AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Etter trådene på juleforumet å dømme, virker det som mange her på KG bruker å daffe rundt i pysj på dagtid hele julaften, frem til Sølvguttene og middag/gaver? Og så rett i pysjen igjen etter gavene er åpnet. Og gjerne pysj 1. juledag også..Mulig jeg er rar, men skjønner ikke hva som er så digg med å daffe i pysj i ørten timer? Jeg skjønner jo at det er et mykt plagg, men jeg blir så nedstemt og uopplagt av å gå i pysj eller joggedress. Føler at dagen aldri begynner, og forbinder det med noe man gjør når man er syk, bakfull, eller er utslitt etter en lang dag på jobb. Ikke ellers, og ikke i høytider.Deilig å sitte i pysj i de tidlige morgentimene på julaften mens jeg spiser frokost, men skifter alltid til vanlige behagelige klær senest når Askepott er ferdig. Da vil jeg ut av huset, gå meg en tur i det kalde været og føle meg frisk og opplagt før julekvelden.Flere som ikke tilbringer juledagene i pysj? Eller er det bare meg som er sær Anonymkode: facf6...397 13
Hattivatti Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Jeg bor ca 5 min gange fra mine foreldre og lurte på om det var legetimt å gå dit med pysjamasen på, på julaften morgen Jeg er vandt med pysjamas frem til rundt 12tiden på dagen. Denne "tradisjonen" har jeg tatt med videre til mine egne barn. Vi koser oss med juletv, julestrømpe og fangkos frem til lunch sånn ca. Vi pynter oss rundt kl 15-16.00 før det er videre til selskap. Endret 14. desember 2015 av The Silence 12
Salka Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har på pysjbukse og topp mens jeg spiser frokost og glor på tv frem til jeg skal ut å trene hest i 11-tiden, da er det på med rideklærne. (Gidder ikke askepott) Etter det ser jeg på Donald i pysjbuksa igjen før jeg hopper i dusjen og tar på finstasen og den blir på helt til jeg legger meg. Så litt begge deler her. 1
Pinkee Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 hehe, har aldri daffet rundt i pysjen på julaften, men så gjør jeg ikke det andre dager heller da. Synes det høres litt "ekkelt" ut, litt sånn uflidd... Men, så lenge jeg er hjemme, så er det behagelige klær ja. 4
MrsRose Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Ikke her heller. Har på meg pysj på morgningen, går i dusjen kl 9 ca, og etter det er det rett i "ordentlige klær". Jeg liker å være litt hverdagspyntet da jeg, så tar på meg gjerne mykt strikkeskjørt, tykke strømper og genser. Så er det penkjole på til kl 17 når vi spiser middag. 1
Gjest SykkelJenny Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 hehe ... jeg har lurt litt på det samme når jeg leser her inne. De siste 15 årene er det jeg som har vært ansvarlig for selskap på julaften så det er ikke mye daffe-tid den dagen for mitt vedkommende. Pysj eier jeg ikke så det er ikke aktuelt uansett - men jeg står opp tidlig, dusjer og tar på meg de vanlige hjemmeklærne mine. Så er det litt frokost mens jeg leser aviser og har TV på i bakgrunnen. Deretter er det å starte å forberede middag, dessert og kakebord. Innimellom skal jeg på kirkegården og tenne lys og innom i butikken dersom jeg har glemt noe ...Så pyamas og TV hele dagen har jeg ikke opplevd på mange, mange år. 1
Synne-Marie Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Slåbrok til hverdags og fest. Akkurat som Else 7
Cata Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Ikke akkurat. Som oftest jobber jeg julaften fram til 12 og da er ikke pysj helt godkjent.... Jobber jeg ikke, så har jeg gjerne noen småærender i byen også så da må ordentlige klær på, og er jeg på besøk hos min mor så skal familiens gravsteder besøkes utpå ettermiddagen mens mor sover middagshvil så da er det på med regndress eller varmedress (alt ettersom...). Og om kvelden er det på med kjole eller skjørt. Pysjen er dermed temmelig ubrukt den dagen, men 1. juledag dermot.... 1
Biloba Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Nei, eier ikke en pyjamas. Jeg har jo morgenkåpe og løsninger til f.eks sovesal på fjellhytter og slikt, men vi har aldri hatt tradisjoner for mye påkledning i sengen eller bli værende i nattøy utover dagene. 1
Frida Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Daffer aldri rundt i pysjen, hverken julaften eller andre dager. Men kan se det behagelige i det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har tatt med meg pysj-tradisjonen hjemme fra. Min mann og jeg har egne julepysjer, i flanell med julemotiver. Og julesokker. De brukes kun på julaften, og om morgenen første og annen juledag. Vi tusler rundt i julepysjene våre frem til ca. kl. 14.00 på julaften. Da er det på med vanlige klær som passer til matlaging og resten som skal fikses. Anonymkode: 1d9ea...35c
Daria Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Jeg går i kirken julaften morgen, synes ikke det tar seg ut med pysj der Da jeg var liten og hele julaften formiddag ble tilbragt foran tven er det godt mulig pysjen fikk luftet seg utover formiddagen. 1. og 2. dag var det julefrokost og der var pysj ikke gangbart plagg - juledagene har alltid vært halvpyntede dager selv når vi ikke skulle bort. 1
malla1992 Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Jeg går å pysj til rundt 3-4 tiden, ser på TV og koser meg. Når kl nærmer seg 4 og jeg tar på meg finklærne mine føler jeg at nå har julen virkelig kommet. Går også i samme finklærne dagen etterpå. Men 2 juledag er pysj dag for meg 2
DysterPytten Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 I min familie går vi aldri i pysj om dagene. På morgenen på julaften så er vi flidd og stelt. Går gjerne i litt finere hverdagsklær. F.eks svart bukse og en finere topp eller hverdagsskjørt med finere overdel osv. I 14-17 tida (er som regel veldig mange som skal stelle seg og på badet samtidig, så vi deler opp) så kler vi oss i finstas og setter oss til bords mens kirkeklokkene på radio ringer jula inn kl 17. Middag hos oss er ALLTID klokken 17 og det er kun på julaften at vi har hatt fast tidspunkt:p. Resten av juledagene så er det pent hverdagskledd som gjelder. Ikke noe pysj, joggebukse eller shabby klær. Man skal være ordentlig kledd.Spent i år når vi skal være hos svigers. De har ikke slike tradisjoner, men vet jeg kommer til å gørrkose meg uansett! 1
FruN Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Tja..det spørs litt på hvor jeg er og hva tiden går til ellers.I år er vi hos svigermor på dagen julaften (har julefeiring der lille julaften), så skal vi til foreldrene mine på ettermiddagen. Siden det er en viss avstand, og jeg skal i kirken kl 16, har jeg ikke mulighet til å dasse i koseklær. Om jeg gjør meg klar hos svigermor eller foreldrene mine, kommer an på når vi drar Og til førstedag pakker jeg vel med komfortable, men hverdagsfine klær som er greie å reise hjem i
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 I min familie går vi aldri i pysj om dagene. På morgenen på julaften så er vi flidd og stelt.Kan man ikke være det i pysj mener du? Glad vi har det mer avslappet hjemme og slipper å måtte gå i ubehagelige finklær hele dagen. Anonymkode: e4c92...1f1 18
melatonin Skrevet 14. desember 2015 #17 Skrevet 14. desember 2015 Nei, men vil helst ha behagelige klær på.
Librarian Skrevet 14. desember 2015 #18 Skrevet 14. desember 2015 Jeg er en av de som gjerne daffer rundt i pysj/koseklær en god stund på julaften. Føler meg ikke ekkel eller uflidd, jeg dusjer som regel på kvelden, så er grenser for hvor svett jeg har blitt i løpet av natta, og jeg har ikke på meg pysj når jeg sover, så den er ren og pen selv om det er pysj Går ikke i kirka og sjeldent på kirkegården, så tenker ikke over det.Steller meg mer og tar på meg penklærne sånn i 2-3-tida. 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #19 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har på pysjbukse og topp mens jeg spiser frokost og glor på tv frem til jeg skal ut å trene hest i 11-tiden, da er det på med rideklærne. (Gidder ikke askepott) Etter det ser jeg på Donald i pysjbuksa igjen før jeg hopper i dusjen og tar på finstasen og den blir på helt til jeg legger meg. Så litt begge deler her. Det var da også et sted å ta på finstasen . Anonymkode: b81ad...7c0 2
Fredsmegleren Skrevet 14. desember 2015 #20 Skrevet 14. desember 2015 Ja, men riktignok nyvasket pyjamas, tykke sokker og morgenkåpe. Er en del av julestemningen å få lov til å spise frokost i pyjamas én gang i året. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå