Gå til innhold

Makaronigrateng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har oppskrift på makaroni i form? Med ost på toppen og skinke med makaronien, gjerne med crème fresh siden jeg har det liggende :P    Må være god da, 

Anonymkode: 6f917...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... jeg har ingen oppskrift men tenker at det er vel bare å koke makaroni, når den er ferdig rører du i strimlet skinke, creme fraiche og evt grønnsaker? Toppe med revet ost og la det stå i ovnen til osten har smeltet? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo om det smaker godt.  Det er ikke sånn at man bare kaster sammen det man har i kjøleskapet eller er fysen på, også  blir det automatisk godt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo om det smaker godt.  Det er ikke sånn at man bare kaster sammen det man har i kjøleskapet eller er fysen på, også  blir det automatisk godt... 

Hva er det egentlig du lurer på? Ingrediensene hadde du jo bestemt deg for, og fremgangsmåten har du fått....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Jeg har crème fresh i kjøleskapet som hadde vært fint å få brukt opp. Jeg må ikke bruke den, jeg har  aldri laget makaronigrateng før så jeg aner ikke hva som er godt. Har funnet noen oppskrifter på nett, men mange hadde dårlige tilbakemeldinger så da tenkte jeg at kanskje noen her hadde en god oppskrift, gjerne med crème frrsh oppi så jeg får brukt den opp.  

I oppskriftene på nett så har de både melk og mel i en slags saus, noen har ikke det. Noen har bare salt og pepper, andre har timian eller oregano.  Noen blir tørre, andre saftige, noen vonde, andre gode. 

Hadde jeg spurt etter en kakeoppskrift som inneholdt egg og melk hadde det vel ikke blitt så himla mye idiotiske svar. Les innlegget en gang til, gjerne ned nye briller  og har dere ingen gode oppskrifter å dele kan man vel bare drite i å svare? Hvordan i allverden skal jeg vite om det Marianne sier er godt eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg det kan bli litt «surt» med creme fraiche i en slik grateng, men smaken er jo ulik. Å be om at noe skal smake godt, er omtrent som å be om tips til noe som er pent: man vet ikke hvilke preferanser andre har, og andre kan ikke vite med sikkerhet hvilke preferanser du har. 

Jeg pleier å lage makaronigrateng med hvit saus. Jeg bruker ikke oppskrift, men mengdene jeg bruker, og framgangsmåten er omtrent som i denne oppskriften: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pasta-og-ris/makaroni-skinke-og-ostepai I tillegg til det som står i oppskriften, pleier jeg å blande inn en halv pose med broccoliblanding fra frysedisken (tines eller lettkokes først: ellers tar det evigheter i ovnen). 

Anonymkode: 3ea05...34a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland creme fraiche med noen egg og litt melk og hiv alt sammen. Bruk litt krydder for å piffe det opp. Det blir godt nesten uansett hvordan du lager det.

Anonymkode: 6ceba...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik jeg lager omtrent 90 % av alle pastamiddagene mine. Og det blir oftest veldig godt. Det er det som er så fint med pasta, det er så enkelt å ta litt av hvert man har i skapet og få til noe som blir skikkelig snadder. Nøyaktig oppskrift er ofte helt overflødig. Pasta, creme fraiche, skinke, grønnsaker og ost klarer liksom ikke å bli vondt, med mindre du salter det ihjel. 

Anonymkode: 5f8a4...fca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Jeg har crème fresh i kjøleskapet som hadde vært fint å få brukt opp. Jeg må ikke bruke den, jeg har  aldri laget makaronigrateng før så jeg aner ikke hva som er godt. Har funnet noen oppskrifter på nett, men mange hadde dårlige tilbakemeldinger så da tenkte jeg at kanskje noen her hadde en god oppskrift, gjerne med crème frrsh oppi så jeg får brukt den opp.  

I oppskriftene på nett så har de både melk og mel i en slags saus, noen har ikke det. Noen har bare salt og pepper, andre har timian eller oregano.  Noen blir tørre, andre saftige, noen vonde, andre gode. 

Hadde jeg spurt etter en kakeoppskrift som inneholdt egg og melk hadde det vel ikke blitt så himla mye idiotiske svar. Les innlegget en gang til, gjerne ned nye briller  og har dere ingen gode oppskrifter å dele kan man vel bare drite i å svare? Hvordan i allverden skal jeg vite om det Marianne sier er godt eller ikke? 

Det var to som hadde svart deg så langt. Hvis du fortsetter å være så frekk er det kanskje ikke flere som ønsker å svare i denne tråden.

Anonymkode: e4ab5...b42

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppskrift på makaroni i form? Med ost på toppen og skinke med makaronien, gjerne med crème fresh siden jeg har det liggende :P    Må være god da, 

Jeg bruker denne oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert fint lage en hvit saus/ostesaus hvor du tar i bruk creme fraiche og blander i osten og skinken. Så hiver du det over kokt makaroni før du tar den i ovnen. Smak hvertfall på sausen etterhvert, slik du ikke tar for mye creme fraiche i tilfelle sur smak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...