søndagsmorgener.Anonymkode: 751da...5b5Men nå har jo du fått "din andre ungdom"
Akvarium85 Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gleder meg ikke! Men nå er min bare 2,5 år, og jeg vil helst ha henne sammen med meg hele døgnet. Gleder meg til neste barn også, sprer de ut litt så årene blir flere med barn i hus. Håper mine flytter tilbake hit når de har reist og studert fra seg. Elsker å være Mamma!! <3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Nei tenke seg til at barna har egne liv. Det var du vel forberedt på?How Insensitive! : - / Forstår du ikke at TS ønsker å dele sin opplevelse og erfaring til oss andre som fremdeles har små barn? Anonymkode: 90148...457 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #14 Skrevet 15. desember 2015 Jeg gruer meg litt selv jeg...! Det er så jeg funderer om jeg bør få flere barn så barnet jeg har slipper å måtte underholde meg ene og alene. heheJeg fikk barn veldig tidlig, så jeg er fortsatt yngre enn de fleste førstegangsforeldrene. Anonymkode: a79a8...a73
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #15 Skrevet 15. desember 2015 Neihei, det stemmer ikke. Ungen sier hun skal bo her hjemme hele livet (datter 5 år) Anonymkode: 8ec6f...f1f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #16 Skrevet 15. desember 2015 Neihei, det stemmer ikke. Ungen sier hun skal bo her hjemme hele livet (datter 5 år) Anonymkode: 8ec6f...f1fGutten min på 4 sier at når han blir voksen og pappa så skal jeg og mannen bli barna hans. (Noen mamma skal vi visst ikke ha.) Gleder meg. Anonymkode: 85d10...87c 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #17 Skrevet 15. desember 2015 Neihei, det stemmer ikke. Ungen sier hun skal bo her hjemme hele livet (datter 5 år) Anonymkode: 8ec6f...f1fHeldig du! 5-åringen her sier hun skal fortsette å bo her, så får jeg finne et annet sted å bo. For vi kunne IKKE bo sammen når hun var voksen nei! Anonymkode: dd1f4...946 2
palamina Skrevet 15. desember 2015 #18 Skrevet 15. desember 2015 Skjønner hva du mener. Men vet du, det er ikke helt sikkert at ting hadde blitt så annerledes om barna bodde nærmere dere heller. Folk har det så travelt, både eldre og yngre generasjoner, og det er mange som treffes så sjelden at de like gjerne kunne bodd i ulike land.Svigerforeldrene mine bor i samme by som oss, men er alltid på farten og vi sees sjelden. Det andre barnet deres bor over 20 timer unna med fly, men de er faktisk mer sammen dem enn med oss som bor et kvarter unna. For når man må anstrenge seg for å treffes planlegger man det gjerne i god tid og legger inn flere uker i halvåret. Benytter hver ferie til å være sammen, ikke sant? Jeg tror ikke det trenger å være drepen på forholdet at barna flytter langt vekk!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #19 Skrevet 15. desember 2015 I 20-åra flyttet jeg alle mine søsken langt vekk fra hjembyen, vi så kanskje våre foreldre 2 ganger i året. Men nå som vi alle er godt voksne og i ferd med å etablere vår egen familie så har vi flyttet hjem igjen, super koselig! Anonymkode: 2b12d...ff2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå