Gå til innhold

Hva og hvordan trener du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig temaet har vært oppe før, men jeg lurer på hva dere trener, og hvilke mål dere har med treningen?

Med trening her mener jeg alt fra jevnlige gåturer, til profesjonelle utøvere.

Jeg har selv vært innom endel styrketrening, men har gått lei studioet og innendørs-trening.

Dermed går treningen min ut på løping ute, samt styrketrening "på eget initiativ" hjemme/ute etter løpeturen el. (armhevinger, sit-up's o.l.). Dette funker greit, selv om jeg skulle trent mer styrketrening ifølge målene mine; en helt fast, slank (ikke tynn) og ganske muskuløs kropp, samt god utholdenhet - generelt en frisk kropp.

Prøver også å tøye ut så kroppen ikke blir stiv (men har blitt dårligere etter at jeg sluttet med dans).

Dette ble litt rotete, men fortell gjerne - og legg til om dere har merket noe som fungerer bedre/dårligere. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går / jogger ca 1,5 timer 6 dager i uka. Og trener styrke hjemme; mage, armer, rumpe og lår.

Liker best å trene hjemme jeg - det går jo på en halvtimes tid - og jeg kan gjøre det mens jeg ser tv. Slipper å dra helt til et trengingssenter og bruke penger på det.

Har manualer, strikk, sånn stooor ball og en treningsmatte hjemme. Holder i massevis.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hva og hvordan trener du?

Ikke i det hele tatt :sjarmor:

Skrevet
Liker best å trene hjemme jeg - det går jo på en halvtimes tid - og jeg kan gjøre det mens jeg ser tv. Slipper å dra helt til et trengingssenter og bruke penger på det.

Har manualer, strikk, sånn stooor ball og en treningsmatte hjemme. Holder i massevis.

Jeg synes også trening hjemme funker bra, men jeg mangler den styrketreningen jeg trenger på visse kroppsdeler (flere varianter på èn muskel, osv.).

Ellers får man utgjort masse utenom studioet - også så mye mer motiverende det er! :wink:

Skrevet

Jeg trener håndball og aerobic. Er ca 3.5 mnd på vei å prøver å trene 3 ganger i uken. Noenganger blir det 2 ganger aerobic og andre ganger blir det 1 aerobic, 1 håndballtrening og en håndballkamp :)

Skrevet

trener dans 2-3 dager i uka, også prøver jeg å gå til jobb så ofte som mulig + trene step eller pilates IHVERTFALL de dagene jeg ikke gjør noe av de to førstnevnte.

i utgangspunktet er planen å være i aktivitet min 30 min hver dag, for å holde sykdommer etc på avstand.

i tillegg så har jeg hatt en jevnt stigende vekstkurve det siste året, noe jeg prøver å snu både ved mer sunt kosthold + mer trening også mellom danseøktene.

har trent mange år på helsestudio og aerobic, og er blitt så drittlei det at jeg ikke kan tenke meg å begynne med DET igjen ihvertfall.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg trener stort sett fire ganger pr uke (har ikke tid til mer); prøver å få en fin blanding av kondisjonstrening og styrketrening. Jeg sykler i terrenget (nå går nok sesongen mot slutten :(), jogger eller løper på tredemølle, og trener styrke i studio på egenhånd. Jeg prøver også å få lagt inn noen lange (1 time) gåturer i høyt tempo innimellom.

Jeg har gått mye på aerobic de siste årene, men den siste måneden har jeg gått litt lei, så prøver å variere litt. Vi får se når det ufyselige vinterværet melder seg for fullt, og endel av de umotiverte har falt fra aerobicen, om det igjen blir et alternativ.

Jeg trener for å bli sterkere (få litt større muskler), få bedre utholdenhet, og i tillegg fordi jeg uten trening går rundt som et dyr i bur, totalt rastløs.

Skrevet

Jeg trener styrke 2-5 ganger pr uke på et treningssenter. Liker meg veldig godt der. Møter alltid mange kjente, så får liksom vært sosial samtidig som jeg får trent!

I tillegg tar jeg meg en joggetur i ny og ne når været er fint!

Gjest the imp
Skrevet

Trener kondisjon ca 3 ganger i uka og styrke ca 2 ganger. Trener alt fra 3-5 ganger i uka. I tillegg går jeg og sykler mye når jeg skal steder ettersom jeg ikke har bil.

All trening foregår på treningsstudio. Der har de apparater som er snille med knærne når man trener kondisjonstrening. Holder meg langt unna tredemøller og løping på asfalt.

Skrevet

Ikke i det hele tatt :sjarmor:

Ikke jeg heller.

Gjest Fighter
Skrevet

Trener for at leddene mine skal bli mer stabile.

Skrevet
Trener for at leddene mine skal bli mer stabile.

Hva trener du for å oppnå det..?

Gjest Fighter
Skrevet

Ganske vanlige øvelser på helsestudio. Sykkel, balansebrett, lette vekter for armene. Stort sett de samme som de som vil bli mykere, men hos meg får det motsatt effekt. Trener med veldig lett vekt og mange ganger på alle øvelsene. Det gior meg styrke i musklene som forgreiner seg til leddbåndene. Leddene mine er overbevegelige og jeg er fullstendig avhengig av treningen for å unngå slitasjeskader og hyppige skader.

Skrevet
Ganske vanlige øvelser på helsestudio. Sykkel' date=' balansebrett, lette vekter for armene. Stort sett de samme som de som vil bli mykere, men hos meg får det motsatt effekt. Trener med veldig lett vekt og mange ganger på alle øvelsene. Det gior meg styrke i musklene som forgreiner seg til leddbåndene. Leddene mine er overbevegelige og jeg er fullstendig avhengig av treningen for å unngå slitasjeskader og hyppige skader.[/quote']

Jeg skjønner - takk for svar. :)

Skrevet

Jeg jogger 3-4 ganger i uka, i gjennomsnitt ca 8 kilometer hver gang - fordi jeg vil holde meg i form, holde forbrenningen oppe, og fordi det gjør underverker for min stive nakke, skuldre og rygg.

Jeg spilte håndball tidligere- fordi det er gøy!

Jeg skal begynne på aerobic i dag faktisk! Det er for å få inn en annen type trening enn enn bare jogging- det blir litt kjedelig i lengden... Det er en gang i uka, en og en halv time. Sosialt!

Det hender jeg tar litt styrketrening hjemme (når jeg husker på det...), da spesielt ryggøvelser; det er der jeg trenger å styrke mest...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sykler til og fra jobb hver dag - greit å få unnagjort treningen på den måten. Dessuten går jeg tur med hunden min hver kveld ...

Burde sikkert trent styrke i tillegg - men det blir smått med det.

Har stort hus og hage - det er en treningsøkt å holde det iorden også :wink:

Skrevet

Jeg trener egentlig tre ganger i uka på treningssenter, men de siste tre ukene har jeg ikke vært der av mange forskjellige grunner. da trenger jeg først 10-15 minutter med oppvarming; jogging, sykling eller moonwalk. etter det så trener jeg en time styrke på forskjellige apparater. formålet er å øke muskelmassen og forbrenningen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Spiller håndball, trener med laget tre dager i uka. Så er det som regel kamp i helga da. Hvorfor? Fordi det er kjempeartig! :hoppe: I tillegg prøver jeg å få til en eller to ganger styrke og så har jeg et aerobic-kort, som jeg bruker mest på sommeren når det ikke er noe halltrening. Er mest glad i funk, dance og salsa men tar også vanlig hi/lo, step, power-pump, box etc... Så burde jeg jo også jogge en del, men det blir begrensa når det er håndballsesong. :oops:

Skrevet

jeg trener kondis+styrke tre ganger i uken. også skal jeg begynne å bruke steppebenken som jeg har hjemme de dagene jeg ikke er på treningsstudio. målet med treningen min er å "stramme opp" litt og få bedre kondis.

Gjest Anonymous
Skrevet

Trener ikke for tiden. :-? Har ikke energi og motivasjon til å komme meg ut av døra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...