AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Del Skrevet 14. desember 2015 Gitt det kun i 2 dager, men hva skal være symptomene på at det hjelper å gi melkefri mme til spedbarnet? Gir minifom ved siden av. Har prøvd NANHA1 og ikke vært 100% fornøyd (i tillegg til å prøve malt, varmt bad, massering, vugging, semperdråper etc). Babyen har hatt mye vondt i magen. Hvis det er melkeintoleranse/allergi, hvordan skal babyen reagere på melkefri mme? Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #2 Del Skrevet 14. desember 2015 etter 3-4 uker vil du kunne se bedring om det er det. Min baby fikk bedre avføring (diaré tidligere) og mindre luft. Anonymkode: 9e1d7...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Del Skrevet 14. desember 2015 Gikk det ikke å amme? Anonymkode: 499d7...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Del Skrevet 14. desember 2015 Gikk det ikke å amme?Anonymkode: 499d7...c8dJeg har ikke forsøkt. Siden medisinen min går over i morsmelken, så er det ikke et sjakktrekk å forgifte babyen med morsmelk. Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Del Skrevet 14. desember 2015 etter 3-4 uker vil du kunne se bedring om det er det. Min baby fikk bedre avføring (diaré tidligere) og mindre luft.Anonymkode: 9e1d7...bd0ok, babyen har ikke diaré, men kolikksymptomer og mye luft. Vond i magen Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Del Skrevet 14. desember 2015 Gikk det ikke å amme?Anonymkode: 499d7...c8dOg vitsen med å kommentere dette er? Anonymkode: eb97c...320 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. desember 2015 #7 Del Skrevet 14. desember 2015 Er det nutremigen du gir? Det kan ta ei lita stund før du ser bedring hvis det er melkeallergi, men det skal ikke ta så veldig lang tid. Hvor gammel er baby? Det er ikke sikkert at det er melk som er problemet, men annet ubehag i magen, særlig når baby er ny i denne verden Yngste mi var veldig urolig og hadde mye mageproblemer de 5 første månedene, men hun hadde et umodent mage/tarmsystem pga hun var prematur. Har du prøvd sykleøvelsen med baby? Legg babyen flatt, og "sykle" sakte med beina, ned mot magen og opp. Likedan kan du ta tak i fotsålene til baby og presse sakte lårene inn mot magen med en rolig bevegelse, gjenta flere ganger. (jeg er elendig på å forklare!) Disse øvelsene lærte jeg av fysio som vi var til og veldig effektiv på å få opp luftknuter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #8 Del Skrevet 14. desember 2015 Får ikke bort det grå området, men: mange babyer hsr mye magevondt uten at det er noe spesielt. Det går seg til når tarmene modnes. Anonymkode: 9e1d7...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Del Skrevet 14. desember 2015 Er det nutremigen du gir? Det kan ta ei lita stund før du ser bedring hvis det er melkeallergi, men det skal ikke ta så veldig lang tid. Hvor gammel er baby? Det er ikke sikkert at det er melk som er problemet, men annet ubehag i magen, særlig når baby er ny i denne verden Yngste mi var veldig urolig og hadde mye mageproblemer de 5 første månedene, men hun hadde et umodent mage/tarmsystem pga hun var prematur. Har du prøvd sykleøvelsen med baby? Legg babyen flatt, og "sykle" sakte med beina, ned mot magen og opp. Likedan kan du ta tak i fotsålene til baby og presse sakte lårene inn mot magen med en rolig bevegelse, gjenta flere ganger. (jeg er elendig på å forklare!) Disse øvelsene lærte jeg av fysio som vi var til og veldig effektiv på å få opp luftknuter. Gir noe som heter nutricia pepticate. Eksenstivt hydrolysert, ernæringsmessig komplett morsmelkerstatning. Ja, vi har syklet i en måned det hjelper litt, men det som hjelper mest virker å være nakentid. Uten bleie, ligge og fise.. Og massere magen. Dytte litt med bena opp mot magen. Men jeg sov 1t i natt og holder på å krepere... Virker som minifom gjør det lettere å få ut luft. Har to dr.brownflasker jeg gir fra innimellom, men hun liker best MAM anticolic (dessuten passer ikke dr.brownflaskene i sterilisatoren ). Gir minifom. Og melkefri mme. Sykler med bena, forsøker å rape mye, bruker ulltøy (sover bedre med ulltøy).denne frøkna er født på overtid, men tarmene kan selvsagt være umodne.. Tror egentlig det. Er 5,5 uker gammel. Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. desember 2015 #10 Del Skrevet 14. desember 2015 Gir noe som heter nutricia pepticate. Eksenstivt hydrolysert, ernæringsmessig komplett morsmelkerstatning. Ja, vi har syklet i en måned det hjelper litt, men det som hjelper mest virker å være nakentid. Uten bleie, ligge og fise.. Og massere magen. Dytte litt med bena opp mot magen. Men jeg sov 1t i natt og holder på å krepere... Virker som minifom gjør det lettere å få ut luft. Har to dr.brownflasker jeg gir fra innimellom, men hun liker best MAM anticolic (dessuten passer ikke dr.brownflaskene i sterilisatoren ). Gir minifom. Og melkefri mme. Sykler med bena, forsøker å rape mye, bruker ulltøy (sover bedre med ulltøy).denne frøkna er født på overtid, men tarmene kan selvsagt være umodne.. Tror egentlig det. Er 5,5 uker gammel.Anonymkode: 202ac...4ffHun er jo veldig ny i denne verdenen enda med sine 5 uker, så ikke noe rart om magesystemet bråker litt Har du prøvd sukkervann? Det kan ha veldig god effekt på mageuro. Likedan (dette går ikke på magen da, men generelt mot uro til nyfødte); har du prøvd å svøpe henne? Bruk et babyteppe, legg det utover og plasser baby med hodet opp mot den ene kanten av pleddet. Brett så den andre kanten opp mot brystkassen og deretter sidene inn mot baby, sånn at hun blir som en liten kokong med hodet stikkende opp. Mange babyer finner roen når de blir pakket inn i et pledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Del Skrevet 14. desember 2015 Alle babyer er født med er umodent tarmsystem og det er (dessverre) helt normalt at de har smerter, luft og er urolige. Jeg forstår at du er sliten. Du kan sykemeldes fra permisjonen og far ta over, da er dere to som kan dele på alt hele døgnet. Anonymkode: 4e0c1...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #12 Del Skrevet 14. desember 2015 Hun er jo veldig ny i denne verdenen enda med sine 5 uker, så ikke noe rart om magesystemet bråker litt Har du prøvd sukkervann? Det kan ha veldig god effekt på mageuro. Likedan (dette går ikke på magen da, men generelt mot uro til nyfødte); har du prøvd å svøpe henne? Bruk et babyteppe, legg det utover og plasser baby med hodet opp mot den ene kanten av pleddet. Brett så den andre kanten opp mot brystkassen og deretter sidene inn mot baby, sånn at hun blir som en liten kokong med hodet stikkende opp. Mange babyer finner roen når de blir pakket inn i et pledd. ja, hver uke er en seier! Ikke prøvd sukkervann, men har det i bakhodet til neste "økt". Varierer litt hvordan dagene er, en dag er babyen kjempesnill og fornøyd, en annen dag er det grining fra 08-23 og ingenting hjelper. Har forsøkt svøp, gjorde det med førstemann leeenge (første elsket svøp!), men hun her.. Nei.. Da blir hun krakilsk ikke snakk om.Er også klar over at jeg burde dra til manuellterapeut med henne. Er alltid urolig, om natten våkner hun hvert 1-5.minutt og stønner og har vondt. Uff Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Del Skrevet 14. desember 2015 Alle babyer er født med er umodent tarmsystem og det er (dessverre) helt normalt at de har smerter, luft og er urolige. Jeg forstår at du er sliten. Du kan sykemeldes fra permisjonen og far ta over, da er dere to som kan dele på alt hele døgnet. Anonymkode: 4e0c1...8c1Det må vi nesten gjøre om det ikke blir bedre. Merker han (faren) er sliten også, og jeg holder på å ramle osv. Hva sier man til legen, da? "Jeg er utslitt"? Deppa? Anonymkode: 202ac...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 14. desember 2015 #14 Del Skrevet 14. desember 2015 Du sier til legen at du er utmattet. Tro meg; jeg har vært der. Jeg dro til legen med ansiktet på halv åtte (ikke sovet mer enn et par timer sammenhengende på nærmere 5 måneder (barnet var 3-4 mndr gammelt, men jeg var så dårlig i svangerskapet på slutten også)), det så ut (og ser enda) som om jeg hadde fått to reale blåveiser rundt øynene. Jeg sa var helt kaputt. Jeg orket ikke mer. Jeg ville ikke mer heller, husker jeg at jeg sa. Jeg visste ikke da at jeg kunne sykemeldes fra permisjonen. Men legen satte i gang med å gjøre det før jeg rakk si noe mer (jeg ble heftig deprimert også). Dessverre ville ikke min samboer gå med på dette, og vi har siden da prøvd andre løsninger; ferie, avspasering og ulønnet permisjon. Din samboer er forhåpentligvis mer samarbeidsvillig, for mener du at du er nær ved å krepere, ja, da trenger du avlastning før det går dit hvor jeg havnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå