Gå til innhold

Vil bli gravid - hvordan starte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil bli gravide. Sluttet med p-piller for 4 måneder siden, og har etter dette brukt "hoppe-av-i-svingen-prevensjon".. Hvordan blir man gravid raskest mulig? Må man kjøpe eggløsningstest osv, eller holder det med å ha sex hver dag over en periode?

Anonymkode: 04465...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha sex som vanlig. Ingen grunn til å styre med verken eggløsningstest eller noe sånt enda. 

Lykke til. :) 

• Liker 5
Skrevet

Du burde ta folat, gravide damer digger folat.

Du blir jo ikke gravid når du hopper av i svingen, han burde komme inni deg. Og du bør ha sex annenhver dag, ikke hver dag.

Skrevet

Du blir jo ikke gravid når du hopper av i svingen, han burde komme inni deg. Og du bør ha sex annenhver dag, ikke hver dag.

Du har åpenbart ingen peiling på hvorfor gravide kvinner tar folat. TS er ikke gravid og jeg forstår ikke hvorfor du råder henne til å ta dette. 

TS kan selvsagt bli gravid når de hopper av i svingen. Det øker nok imidlertid sannsynligheten å få utløsning i skjeden. 

Og hva er dette tøvet om at de bør ha sex annenhver dag og ikke hver dag? 

Anonymkode: f3007...40e

• Liker 1
Skrevet

Ha sex som vanlig. Ingen grunn til å styre med verken eggløsningstest eller noe sånt enda. 

Lykke til. :) 

Tusen takk! :)

Bestemte oss i går for å prøve å bli gravide, derfor har han "hoppet av i svingen" frem til da. Er fullstendig klar over at det er en stor fordel at mannen kommer inni meg :P

• Liker 4
Skrevet

Kan det forresten være lurt å ikke ha sex hver dag? Med tanke på mengde sæd som kommer hver gang?

Skrevet

Du har åpenbart ingen peiling på hvorfor gravide kvinner tar folat. TS er ikke gravid og jeg forstår ikke hvorfor du råder henne til å ta dette. 

TS kan selvsagt bli gravid når de hopper av i svingen. Det øker nok imidlertid sannsynligheten å få utløsning i skjeden. 

Anonymkode: f3007...40e

Jeg beklager at du er så kunnskapsløs, men jeg kan hjelpe.

https://www.apotek1.no/graviditet/folat-ved-graviditet
Folat (folsyre) er et vannløselig B-vitamin som er nødvendig for normal celledeling, og er viktig for dannelsen av røde blodceller og proteiner. De fleste får som regel nok folat via kosten, og trenger dermed ikke noe tilskudd. Kvinner som planlegger å bli gravid, eller nylig har blitt gravid, anbefales derimot alltid å ta et tilskudd av folat. Årsaken til dette er at det er vist at nok folat er svært viktig for å sikre normal fosterutvikling. Mangel på folat under svangerskapet kan føre til ryggmargsbrokk og mangelfull utvikling av hjernen hos fosteret.

Dersom du vil ha et barn uten ryggmarksbrokk og med normal utvikling av hjernen tar du folat mens du prøver. Dette er et alment anerkjent råd, dette er ikke kontroversielt og det finnes ingen grunn til å ikke ta det. Alle anbefaler deg å ta folat når du prøver å bli gravid. Ditt smålige forsøk på å male meg som en kunnskapsløs person settes ikke pris på. Arroganse er ikke et privilegie ignorante personer kan ta seg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coitus_interruptus
Like many methods of birth control, reliable effect is achieved only by correct and consistent use. Observed failure rates of withdrawal vary depending on the population being studied: studies have found actual failure rates of 15–28% per year.[7] In comparison, the pill has an actual use failure rate of 2–8%,[8] while the intrauterine device (IUD) has an actual use failure rate of 0.8%.[9] The condom has an actual use failure rate of 10–18%.[7] However, some authors suggest that actual effectiveness of withdrawal could be similar to effectiveness of condoms, and this area needs further research.[10]

Å hoppe av i svingen er like effektivt som kondomer, kanskje litt mindre men ubetydelig så. Det vil gjøre det drastisk vanskeligere å bli gravid. 85% blir gravid første året uten prevensjon, kun 15 til 22 prosent blir det med å hoppe av i svingen.

http://www.nrk.no/livsstil/slik-oker-du-sjansen-for-graviditet-1.7093561

- Hvis man har sex annenhver dag i løpet av de seks dagene man har på seg før eggløsning, er det nok.

