Gjest Sisti Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det etter 1 år det er vanlig å gå til legen hvis man ennå ikke har lykkes? Anonymkode: 04465...8c8 Ja.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #22 Skrevet 7. januar 2016 Finnes det nooen rimelige eggløsningstester å få kjøpt? De som finnes på apoteket koster jo skjorta i lengden.... Anonymkode: 04465...8c8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #23 Skrevet 7. januar 2016 Her bare sluttet jeg på p-piller også hadde vi sex som vanlig. Fungerte fint. Anonymkode: ac739...f55
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #24 Skrevet 7. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det nooen rimelige eggløsningstester å få kjøpt? De som finnes på apoteket koster jo skjorta i lengden.... Anonymkode: 04465...8c8 Billige-tester.no er vel en side hvor du får kjøpt billig. Eventuelt ebay. Anonymkode: ac739...f55
Badehette Skrevet 8. januar 2016 #25 Skrevet 8. januar 2016 Den 14.12.2015 at 1.58, ambivalentReaction skrev: Så lenge du får orgasme tror jeg ikke det spiller noen spesiell rolle om det er en eller tre ganger om dagen. Det har visst en stor betydning om man kun får utløsning et par ganger i uka kontra hver dag / flere ganger om dagen. Sædkvaliteten blir bedre med økt mengde sæd dersom man har sex annen hver til hver tredje dag. Oftere enn dette rekker ikke mannen å bygge opp en god nok sædkvalitet som kan resultere i et svangerskap. Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er hovedregelen når man prøver å bli gravide. Og ja, jeg sier også gravide, ettersom det er et par som begge skal inn i svangerskapet mentalt.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #26 Skrevet 5. februar 2016 Den 8.1.2016 at 8.29, Badehette skrev: Det har visst en stor betydning om man kun får utløsning et par ganger i uka kontra hver dag / flere ganger om dagen. Sædkvaliteten blir bedre med økt mengde sæd dersom man har sex annen hver til hver tredje dag. Oftere enn dette rekker ikke mannen å bygge opp en god nok sædkvalitet som kan resultere i et svangerskap. Det finnes selvfølgelig unntak, men dette er hovedregelen når man prøver å bli gravide. Og ja, jeg sier også gravide, ettersom det er et par som begge skal inn i svangerskapet mentalt. Er dette sant? At det altså lønner seg å kun ha sex hver tredje/annenhver dag når man prøver å bli gravid? Anonymkode: 04465...8c8
lakrisbåten Skrevet 5. februar 2016 #27 Skrevet 5. februar 2016 Den 14.12.2015 at 1.42, AnonymBruker skrev: . Og hva er dette tøvet om at de bør ha sex annenhver dag og ikke hver dag? Anonymkode: f3007...40e Faktisk sa min gynekolog at sex HVER dag, selv bare i en uke rundt EL, var for mye, at da måtte partner ha svært god sæd. Annenhver dag er nok, men om man vet akkurat EL-dag, bør man ha sex dagen før og på EL-dagen.
Badehette Skrevet 5. februar 2016 #28 Skrevet 5. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette sant? At det altså lønner seg å kun ha sex hver tredje/annenhver dag når man prøver å bli gravid? Anonymkode: 04465...8c8 Ja
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #29 Skrevet 5. februar 2016 6 timer siden, lakrisbåten skrev: Faktisk sa min gynekolog at sex HVER dag, selv bare i en uke rundt EL, var for mye, at da måtte partner ha svært god sæd. Annenhver dag er nok, men om man vet akkurat EL-dag, bør man ha sex dagen før og på EL-dagen. 3 timer siden, Badehette skrev: Ja Så det at partner og jeg har sex hver dag, ofte flere ganger om dagen, reduserer muligheten til å bli gravid? Jøss, det var jo nesten gode nyheter Anonymkode: 04465...8c8
lakrisbåten Skrevet 8. februar 2016 #30 Skrevet 8. februar 2016 Den 5.2.2016 at 15.42, AnonymBruker skrev: Så det at partner og jeg har sex hver dag, ofte flere ganger om dagen, reduserer muligheten til å bli gravid? Jøss, det var jo nesten gode nyheter Anonymkode: 04465...8c8 Ja, vi driver og timer det sammen med gynekolog nå, og forventet EL er for meg onsdag, da ber hun oss være avholdende frem til da. Mannen min har normale svømmere.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #31 Skrevet 16. februar 2016 Har tatt EL-test et par dager denne månede som jeg trodde jeg hadde EL, uten positivt svar. Fortsetter man å ta en test hver dag/annenhver dag frem til testen blir positiv? Anonymkode: 04465...8c8
Kara W Skrevet 16. februar 2016 #32 Skrevet 16. februar 2016 Det beste rådet er å slappe av og ha sex som normalt. Når man stresser er det mindre sjanse for å bli gravid, og en orgasme kan øke sjansen. Det er ikke vanlig å gå til lege før man har forsøkt i minst ett år. Kommer man til lege før det blir man gjerne bedt om å fortsette med å ha sex minst to ganger i uken, og kommer tilbake når det er gått 12 måneder. Her gjelder altså kvalitet over kvantitet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #33 Skrevet 21. februar 2016 Den 16.2.2016 at 11.47, AnonymBruker skrev: Har tatt EL-test et par dager denne månede som jeg trodde jeg hadde EL, uten positivt svar. Fortsetter man å ta en test hver dag/annenhver dag frem til testen blir positiv? Anonymkode: 04465...8c8 Ingen som vil svare..? Anonymkode: 04465...8c8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #34 Skrevet 24. februar 2016 Tatt fire tester fra i går kveld til i dag tidlig.. Den nærmeste er tatt først i går kveld, da urinen var mest konsentrert.. De andre etter et par liter med vann. Positivt eller falsk alarm? Anonymkode: 04465...8c8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #35 Skrevet 24. februar 2016 Glemte å skrive at jeg IKM er om to dager.. Anonymkode: 04465...8c8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #36 Skrevet 24. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tatt fire tester fra i går kveld til i dag tidlig.. Den nærmeste er tatt først i går kveld, da urinen var mest konsentrert.. De andre etter et par liter med vann. Positivt eller falsk alarm? Anonymkode: 04465...8c8 Første test uten redigering av kontraster på bildet... Anonymkode: 04465...8c8
Gjest Sisti Skrevet 24. februar 2016 #37 Skrevet 24. februar 2016 De er veldig positive de der. Gratulerer.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #38 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Sisti skrev: De er veldig positive de der. Gratulerer. Wææh! Er det sant? Var nesten sikker på at det var øynene mine som spilte meg et puss😱 Bør jeg ikke ta en dyrere test når urinen er mer konsentrert? Anonymkode: 04465...8c8
Gjest Sisti Skrevet 24. februar 2016 #39 Skrevet 24. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wææh! Er det sant? Var nesten sikker på at det var øynene mine som spilte meg et puss😱 Bør jeg ikke ta en dyrere test når urinen er mer konsentrert? Anonymkode: 04465...8c8 En dyrere test vil ikke nødvendigvis være noe bedre, men hvis du ønsker det er det jo bare å gjøre det. Kanskje ta en digital test så du greier å stole på resultatet? det er sterke, fine tester du har. Hvis du er usikker på om du stoler på disse testene kan du forsøke å dyppe en av de i vann i stedet for urin. Da ser du hvordan en negativ test skal se ut.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #40 Skrevet 24. februar 2016 10 minutter siden, Sisti skrev: En dyrere test vil ikke nødvendigvis være noe bedre, men hvis du ønsker det er det jo bare å gjøre det. Kanskje ta en digital test så du greier å stole på resultatet? det er sterke, fine tester du har. Hvis du er usikker på om du stoler på disse testene kan du forsøke å dyppe en av de i vann i stedet for urin. Da ser du hvordan en negativ test skal se ut. Ja, tror hjernen min trenger å se det enda mer svart på hvitt.. Selv om jeg ser det ganske tydelig nå som jeg testet en i vann og la de ved siden av hverandre Anonymkode: 04465...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå