AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Hei. Jeg har en datter på 1,5 år. Hun har alltid hatt et veldig godt forhold til bestemora, og bestemor har alltid stilt opp for henne. (Hun har flere besteforeldre, men jenta mi har fått et ekstra godt forhold til henne). "Problemet" mitt er, som jeg syns er litt sårt, er at datteren min alltid velger henne fremfor meg. Uansett hvor vi er vil hun alltid til henne, og hun går til bestemora hvis hun trenger trøst, ikke meg. Føler liksom at det skal være slik at mamma er førsteprioritet, og føler meg derfor litt mislykket. Burde jo bare være glad for at hun er så glad i bestemora, men føler meg som sagt litt trist for dette. Vi bor rett ved siden av de, så vi tilbringer derfor mye tid sammen.Er det meg som overtenker dette litt? At bestemor er spennende siden hun ikke kjefter og sier "nei". (Blir litt for mye nei her hjemme, av kanskje åpenbare grunner, hehe) Anonymkode: e6be9...cb4
spinelli Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Ikke gjør en sak ut av noe sånt da. Hun er heldig som har en god bestemor, og det er du og.
Sushi Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Slik er begge mine barn også. Utrolig glade i bestemødrene sine, og da spesielt hun de treffer ofte. Helt fra de var babyer har de omtrent foretrukket farmor foran alle andre. Synes det er helt topp, jeg! Når barna er på overnatting så vet jeg at ungene har det bra, tør å søke trøst og omsorg. Nå kommer de jo veldig gjerne til meg også, men minstemann kan finne på å hylgråte når farmor skal gå. Er bare glad for at de har et godt forhold. Du trenger ikke være redd, barnet ditt kommer aldri til å like deg noe mindre selv om hun er glad i bestemor. 1
Arabella Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Hvilken bestemor gjelder dette? Mormor eller farmor?
Gjest Magnifiq Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Slik er det her med farmor også.Syns egentlig det bare er godt at barna har flere viktige voksenpersoner i livet sitt, som de er trygge på. Uansett, når det kommer til stykke; mamma er mamma ☺️ Ikke se på det som noen konkurranse.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Hvilken bestemor gjelder dette? Mormor eller farmor?Det er farmor. Ser ikke hvor det er relevant, da jeg har et like godt forhold til henne som til mamma. Til dere andre, takk for svar! Er selvfølgelig glad at barna mine har så engasjerte besteforeldre, og at de får flere personer i livet de er trygge på. Har aldri stått på det altså. Anonymkode: e6be9...cb4 2
ajarRun Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Jeg var slik med min bestemor. Men det hadde nok med at min mor er et irrasjonelt ufyselig menneske som aldri burde vært tillat i nærheten av barn. Jeg ser stadig vekk mødre som hisser seg opp over de mest bagatellmessige ting på butikker. Barn er jeg ikke spesielt glad i, men hvis jeg skulle velge mellom å gå med en mor og et eller flere barn, ville jeg valgt barna hver gang. Det virker som dårlige mødre klarer å få barna til å bli mer ufyselig enn de behøver å være.Er du sikker på at du gjør ditt ytterste for å fostre et godt forhold mellom dere?
Arabella Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Det er farmor. Ser ikke hvor det er relevant, da jeg har et like godt forhold til henne som til mamma. Til dere andre, takk for svar! Er selvfølgelig glad at barna mine har så engasjerte besteforeldre, og at de får flere personer i livet de er trygge på. Har aldri stått på det altså. Anonymkode: e6be9...cb4Jeg spurte bare fordi jeg har fått inntrykk av, på KG, at mormødre har forrang foran farmødre.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Sånn var sønnen min med moren min også. Nyt det så lenge det varer, her snudde det ca ved 3-årsalderen. Dvs. han er fortsatt veldig glad i mormor og vil helst at vi skal være mye sammen med henne, men han vil at VI skal være der sammen, han vil ikke være der noe særlig alene lenger. For "Jeg vil være sammen med deg mamma."Noe som selvfølgelig er veldig godt å høre, men det var også godt å kunne gå fra et storfornøyd barn i stedet for et gråtende et når vi trengte barnevakt. Blandede følelser altså. Anonymkode: e9c59...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå