Gå til innhold

Maria Høili

Kristanna

Anbefalte innlegg

Den 17.12.2015 at 10.01, Donpedro skrev:

For en merkelig måte å lese noe på. Nei, det er ikke slik at kun 65 % kommer frem. Mange organisasjoner ligger på både 80 og 90 %. Og pengene forsvinner ikke. De benyttes til husleie, lønn til ansatte, regnskapsfører osv. Det det står, er at for å komme på Innsamlingskontrollens OK-liste, kan man ikke bruke mindre enn 65 % på formålet.

Her fremgår det at Røde kors bruker 3 % til administrasjon.

http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/organisasjon/vis/65

Innsamlingskontrollen skriver følgende:

Den organisasjonen Maria Høili benytter, derimot, er det ingen som sjekker så for alt man vet kan det hende de samler inn penger og bruker 95 % til administrasjon.

Så bra at mange organisasjoner ligger på mellom 80-90 %. Jeg kan intet om organisasjonen Høili benytter så jeg har ikke noe behov for å forsvare den. Har bare hørt et par negative historier om Røde Kors fra mormoren min, som jobbet frivillig for dem i over førti år. Men ting har sikkert ordnet seg nå 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns hun prater OG skriver seg helt fullstendig bort. Hun fremstiller seg selv som utrolig usympatisk og fremmer ikke akkurat de gode verdiene hun selv mener hun har. 

Misser også litt hva agendaen hennes faktisk er, pga hun er så utydelig og vag i mye av det hun skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14 December 2015 at 15.19, O.G. skrev:

Damen har et hjerte for ungene (ikke bare egne) og hun vil hjelpe, men hun har i likhet med mange andre ikke lært å samle argumentene og presentere saken sin. 

Hun har et hjerte for utvalgte unger; egne og noen til, og overhodet ikke for andre. I tillegg til å ikke klare å samle argumenter og presentere saken, glimrer utgangspunktet med totalt fravær av et holistisk perspektiv, men er til gjengjeld tuftet på en dem eller oss-holdning, der "dem" til overmål er en veldig veldig svak gruppe. Synd at det kommer i veien for fokuset, hun hadde lyktes bedre om hun holdt seg til det og ikke langet ut mot andre svake grupper. Kunne hun ikke heller kritisert lemping av arveavgift og annet som reduserer midler til velferd? Obs, nei, det rammer jo henne selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tråden er ryddet for hets, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

14 timer siden, L´issi skrev:

Det siste innlegget hennes om "Det er vondt å være rik" synes jeg faktisk var ærlig og fint skrevet ! 

Jeg synes hun bør sjekke privilegiumet sitt, for penger betyr mye for at folk skal kunne ha et bra liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe jækla vrøvel!

Nå påstår hun riktig nok ikke at det er bedre å være akkurat fattig, men bedre å være "mindre bemidlet".

Om det er så vanskelig, bare gi bort penga det. Se på Bill Gates, HAN har oppnådd noe fornuftig med pengene sine.

Sutrepave. Send pengene til nærmeste veledighet, problem solved.

ps. jeg kan se den om å bli forhåndsdømt utfra pappa sine penger. Men shit happnends. Dette skjer oss alle. Det som spiller en rolle er hvordan vi oppfører oss mot våre medmennesker. Og med tanke på hennes motstand mot veledige organisasjoner... well. Karma is a bitch.

pps. Mistenker dette er ren click-bait, er jo en stund siden forrige bråk i avisa om nevnte veledige organisasjoner, har vel mista lesere og oppmerksomhet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke pengene i seg selv. Deres egoet er ofte gjennom- taket  stort og da får de ikke respekten min. Å være velbemidlet er ikke ensbetydene med å være smart, reflektert og har evne til tenke kritisk og det er hun et godt eksempel på. Føler derfor ikke noe sympati når hun inntar offerrollen på den måten. 

Skjønner ærlig tak hva hun egentlig vil oppnå med å- ta- de- svakes -side-type- innlegg. Synes ikke hun virker genuin i det hele tatt. Bryr hun seg sånn egentlig stiller jeg spørsmålstegn ved

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun virker som ei grei kjerring, men det er pappa Terjes penger hun lever av. Det er Terje som har tjent dem, ikke hun. Så det spørs om det vil være mye igjen når Terje ikke lenger er blandt oss, for han er jo den ut av dem som har teften og ikke minst arbeidskapasiteten til å få til noe. De andre ser mer ut til å være av typen som gjerne vil bruke penger, men ikke så interessert i å tjene dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Orker nesten ikke lese innleggene hennes. Hun snakker som alle disse som kommenterer i alle kommentarfelt på nyhetssidene de kan komme over, og de er ikke akkurat veldig oppegående. Ikke kan hun stave heller.

Hva og hvem er det egentlig hun prøver desperat prøver å overbevise?

At velbemidlede også bryr seg om samfunnet, fordi jeg aner ikke??

Nei hun burde holde seg til å flashe med casha!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Miranda16 skrev:

Orker nesten ikke lese innleggene hennes. Hun snakker som alle disse som kommenterer i alle kommentarfelt på nyhetssidene de kan komme over, og de er ikke akkurat veldig oppegående. Ikke kan hun stave heller.

Hva og hvem er det egentlig hun prøver desperat prøver å overbevise?

At velbemidlede også bryr seg om samfunnet, fordi jeg aner ikke??

Nei hun burde holde seg til å flashe med casha!!

Jeg synes det er steinbra at også folk med penger engasjerer seg i samfunnet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Annonse
1 time siden, Astrid68 skrev:

http://m.side2.no/aktuelt/milliardrdatter-maria-hili-giftet-seg-i-hemmelighet/3423254768.html

En kjole til 200 000 kr og en ring som er enda dyrere er vel kanskje ikke helt luksus i hennes kretser. 🤔

Kjolen ser ut som en kjole fra 80-tallet som noen gir bort gratis på FINN. huff

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen ble kjøpt inn til forrige bryllup, med eksen hennes. Men bryllupet ble avlyst i siste øyeblikk, så da valgte hun å bruke den denne gangen istedet. Spesielt...

Men økonomisk :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...