- Det er ingenting som tyder på at sjansen blir noe større for graviditet hvis man gjør det oftere, vel og merke hvis mannen har normale sædprøver, sier Magnus.

Annenhver dag er et råd som går igjen, og jeg har også hørt det bli nevnt ved lav sædkvalitet. Det har ingen hensikt å ha sex oftere enn annenhver dag uansett, så det er et kurant råd.

Dersom du vil lære mer er det bare å komme med flere kunnskapsløse bastante påstander så skal jeg ordne opp i dem for deg ;)

• Liker 12
Skrevet

Kan det forresten være lurt å ikke ha sex hver dag? Med tanke på mengde sæd som kommer hver gang?

Hva mener du med det?:klo:

Er ikke noe hokkus pokkus det her. Bare kutt ut prevansjon, og ha sex når dere vil.

• Liker 2
Skrevet

85% blir gravid bare ved å ha sex whenever i løpet av et år. Annenhver dag er et råd jeg har hørt gå igjen, men de første tre månedene spiller det vel ingen rolle? Eller haster det? 

Skrevet

Hva mener du med det?:klo:

Er ikke noe hokkus pokkus det her. Bare kutt ut prevansjon, og ha sex når dere vil.

Om kvaliteten blir dårligere når man mannen har utløsningen flere ganger om dagen...? Innbiller med at det er bedre med én skikkelig utløsning, enn tre "småutløsninger" om dagen :P

85% blir gravid bare ved å ha sex whenever i løpet av et år. Annenhver dag er et råd jeg har hørt gå igjen, men de første tre månedene spiller det vel ingen rolle? Eller haster det? 

Haster gjør det ikke, bare kjekt å høre råd.

Skrevet

Om kvaliteten blir dårligere når man mannen har utløsningen flere ganger om dagen...? Innbiller med at det er bedre med én skikkelig utløsning, enn tre "småutløsninger" om dagen :P

Så lenge du får orgasme tror jeg ikke det spiller noen spesiell rolle om det er en eller tre ganger om dagen. 

Skrevet

Nei, det skal du ikke tenke på. Han har rikelig til hver dag. Kvaliteten skal vist bli bedre ved hyppig utløsning.

Ikke gjør prøvingen til et problem før den er et problem. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, det skal du ikke tenke på. Han har rikelig til hver dag. Kvaliteten skal vist bli bedre ved hyppig utløsning.

Ikke gjør prøvingen til et problem før den er et problem. :)

Takk for svar! :)

Skrevet

Skal gubben din også bli gravid??? Siden du skriver vi vil bli gravide. :P 

sorry, måtte bare. Syns bare det høres så teit ut å si vi er gravide med mindre det gjelder et lesbisk par hvor begge faktisk er gravide. Uansett, masse lykke til! :) 

• Liker 5
Skrevet

Du bør begynne med folat nå ja. 

Sex annenhver dag holder. Noen anbefaler å ikke ha sex oftere, men har man normal sædkvalitet har det ikke så mye å si. Kos dere heller, og ha sex når dere ønsker. 

Skrevet

Folat er anbefalt å ta ihvertfall 3 mnd FØR graviditet og 3 mnd inn i graviditeten! Så skjønner ikke hva anonym der oppe mener. 

Anonymkode: 0ac84...c66

• Liker 3
Skrevet

Folat er anbefalt å ta ihvertfall 3 mnd FØR graviditet og 3 mnd inn i graviditeten! Så skjønner ikke hva anonym der oppe mener. 

Anonymkode: 0ac84...c66

Jeg synes det er skummelt at folk sier så kunnskapsløse ting, hvis AB ikke visste noe om folat hadde hun jo ikke trengt å si noe om det. Istedenfor ga hun et elendig råd.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Blir man ikke anbefalt å ta folat allerede når man prøver å bli gravid?

Ups, så ikke at ambivalentReaction hadde svart på dette selv...

Endret av nelipot
Skrevet

Er det etter 1 år det er vanlig å gå til legen hvis man ennå ikke har lykkes?

Skrevet
Den 14. desember 2015 at 2.31, Salka skrev:

Skal gubben din også bli gravid??? Siden du skriver vi vil bli gravide. :P 

sorry, måtte bare. Syns bare det høres så teit ut å si vi er gravide med mindre det gjelder et lesbisk par hvor begge faktisk er gravide. Uansett, masse lykke til! :) 

Haha, vet det høres teit ut, men er så mange andre som skriver at "vi" er/skal/vil bli gravide😁 

Tusen takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...