lulle Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Som tittelen nevner har borettslaget hvor jeg bor skrevet klage til kommunen /fylkesmannen fordi vi har fått et asylmottak som normerte nabo. Vi andre beboere har ikke fått innsikt i dette , og leser nå først om det i avisen. Spørsmålet mitt er om dette faktisk er lov. Borettslaget vil jo dermed snakke på vegne av hele borettslaget og det kan jo være mange nyanser og uenigheter. Jeg kan nesten ikke tro det er lov uten avstemning. Noen som er gode på dette som kan gi råd?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Vist styret i borettslaget har bestemt seg for å gjøre det, så er det vel ingen problem. Du får bli litt mer aktiv da vel. Anonymkode: 16f74...13e 8
lulle Skrevet 13. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2015 Veldig spesielt om de skrevet en så spesiell klage uten å informere beboere. 1
MapleSirup Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Veldig spesielt om de skrevet en så spesiell klage uten å informere beboere. Ja, det er jeg enig i.Men styret er vel folkevalgt, så da har de jo lov. Men jeg hadde ikke vært stolt
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Flott at de tar ansvar og klager. Anonymkode: 3a1e2...a89 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Flott at de tar ansvar og klager.Anonymkode: 3a1e2...a89Tar ansvar for hva da? Det har ikke vært noe uroligheter i forbindelse med asylmottaket. Problemet er uansett at styret informerer om det. i tillegg har jeg hørt noen av argumentene de har mot asylmottaket og jeg vil si de fremstår enkle og lite nyanserte dessverre... Flaut å bli dratt inn i dette. Anonymkode: e1a7d...5af 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 For alt du vet kan styret har fått inn flere bekymringsmeldinger fra andre beboere og dermed bestemt seg for dette. Dette har ikke styret plikt og fortelle videre. Anonymkode: 0bee0...476 2
ajarRun Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Nå blir det vel krig mellom borettslaget ditt og asylmottaket. Men dette illustrerer hvorfor oppegående personer må bli med i styrer. Dessverre sitter det bare idioter i styrer i borettslag, derfor skyr jeg dem som pesten. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Bra at dere har et fornuftig styr som vil at borettslaget skal ha det så bra som mulig Skulle ønske jeg bodde i et slikt borettslag. Anonymkode: e567c...8a5 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Ring avisa og si at ingen bortsett fra selve styret visste om dette, at du er forferdelig overrasket og at de fleste som bor der er uenig med styret som sendte klagen på asylmottaket Da lærer kanskje styret noe Jeg hadde gjort det på faen og for å skåne de som ikke mener det samme for hatfulle meninger. Sånn, redigert det sånn at man ser hvem jeg snakker om. Endret 14. desember 2015 av Evilposelos 5
Gjest Evans Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Be om å få se hva klagen de har sendt inn, og be om en forklaring på hvorfor ikke beboerne ble orientert. Ta det opp på generalforsamlingen til våren at du ønsker åpenhet om slike saker. Det er ikke noe morsomt, uansett hva det måtte være, å lese i avisen at stedet der man bor har gjort slik og slik uten at man selv er informert. Endret 14. desember 2015 av Evans
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Tror ikke borettslag har noenting de skulle ha sagt, de plasserer jo også asylmottak kloss oppi skoler og barnehager. Tror dere foreldrene her har fått tilbud om å stemme for eller imot? De det ikke passer for må pent bare flytte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 For alt du vet kan styret har fått inn flere bekymringsmeldinger fra andre beboere og dermed bestemt seg for dette. Dette har ikke styret plikt og fortelle videre.Anonymkode: 0bee0...476Det kan godt være at du har rett, men har styret ikke plikt til å informere? Bare tenker på hvor mye innsyn man har i offentlige dokumenter.( med mindre det går på navngitte personer eller samfunnets sikkerhet)Kan jo få ut det meste av opplysninger ... Tror jeg må høre med en advokat hvilke retningslinjer et styre må følge Anonymkode: e1a7d...5af
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Tviler på at dette er ulovlig, da styret har kompetanse til å gjøre en del ting uten å spørre generalforsamlingen. Og som noen nevner; det er tross alt dere som har valgt dem. Men jeg er jo i grunn enig med TS i at her burde det vært mer åpenhet, og at styret gjerne burde latt alle uttale seg før de gjorde noe. Litt ekstra ekkelt siden det er en litt "betent" sakstype...(Ellers må jeg bare si at det er bemerkelsesverdig hvor mye folk engasjerer seg på KG om styre og stell av sameier/borettslag. Regner med dere faktisk da er villig til å ha slike verv selv, siden de som har dem alltid er idioter og dere kunne gjort en mye bedre jobb selv.) Anonymkode: 9bfb3...8b1 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Ring avisa og si at ingen bortsett fra selve styret visste om dette, at du er forferdelig overrasket og at de fleste som bor der er uenig Da lærer kanskje styret noe Jeg hadde gjort det på faen og for å skåne de som ikke mener det samme for hatfulle meninger. Jeg ser ikke helt behovet enkelte har for å løpe til avisen og sutre hver eneste gang noe skjer som man ikke liker. Voks opp. Anonymkode: 315cb...c52 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 Ring avisa og si at ingen bortsett fra selve styret visste om dette, at du er forferdelig overrasket og at de fleste som bor der er uenig Da lærer kanskje styret noe Jeg hadde gjort det på faen og for å skåne de som ikke mener det samme for hatfulle meninger. Den eneste som har hatefulle meninger i denne saken er deg selv. Anonymkode: e567c...8a5 3
Gjest Evans Skrevet 14. desember 2015 #17 Skrevet 14. desember 2015 Tviler på at dette er ulovlig, da styret har kompetanse til å gjøre en del ting uten å spørre generalforsamlingen. Og som noen nevner; det er tross alt dere som har valgt dem. Men jeg er jo i grunn enig med TS i at her burde det vært mer åpenhet, og at styret gjerne burde latt alle uttale seg før de gjorde noe. Litt ekstra ekkelt siden det er en litt "betent" sakstype...(Ellers må jeg bare si at det er bemerkelsesverdig hvor mye folk engasjerer seg på KG om styre og stell av sameier/borettslag. Regner med dere faktisk da er villig til å ha slike verv selv, siden de som har dem alltid er idioter og dere kunne gjort en mye bedre jobb selv.)Anonymkode: 9bfb3...8b1Jeg har vært styreformann i flere år Når det er sagt mener jeg ikke at jeg alltid ville gjort en bedre jobb i en hver tråd her. Hva som skjer i borettslag og sameier påvirker hverdagen til mange. Derfor tror jeg det blir veldig engasjement rundt disse problemstillingene. Nettopp det at det påvirker folk så mye og så nært, tror jeg gjør det ekstra viktig at man er åpen om det som skjer og hva slags avgjørelser man tar. Det mener jeg både kan skapte engasjement blant beboerne, samtidig som de vil være oppdatert på siste nytt. Det er allikvel en balansegang, for mye informasjon og for mange detlajer som ikke er viktige kan føre til at noen ser på det som spam, og blir dritt lei. Så viktig å gjøre en avveining og ikke informere for mye heller.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #18 Skrevet 14. desember 2015 Tviler på at dette er ulovlig, da styret har kompetanse til å gjøre en del ting uten å spørre generalforsamlingen. Og som noen nevner; det er tross alt dere som har valgt dem. Men jeg er jo i grunn enig med TS i at her burde det vært mer åpenhet, og at styret gjerne burde latt alle uttale seg før de gjorde noe. Litt ekstra ekkelt siden det er en litt "betent" sakstype...(Ellers må jeg bare si at det er bemerkelsesverdig hvor mye folk engasjerer seg på KG om styre og stell av sameier/borettslag. Regner med dere faktisk da er villig til å ha slike verv selv, siden de som har dem alltid er idioter og dere kunne gjort en mye bedre jobb selv.)Anonymkode: 9bfb3...8b1Poenget mitt er åpenhet ja, og aller helst en diskusjon rundt hvilke argumenter vi felles kan legitimere, ikke nødvendigvis om vi skal klage eller ikke. Syns det er bra at de med bekymring også blir hørt, er bare redd at det blir dratt litt ut av dimensjoner. Anonymkode: e1a7d...5af
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #19 Skrevet 14. desember 2015 Tror ikke borettslag har noenting de skulle ha sagt, de plasserer jo også asylmottak kloss oppi skoler og barnehager. Tror dere foreldrene her har fått tilbud om å stemme for eller imot? De det ikke passer for må pent bare flytte. Enig, det er bare det at verdien på boligen reduseres veldig når dette skjer Anonymkode: 4003a...ca2 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. desember 2015 #20 Skrevet 14. desember 2015 Den eneste som har hatefulle meninger i denne saken er deg selv.Anonymkode: e567c...8a5Hatfull? Har du misforstått? Hvem hater jeg da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå