Gå til innhold

Inspirert av skremme barn-tråden - min historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også en sånn historie men er sikker på at den er styggere enn den andre brukerens. Lurer på om dere synes jeg overreagerer. Min mann viste sønnen vår et bilde på pc-skjermen av et rom der han sa at sønnen vår skulle finne en feil i bildet. Han gransket bildet men så ble bildet plutselig til et skummelt ansikt som skrek og han hadde høy lyd på. Sønnen min var vel rundt åtte år og begynte å gråte. Det verste var at mannen min viste den til vår datter etterpå, da han allerede visste at sønnen vår ble livredd. Jeg ble veldig sint og opprørt. Hvordan tolker dere situasjonen?

Anonymkode: 17b65...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han har humor og lærte barna en verdifull lekse. Med litt øvelse unngår dere å få sippeunger. 

• Liker 5
Skrevet

Syntes det var dårlig gjort av far.

Jeg blir rasende når folk gjør sånn på meg i voksen alder! Jeg tror jeg vet hvordan greie det er, det er sånn at liksom du må lete kjempe nøye og etter sånn 2-3 minutter så popper det frem et bilde av eksorsisten eller noe med en høy skrikelyd.

Ikke greit i det hele tatt! 

• Liker 12
Skrevet

Syntes det var dårlig gjort av far.

Jeg blir rasende når folk gjør sånn på meg i voksen alder! Jeg tror jeg vet hvordan greie det er, det er sånn at liksom du må lete kjempe nøye og etter sånn 2-3 minutter så popper det frem et bilde av eksorsisten eller noe med en høy skrikelyd.

Ikke greit i det hele tatt! 

Akkurat sånn var det. Jeg fikk nesten hjerteinfarkt en gang jeg kom over noe lignende selv, enda som voksen 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes denne var værre enn "nissetråden" for her går far bevist inn for å skremme. Jeg hater å bli skremt på den måten selv. På en annen side overlevde barna helt fint, så jeg hadde neppe brukt mye tid og energi på å bli sint for det.

• Liker 2
Skrevet

Det der gjorde barna mine mot meg! (ungdommer)

Jeg skrek og hoppet i sofaen! Jeg lo godt, men det er dårlig gjort mot barn.....

(Men alle kan jo bli litt revet med av dårlig humor. De overlever, selv om det ikke er pent.)

• Liker 2
Skrevet

Ordentlig slemt av ham!

Anonymkode: 45a2f...913

Skrevet

Å gå inn for å skremme er verre enn å prøve å vise at ting ikke er farlig. 

Jeg var slem mot min bror da vi var små. Vi så på Forbannelsen filmene, og min bror var livredd. Dette elsket jeg jo å utnytte, men da var vi begge barn.

Pappa sktemte meg veldig mye med Hufsa da jeg var liten. Når jeg skulle inn i et rom hvor lysene var av, eller jeg skulle ut og leke sa han "pass deg for Hufsa!". Dette vet jeg ikke om er så veldig slemt egentlig.. 

Men ting jeg blir mer irriterert på er når foreldrene skal dikte opp ting for å skremme barna til å ikke gjøre ting de ikke vil. Jeg ble nesten traumatisert av noe mamma skremte meg med da jeg var barn. Nøkken.

Jeg var rundt 6 år, ogjeg og andre jevnaldrende fra min slekt hadde gått hjemmefra uten å si fra. Til skogen med en elv. Mamma klikket, og sa at "det er noe som kalles Nøkken, og den kan komme opp av vannet og dra deg ned".

Husker jeg gikk med en angstklump i flere dager. Ja, voksne kan si at det kan være farlig å gå i skogen og drive i vannet. Men det med vannet visste jeg da. Når det gjelder skogen så er det stort sett dyr som er skummelt.. Så hva synes dere om å dikte opp slike ting og skremme vettet av barna? Jeg hadde bare gjort noe helt normalt. Dratt ut for å leke sammen med slektningene mine, men etter at mamma sa dette trodde jeg at jeg hadde satt meg selv ut for noe alvorlig. Det er ganske barnslig når jeg tenker over det nå.. 

Anonymkode: 5b62e...c05

• Liker 1
Skrevet

Det er noe helt annet. Denne historien var bare stygg, for her prøvde far å skremme barna. I den andre tråden prøvde far å hjelpe barnet med å forstå at nissen ikke var farlig, altså det motsatte av din historie.

• Liker 4
Skrevet

Å gjøre sånt er ikke greit i det hele tatt. Hva i all verden får en voksen ut av å skremme sine små barn på den måten? Hadde det vært en annen voksen så kan man se humoren i det, men ikke sine egne små barn. Han burde få beskjed om at sånt gjør man ikke. Barn på den alderen har knapt begynt å tenke rasjonelt og det kan bli en vond opplevelse for ungen.

Anonymkode: 31762...bde

Skrevet

:fnise:

Gjorde det mot ei venninne av meg...
Hun begynte å grine etterpå (16 da)

Så ble hun sint på meg og vi pratet ikke på flere uker...
Når vi endelig startet å prate igjen, så spilte jeg ett spill og sier til henne "Har du lyst å prøve, er ett puslespill, veldig gøy" -Vel..på nivå 3-4 så popper det igjen opp ett ansikt som hyler...Og venninna mi...Er sikker på at hadde hun hatt ett balltre akkurat da, så hadde hun slått meg ihjel :skratte: 

Gjorde det mot broren min også, han var vel 7-8år gammel...Og han pisset på seg og hylgren etterpå...Men han tok igjen..
men jeg og broren min har spilt hverandre mange puss opp gjennom årene...Særlig det å skremme hverandre :)
Så det har vi ikke tatt skade av :)

Men det er jo slemt å gjøre det, det skal jeg si meg enig i..Særlig når foreldre spiller barna slike puss og ikke sier unnskyld etterpå :) Også om barna er lettskremte, så bør man vel ikke ta det helt ut heller...Starte i det små! :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Gjorde det mot ei venninne av meg...
Hun begynte å grine etterpå (16 da)

Så ble hun sint på meg og vi pratet ikke på flere uker...
Når vi endelig startet å prate igjen, så spilte jeg ett spill og sier til henne "Har du lyst å prøve, er ett puslespill, veldig gøy" -Vel..på nivå 3-4 så popper det igjen opp ett ansikt som hyler...Og venninna mi...Er sikker på at hadde hun hatt ett balltre akkurat da, så hadde hun slått meg ihjel :skratte: 

Gjorde det mot broren min også, han var vel 7-8år gammel...Og han pisset på seg og hylgren etterpå...Men han tok igjen..
men jeg og broren min har spilt hverandre mange puss opp gjennom årene...Særlig det å skremme hverandre :)
Så det har vi ikke tatt skade av :)

Men det er jo slemt å gjøre det, det skal jeg si meg enig i..Særlig når foreldre spiller barna slike puss og ikke sier unnskyld etterpå :) Også om barna er lettskremte, så bør man vel ikke ta det helt ut heller...Starte i det små! :fnise: 

Jeg synes du høres direkte ufyselig ut. Hadde du gjort noe slikt mot meg, så skulle jeg ha sørget for å slå deg så hardt i huet at du fikk deg en real hjernerystelse. Tenker nok at du da ville ha sluttet med idiotien din.

Hater folk som skremmer andre, og så LER av det i lange tider etterpå. Slik du tydeligvis gjør. Litt av en venninne, får en vel si :P

Anonymkode: 06251...d74

• Liker 14
Skrevet

Synes det er dårlig gjort. Sånn som pappa gjorde med meg når jeg var liten. Hvis jeg gjorde noe galt eller forstyrret så låste han meg inne på et mørkt rom i kjelleren og sa jeg kunne sitte der med alle edderkoppene, monstrene og spøkelsene. Jeg så ingenting for rommet var helt svart. Det kom av og til høye lyder fra veggene som jeg skvatt av og ble enda reddere. Det var nok pappa og broren min som lagde lydene. Når jeg fikk komme ut så var jeg alltid utslitt. 

Dårlig gjort å skremme barn, de kan få traumer og bli redd av det. Ikke modigere som noen skal ha det til.

Gjest chisandra
Skrevet

Fryktelig dårlig gjort av far. Dette kan ikke sammenlignes med den andre historien. 

Skrevet

Jeg synes du høres direkte ufyselig ut. Hadde du gjort noe slikt mot meg, så skulle jeg ha sørget for å slå deg så hardt i huet at du fikk deg en real hjernerystelse. Tenker nok at du da ville ha sluttet med idiotien din.

Hater folk som skremmer andre, og så LER av det i lange tider etterpå. Slik du tydeligvis gjør. Litt av en venninne, får en vel si :P

Anonymkode: 06251...d74

Lol.

Nå går jo ikke jeg rundt og skremmer folk hele dagen heller da :fnise:
I tillegg...Hvor gammel kunne jeg vært da? 13-14år? Er snart 15år siden jo...

Jeg er tilgitt for lenge siden! Hun prøvde å ta igjen....Det funket ikke...Og husker hun ble skikkelig sint over det faktumet at hun ikke klarte å lure meg :fnise:

Men når jeg møter henne idag og vi prater om slike ting, så er det HUN som tar de episodene opp "Åhh herreguu Chibi, husker du den gangen blablabla jessufader, hvor jeg skvatt hahaha" Så det er jo hun som ler av de tingene idag :fnise: Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mer ;)
Bare kom på det nå i denne tråden, ang. Bilde+ansikt+lyd x)

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har også en sånn historie men er sikker på at den er styggere enn den andre brukerens. Lurer på om dere synes jeg overreagerer. Min mann viste sønnen vår et bilde på pc-skjermen av et rom der han sa at sønnen vår skulle finne en feil i bildet. Han gransket bildet men så ble bildet plutselig til et skummelt ansikt som skrek og han hadde høy lyd på. Sønnen min var vel rundt åtte år og begynte å gråte. Det verste var at mannen min viste den til vår datter etterpå, da han allerede visste at sønnen vår ble livredd. Jeg ble veldig sint og opprørt. Hvordan tolker dere situasjonen?

din situasjon var verre da dette er laget for å få folk til å skvette eller bli skremt

Skrevet

Å gå inn for å skremme er verre enn å prøve å vise at ting ikke er farlig. 

Jeg var slem mot min bror da vi var små. Vi så på Forbannelsen filmene, og min bror var livredd. Dette elsket jeg jo å utnytte, men da var vi begge barn.

Pappa sktemte meg veldig mye med Hufsa da jeg var liten. Når jeg skulle inn i et rom hvor lysene var av, eller jeg skulle ut og leke sa han "pass deg for Hufsa!". Dette vet jeg ikke om er så veldig slemt egentlig.. 

Men ting jeg blir mer irriterert på er når foreldrene skal dikte opp ting for å skremme barna til å ikke gjøre ting de ikke vil. Jeg ble nesten traumatisert av noe mamma skremte meg med da jeg var barn. Nøkken.

Jeg var rundt 6 år, ogjeg og andre jevnaldrende fra min slekt hadde gått hjemmefra uten å si fra. Til skogen med en elv. Mamma klikket, og sa at "det er noe som kalles Nøkken, og den kan komme opp av vannet og dra deg ned".

Husker jeg gikk med en angstklump i flere dager. Ja, voksne kan si at det kan være farlig å gå i skogen og drive i vannet. Men det med vannet visste jeg da. Når det gjelder skogen så er det stort sett dyr som er skummelt.. Så hva synes dere om å dikte opp slike ting og skremme vettet av barna? Jeg hadde bare gjort noe helt normalt. Dratt ut for å leke sammen med slektningene mine, men etter at mamma sa dette trodde jeg at jeg hadde satt meg selv ut for noe alvorlig. Det er ganske barnslig når jeg tenker over det nå.. 

Anonymkode: 5b62e...c05

I motsetning til de andre eksemplene du nevner, var det nok en grunn til at barn ble lært om Nøkken i tidligere tider: det beskyttet dem mot å gå til vannet og kanskje drukne. Det hadde altså en funksjon, i motsetning til Forbannelsen-filmene.

fikk forresten lyst til å se Forbannelsen ;)

Anonymkode: bbf4b...1f2

• Liker 7
Skrevet

Det er moro å skremme små barn da :fnise:

Anonymkode: 0d4ab...2db

Gjest Belle âme
Skrevet

Det der gjorde broren min på meg heile tida!

Resultat? Eg er alltid på vakt når venner ber meg sjå på ein video, eller videoer på facebook. Av og til så spoler eg til slutten for å sjå om det skjer. Visst det ikkje skjer, så går eg til begynnelsen igjen og ser.

Det der synast eg er dritslemt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...