AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Hei! Jeg er 18. Har oppdaget en kul i underlivet. Oppdaget denne for kanskje 2 uker siden. For omtrent en uke siden var den borte, og jeg var veldig lettet. Men bare etter et par dagen var den der igjen, så kanskje jeg bare ikke kjente den en stund?.. Jeg har hatt sex en gang for 6 mnd siden, med kondom, så tror ikke det er noen kjønnssykdom. Kulen ligger mellom inngangen til skjeden og analåpningen, litt mot høyre. Den er veldig hard og på størrelse med en pekefingertupp. Jeg er litt usikker på om det er mulig å "flytte" huden over den..delvis. Jeg har hatt kviselignende små kuler i underlivet før, som har kommet etter barbering, men dette er ikke en slik. Kulen er ikke rød, og huden over er helt lik resten av huden, bortsett fra hevelsen. Det er liksom ikke en skade på selve huden, men noe som ligger under huden. Det kjennes ikke ut som den er fylt med væske. Kulen er ikke direkte vond, men kan til tider være ubehagelig om jeg klemmer på den. Jeg er veldig bekymret. Kan dette være farlig? Jeg har overhodet ikke lyst til å få dette undersøkt, da jeg aldri før har vært hos lege med underlivet mitt og synes det hadde vært utrolig pinlig. Vil helst slippe. Vil denne kunne gå bort av seg selv? Hva kan det være? Kan jeg "leve med den" så lenge den ikke plager meg og gjør vondt?! Hvor lenge bør jeg vente før jeg eventuelt MÅ til legen? Anonymkode: 91769...823
Macro Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Kan være et inngrodd hår som ligge dypt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Kan være et inngrodd hår som ligge dypt.Ja. Hvis du barberer så kan det bli sånn.Jeg måtte faktisk operer bort etter det har jeg valgt å se ut som en rødstrømpe fra 70-tallet...Men hadde smerter i årevis og får så lett problemer.. Anonymkode: 3b3e3...920
WubWub Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Kan være kreft, eller det kan være noe annet. Ingen her på KG vil kunne diagnosere deg så dette må du ta med legen din. Endret 14. desember 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Kan være et inngrodd hår som ligge dypt.hva gjør man eventuelt med et inngrodd hår? Vil dette gro ut av seg selv eller må man til legen? Takk for svarTS Anonymkode: 91769...823
MapleSirup Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 hva gjør man eventuelt med et inngrodd hår? Vil dette gro ut av seg selv eller må man til legen? Takk for svarTSAnonymkode: 91769...823Inngrodde hår kan komme ut, men de kan også ligge og irritere i arevis.Som AB over har jeg også måttet operere ut. Gjorde det i narkose, så det var greit nok..
Macro Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 hva gjør man eventuelt med et inngrodd hår? Vil dette gro ut av seg selv eller må man til legen? Takk for svarTSAnonymkode: 91769...823Når jeg har hatt slike kuler har de komt til overflaten etterhvert, men det har tatt lang tid. Om du synest dette er skummelt og du er bekymret så bør du ta turen til legen. Jeg kan love deg at de har sett slike kuler før!Ikke klem på en kul som ikke kan klemmes på, da skader du bare vevet mer.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Inngrodde hår kan komme ut, men de kan også ligge og irritere i arevis.Som AB over har jeg også måttet operere ut. Gjorde det i narkose, så det var greit nok..oisann... Håper virkelig denne kulen vil forsvinne av seg selv Anonymkode: 91769...823
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har hatt noe lignende i flere år. En kul som ligger under huden i underlivet. Min ligger et stykke til siden ved siden av klitoris. Den er på størrelse med en ert og kan beveges litt rundt og gjør ikke vondt. Aner ikke hva det er -.- har ikke turt å få det undersøkt, men den har vært der i en god del år nå uten at den har forandret seg på noen som helst måte, så regner ikke med at det er noe farlig. Vet ikke om det er det samme. Min er i hvert fall ikke et inngrodd hår. Anonymkode: cd316...c02
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har hatt noe lignende i flere år. En kul som ligger under huden i underlivet. Min ligger et stykke til siden ved siden av klitoris. Den er på størrelse med en ert og kan beveges litt rundt og gjør ikke vondt. Aner ikke hva det er -.- har ikke turt å få det undersøkt, men den har vært der i en god del år nå uten at den har forandret seg på noen som helst måte, så regner ikke med at det er noe farlig. Vet ikke om det er det samme. Min er i hvert fall ikke et inngrodd hår. Anonymkode: cd316...c02hmm.. Føler det litt ubehagelig om jeg måtte gå årevis uten å vite. Men samtidig ikke lyst til å dra til legen hhehe.. Anonymkode: 91769...823
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Når jeg har hatt slike kuler har de komt til overflaten etterhvert, men det har tatt lang tid. Om du synest dette er skummelt og du er bekymret så bør du ta turen til legen. Jeg kan love deg at de har sett slike kuler før!Ikke klem på en kul som ikke kan klemmes på, da skader du bare vevet mer.hmm.. Hvor langt tid snakker vi? Prøver å ikke klemme på den, men litt vanskelig å tørke seg osv uten at den blir "belastet" Anonymkode: 91769...823
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 hmm.. Føler det litt ubehagelig om jeg måtte gå årevis uten å vite. Men samtidig ikke lyst til å dra til legen hhehe..Anonymkode: 91769...823Det har vært ubehagelig, og jeg tenker at jeg burde ta det opp med legen, men da jeg var tenåring syntes jeg fastlegen var så kjekk, og jeg turte ikke. Burde vel få gjort det snart, men regner egentlig bare med å få høre at dersom det skjer en forandring, så kan jeg komme tilbake. Anonymkode: cd316...c02
ninuska_ Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Tråden er ryddet for doseringstips i henhold til våre retningslinjer på Kropp og Helse.ninuska_, adm Endret 14. desember 2015 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Er det vondt å trykke på den? Det kan være en samling av talg som ikke kommer ut, og da jeg hadde det sa legen at jeg bare kunne sterilisere en nål med lighter(og la den bli kald selvsagt), stikke hull og klemme ut(vask deg godt først!). Brukte en isbit til å bedøve litt. Men tror uansett jeg vil anbefale deg å spørre legen før du stikker deg med noe som helst. Anonymkode: 4a7fd...ed6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Det er mest sannsynlig en byll som vil forsvinne av seg selv med tiden. Jeg har hatt et par slike, de ligger dypt i huden og for min del har de vært umulig å klemme på.Svært lite sannsynlig at det er kreft, men du burde bestille legetime for sikkerhets skyld(mer for å berolige deg). Anonymkode: 42111...159
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 Meg over her: byll eller fettkul**. Anonymkode: 42111...159
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #17 Skrevet 16. desember 2015 Det er mest sannsynlig en byll som vil forsvinne av seg selv med tiden. Jeg har hatt et par slike, de ligger dypt i huden og for min del har de vært umulig å klemme på.Svært lite sannsynlig at det er kreft, men du burde bestille legetime for sikkerhets skyld(mer for å berolige deg). Anonymkode: 42111...159hehe takk, det var fint å høre. Jaa den ligger dypt nok i huden til at jeg ikke vil prøve å klemme På den. Og det kjennes heller ikke ut som noe som kan klemmes på, som en kvise. Tviler sterkt på at det er kreft ja, og da vil man vel mest sannsynlig også merke andre kreftsymptomer ig den vil gjøre vondt kanskje? drar kanskje til lege om den ikke forsvinner med tiden, men vil vente en stund å se:) takk Anonymkode: 91769...823
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #18 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har en slik på størrelse med en stor drue. Fastlegen sendte meg til gynekolog, og det er en ufarlig cyste. Den kan bli betent og må isåfall fjernes, ellers plager den meg ikke. Du bør nok ta et lite lege besøk for å få avkreftet at det er noe farlig.... Bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite. Er den ondartet må noe gjøres snarest! Anonymkode: 262ae...842
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #19 Skrevet 16. desember 2015 Husker legen min spurte om den hadde kommet fort eller tatt tid. Forsto det sånn at ondartede ofte vokser fort. Min ble gradvis større over ca 6 mnd... Anonymkode: 262ae...842
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå